Wysłany: 2010-12-16, 14:42 Kontrolka świec żarowych, klima i pisk z pod maski
Witam Kolegów, mam problem z kontrolką świec żarowych w silniku 1.9 TDI 110KM, otóż, gdy przekręcam kluczyk w pozycję zapłon kontrolka zapala się, lecz gdy uruchomię silnik kontrolka gaśnie, lecz po pewnym czasie zaczyna mrugać i nie gaśnie (niezależnie czy przejadę 1km czy 100km, ten sam defekt) do tego czasu, aż silnik zgaśnie,
Drugim problemem z jakim się borykam to jest to że nie działa mi klimatyzacja, a dokładniej gdy włączę klimę nie czuję powiewu zimnego powietrza, oraz zauważyłem, że sprężarka klimatyzacji ani wiatrak nie włączają się, ostatnim problemem jaki posiadam to jest pisk z maski dochodzący podczas odpalenia zimnego silnika, lecz ten pisk znika przy około 1100 obr\min, pisk dochodzący z okolic alternatora podejrzewam, że może to być uszkodzona rolka od napinacza alternatora (pasek prawidłowo napięty, łożyska w alternatorze są nowe).
Jestem nowym forumowiczem i jest to mój pierwszy post, więc z góry przepraszam jeśli źle zlokalizowałem swój problem, proszę o wyrozumiałość, a życzliwych kolegów o pomoc w rozwikłaniu problemów z moim Vento:)
1.Sprawdz czy swieca swiatla stopu.
2. Klima sie teraz nie wlacza bo jest zimno i kompresor nie pojdzie
3. rolka napinajaca, sprzegielko do sprawdzenia
4
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
aha, czyli co do tego pisku to muszę sprawdzić rolkę napinającą i sprzęgiełko, które znajduje się z drugiej strony rolki?, a co do stopu to stop mi świeci plus 3 światło
Koledzy zauważyłem jeszcze jeden problem, być może spowodowany tym, że nie działa klima i mruga kontrolka, nie wiem czy na pewno jest to tym spowodowane, lecz ostatnio zauważyłem że silnik w ogóle mi się nie nagrzewa (od kąt go kupiłem) temperatura max wyjdzie przed 70 stopni i stoi, nie wiem czy to może być problem zepsutego czujnika od temperatury, czy termostat się zaciął i cały czas jest na otwartym dużym obiegu. Dodam jeszcze nie wiedząc czy w każdym Vencie jest czy tylko u mnie ze jest straszny problem z ogrzewaniem w środku na 4 biegu po przejechaniu około 15-20 km leci ciepłe powietrze, może mi się tak wydaje ale w poprzednich samochodach wystarczało 5-8 km przejechać i nie dało się wytrzymać w samochodzie. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i porady:)
A ma to w ogóle jakiś związek z mruganiem tej kontrolki, bo głównie mi na niej zależy żeby ten wnerwiający problem zniknął, sprawdzałem już światła stopu, (wszystkie działają), bezpieczniki wszystkie ok i nie wiem co może być z tym grane, dodam że aktualnie moj samochód jest w niemczech, przez to że bałem sie nim zjechać, żeby mi się po drodze nie rozkraczył, a ceny podłączenia do kompa są bardzo duże w miejscu w którym pracuje, pytałem mechanika, on na to ze świece, ale świece są nowe, napiecie tez jest na wszystkich stykach:) bardzo proszę o pomoc w moim problemie, bo chciał bym nim zjechać do Polski bez żadnych problemów i bez zadnego bania sie ze sie zepsuje na autostradzie:(
Silnik: 1yz ? Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 229 Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2010-12-29, 20:52
Ja jutro wracam z Holandii i mam nadzieje ze będzie śmigać ostatnio jak jechałem to siadła mi pompa wody i 800 km jechałem na przegrzewającym się silniku i zrobiłem to i śmiga jak nowy. Ciągle mrugała mi kontrolka ze ciecz jest za gorąca.
Ostatnio zmieniony przez Brutal 2010-12-29, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum