witam, tak przeglądam forum i nigdzie nie przeczytałem żeby ktoś mial taką przypadłość jak moja.... mam pytanie dotyczące czujnika halla... czy ten czujnik moze okazac sie walnięty jak silnik nie chce odpalac , po kilkunastu próbach z reguly sie udaje.. dotyczy tylko jak silnik jest zimny i dluzej postoi po nocy... po odpaleniu nie ma zadnego problemu, nie szarpie nie gaśnie, nic zlego sie nei dzieje.. przewody kopulka, palec, świece, filtr paliwa zmieniony, pomka sprawdzona.. czy ma ktos jakis pomysł
Silnik: 1,8 Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 193 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-09, 14:20
W tym poście napisałem jak zmierzyć czujnik ,
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6314
ja miałem walniętą uszczelkępod głowicą i wtedy też są rano problemy z odpaleniem , zobacz sobie piny od komputera bo może być sterownik zawalony syfem i też są wtedy takie problemy daj znaćjak to sprawdzisz a będziemy działać dalej pozdro
hmm ja to ciemna masa jestem jesli chodzi o mechanikę, chcialem sie doweidziec czy ten czujnik moze byc walnięty przy takich zachowaniach auta,zeby nakierowac mechanika jakos,,, tylko z rana problem potem pali od strzała , moze stac kilka godzin 5-6 i problemu nie ma pali normalnie, postoi całą noc i problem od nowa..
mam podobny problem. ale mam takie wrażenie że to może być immo. Już kilka razy tak było a jak włożyłem kluczyk odwrotnie autko zapaliło.
W autku wymieniłem przewody wysokiego napięcia na NGK oraz świece NGK 3elektrodowe bo autko szarpało. Teraz to się uspokoiło ale pojawił się taki dziwny objaw.
Po podłączeniu do kompa okazało się że jest coś z czujnikiem Halla
Cytat:
Address 01: Engine
Controller: 3A0 907 311 A
Component: 1,8l R4 MONO 1.2.3 DGC
Coding: PMC 01
1 Fault Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
Readiness: N/A
Jutro postąpię zgodnie z zaleceniami SZYCHY. Co do sprawdzania czujnika halla mam pytanie o co chodzi z tą diodą i ekranem? Proszę o wyjaśnienie. A wymiana kopułki i palca jest skomplikowana? Pytam bo nie miałem jeszcze benzyniaka, a poprzednie autko jettke miałem w dieslu i wiedziałem o nim prawie wszystko i prawie wszystko porozkręcałem .
Silnik: 1,8 Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 193 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-09, 21:16
trudno ci to tak wytłumaczyć ale postępuj zgodnie z tym a sprawdzisz w 100% musisz zastosowaćdiodę led bo inaczej nic nie sprawdzisz , wymiana kopułki czy palca jest prosta jak będziesz wymieniał po jednym przewodzie wys.nap. by się nie walnąć
Silnik: 1,8 Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 193 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-01-09, 21:17
trudno ci to tak wytłumaczyć ale postępuj zgodnie z tym a sprawdzisz w 100% musisz zastosować diodę led bo inaczej nic nie sprawdzisz , wymiana kopułki czy palca jest prosta jak będziesz wymieniał po jednym przewodzie wys.nap. by się nie walnąć
A jakie napięcie tam występuje? Diody led wymagają odpowiedniego napięcia zasilania (około 3V). Przy zbyt dużym napięciu popłynie zbyt duży prąd i dioda się spali. Przewody i świece już wymieniłem. A wracając do tej diody to wepnę się tą diodą jak opisałeś a wszystko ma być podłączone i odpalam auto. Jak dioda miga tzn ze cewka do wymiany (bo świece i przewody przejechały dopiero 360km, a auto ze mna tyle przejechało bo sprawiłem je sobie pod chojaka a poprzedni właściciel ufundował mi kilka problemow).
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-01-09, 23:30
dioda na 12V lub na 3V plus opornik typowy czyli niecały 1 kom. Podłączasz do szpilki wbitej w środkowy kabel czujnika i pod klemę aku dowolną i ma migac przy kręceniu rozrusznikiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum