Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
zmienic aku?
Autor Wiadomość
tomek1051 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9tdi 1z
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Torun
Wysłany: 2010-12-13, 13:44   zmienic aku?

Witam.Mam pytanie dotyczace akumulatora. Niedawno sprawdzalem i wedlug jakiejs tabelki(nie pamietam gdzie to bylo) pojemnosc aku do mojego auta powinna byc ponad 80 ah. Tymczasem posiadam 63 ah. Sprawuje sie dobrze i samochod zapalal normalnie przy -15. Czy skoro wszystko jest ok. to sa jakies minusy tego,ze posiadam aku o mniejszej pojemnosci niz zalecana? Mam jeszcze drugie pytanie; zastanawiam sie nad kupnem prostownika(tak na wszelki wypadek-zapowiadaja duze mrozy a nie mam garazu). Rozpietosc cenowa jest dosc duza,wiec chcialem zapytac czy taki jakis zwykly,tani tez posluzy na pare lat. Np. taki;http://allegro.pl/prostownik-120ah-szybkie-ladowanie-6-12v-2-8a-fv-i1358787891.html
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2010-12-13, 14:12   

moim zdaniem skoro ci dobrze pali to nie widzę sensu wymieniać. a i prostownik tez powinien wystarczyć spokojnie
_________________

 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2010-12-13, 14:46   

A jaki prąd rozruchu masz w tym aku??
wg książki prąd powinien wynosić 330A (przy -18st.)

Co do pojemności to katalog Centry podaje 77Ah do Ventki (model Futura)

a prostownik raczej może być. przełącznik 6/12V jest, jakaś tam regulacja prądu też. Tylko nie próbuj z niego odpalać auta:P
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-12-13, 15:07   

Ja mam 55Ah i 540A rozruchu. Czasem profilaktycznie go podladuje ale moze z 15min popracuje na prostowniku i jest naladowany.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-13, 15:42   

Rozpiętość cenowa wynika z różnicy mocy A co ma wpływ na czas ładowania oraz wielkości akumulatorów które można skutecznie nimi naładować :)
_________________
Das is das ...
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-13, 20:45   

Moim zdaniem jeśli kręci dobrze i grzeje świece to nie trzeba nic robić. Mozę być problem jak coś zostawisz włączone. Prostownik opierają cię o co raz nowe technologi np szybkie ładowanie jeśli jest ci tylko potrzeby do lądowania akumulatora samochodowego styknie bez problemu. Ja posiadam prostownik z lat 90 jeszcze i daje rade bez problemu
 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-14, 08:50   

Ja sobie zrobiłem sam trafo - mostek - kondensator ale to nie jest najlepsze rozwiązanie ;)
_________________
Das is das ...
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-14, 09:24   

najlepiej to sprawdzić jaki aku był montowany fabrycznie i po problemie. Producenci czasem piszą bzdury moim zdaniem, oto przykład proponowanych akumulatorów do Vento w Dieslu:

Centra
CA770 77Ah 760A Futura
CB740 74Ah 680A Plus
CC700 70Ah 640A Standard

Bosch
S3 70Ah 640A
S4 74Ah 680A
S5 100Ah 830A

Varta
SILVER dynamic 100Ah 830A
BLUE dynamic 74Ah 680A
BLACK dynamic 70Ah 640A

A u mnie np fabrycznie montowany był akumulator 330 A (61 Ah), tyle że te 330A według normy DIN a te co wyżej pisałem to są już normy EN.

IEC DIN EN SAE
65 60 100 100
95 85 140 150
110 95 160 175
130 110 180 200
160 140 240 250
195 170 280 300
225 200 330 350
260 225 360 400
290 255 420 450
325 280 480 500
355 310 510 550
390 335 540 600
420 365 600 650
450 395 640 700
485 420 680 750
515 450 760 800
550 480 800 850
580 505 850 900
615 535 900 950
645 560 950 1000
680 590 1000 1050
710 620 1050 1100
745 645 1100 1150
775 675 1150 1200
810 700 1200 1250
840 730 1220 1300
870 760 1250 1350
905 790 1300 1400
935 815 1350 1450

Czyli 330A wg. DIN to około 540A według EN
_________________

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-12-14, 10:09   

Wynika to z różnych sposobów pomiaru tak samo jak z głośnikami
_________________
Das is das ...
 
 
tomek1051 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9tdi 1z
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Torun
Wysłany: 2010-12-15, 02:28   

Witam ponownie. Wielkie dzieki za odpowiedzi. Mialbym jeszcze 3 pytania i bede oswiecony. 1- kupilem kiedys taki miernik do aku i go dzis uzylem. Auto stalo 3 dni na mrozie i dzis przy -15 pokazywal,ze jest 100% naladowany akumulator a czytalem,ze przy takim mrozie obniza sie naladowanie baterii. Czy to znaczy,ze ten miernik jest do d... ? 2- Duzo ludzi twierdzi,ze z dieslem jest duzo problemow zima i trzeba lac dodatki do baku. Czy skoro jeszcze nie mialem problemow z rozruchem to uzywac takowych dodatkow? Jesli tak to jakich najlepiej uzyc? 3- Czy jezeli 8 osob odpowiedzialo mi na poprzednie pytanie to mozna wszystkim kliknac "pomogl"? I sory jesli dla niektorych pytania wydaja sie proste ale niebardzo znam sie na samochodach a to forum jest wprost idealne zeby dowiedziec sie wiecej o swoim aucie. Pozdrawiam.
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-15, 06:54   

Ewentualnie wlać denaturat do baku to paliwo nie zamarznie
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2010-12-15, 09:10   

ad.1 Miernikiem prawdopodobnie zmierzyłeś tylko wartość napięcia na aku. Co do wpływu temperatury to zmniejsza się wydajność prądowa akumulatora w niskich temperaturach. Wg DIN aku przy -18 st.C ma prąd rozruchowy ~330A, a wg normy EN to już 540A przy 0 (zero)st.C.

ad.2 Na pewno nie wlewaj denaturatu jak tu kolega Brutal, pisze. Już lepiej wlać zwykłej benzyny E-95 tak 3-4 litry na zbiornik. Chociaż teraz są podobno zimowe wersje ON więc sam do końca nie wiem. Ewentualnie jakiś dodatek do paliwa. Taki do -40st.C za pół litra kosztuje ~8-10pln.

ad.3 nie mam pojęcia :]


Pozdrawiam
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
tomek1051 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9tdi 1z
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 19
Skąd: Torun
Wysłany: 2010-12-15, 10:19   

ad.3 Tak. Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2010-12-15, 12:07   

nie ma sprawy po to jest to forum :tazz:
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 9