Witam.Mam pytanie dotyczace akumulatora. Niedawno sprawdzalem i wedlug jakiejs tabelki(nie pamietam gdzie to bylo) pojemnosc aku do mojego auta powinna byc ponad 80 ah. Tymczasem posiadam 63 ah. Sprawuje sie dobrze i samochod zapalal normalnie przy -15. Czy skoro wszystko jest ok. to sa jakies minusy tego,ze posiadam aku o mniejszej pojemnosci niz zalecana? Mam jeszcze drugie pytanie; zastanawiam sie nad kupnem prostownika(tak na wszelki wypadek-zapowiadaja duze mrozy a nie mam garazu). Rozpietosc cenowa jest dosc duza,wiec chcialem zapytac czy taki jakis zwykly,tani tez posluzy na pare lat. Np. taki;http://allegro.pl/prostownik-120ah-szybkie-ladowanie-6-12v-2-8a-fv-i1358787891.html
Ja mam 55Ah i 540A rozruchu. Czasem profilaktycznie go podladuje ale moze z 15min popracuje na prostowniku i jest naladowany.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1yz ? Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 229 Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-13, 20:45
Moim zdaniem jeśli kręci dobrze i grzeje świece to nie trzeba nic robić. Mozę być problem jak coś zostawisz włączone. Prostownik opierają cię o co raz nowe technologi np szybkie ładowanie jeśli jest ci tylko potrzeby do lądowania akumulatora samochodowego styknie bez problemu. Ja posiadam prostownik z lat 90 jeszcze i daje rade bez problemu
najlepiej to sprawdzić jaki aku był montowany fabrycznie i po problemie. Producenci czasem piszą bzdury moim zdaniem, oto przykład proponowanych akumulatorów do Vento w Dieslu:
Centra
CA770 77Ah 760A Futura
CB740 74Ah 680A Plus
CC700 70Ah 640A Standard
Bosch
S3 70Ah 640A
S4 74Ah 680A
S5 100Ah 830A
Varta
SILVER dynamic 100Ah 830A
BLUE dynamic 74Ah 680A
BLACK dynamic 70Ah 640A
A u mnie np fabrycznie montowany był akumulator 330 A (61 Ah), tyle że te 330A według normy DIN a te co wyżej pisałem to są już normy EN.
Witam ponownie. Wielkie dzieki za odpowiedzi. Mialbym jeszcze 3 pytania i bede oswiecony. 1- kupilem kiedys taki miernik do aku i go dzis uzylem. Auto stalo 3 dni na mrozie i dzis przy -15 pokazywal,ze jest 100% naladowany akumulator a czytalem,ze przy takim mrozie obniza sie naladowanie baterii. Czy to znaczy,ze ten miernik jest do d... ? 2- Duzo ludzi twierdzi,ze z dieslem jest duzo problemow zima i trzeba lac dodatki do baku. Czy skoro jeszcze nie mialem problemow z rozruchem to uzywac takowych dodatkow? Jesli tak to jakich najlepiej uzyc? 3- Czy jezeli 8 osob odpowiedzialo mi na poprzednie pytanie to mozna wszystkim kliknac "pomogl"? I sory jesli dla niektorych pytania wydaja sie proste ale niebardzo znam sie na samochodach a to forum jest wprost idealne zeby dowiedziec sie wiecej o swoim aucie. Pozdrawiam.
ad.1 Miernikiem prawdopodobnie zmierzyłeś tylko wartość napięcia na aku. Co do wpływu temperatury to zmniejsza się wydajność prądowa akumulatora w niskich temperaturach. Wg DIN aku przy -18 st.C ma prąd rozruchowy ~330A, a wg normy EN to już 540A przy 0 (zero)st.C.
ad.2 Na pewno nie wlewaj denaturatu jak tu kolega Brutal, pisze. Już lepiej wlać zwykłej benzyny E-95 tak 3-4 litry na zbiornik. Chociaż teraz są podobno zimowe wersje ON więc sam do końca nie wiem. Ewentualnie jakiś dodatek do paliwa. Taki do -40st.C za pół litra kosztuje ~8-10pln.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum