Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
poślizg sprzegła
Autor Wiadomość
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2011-01-23, 11:28   poślizg sprzegła

wczoraj w trasie zabrakło mi gazu wiec przełaczyłem na benzyne i na 5 jak mu dodawałem delikatnie mocnej gazu to obroty rosly a predkosc nie dopiero po ujeciu gazu samochod zaczał przyśpieszac, na gazie takiej sytuacji nie ma , co jest ??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-23, 11:39   

Pewnie masz źle ustawiony lub dobrany gaz i na gazie jest słabszy motor, więc na benzynie przy większej mocy zrywa Ci sprzęgło, które się zapewne kończy.
 
 
thierry02 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2011-01-23, 13:46   

ja mam podobnie tylko, że na gazie. Gdy na poniżej 3000 obrotów wciskam gaz to samochód mi zwalnia, musze lekko trzymać gaz i czekać aż wskoczy na wyższe obroty albo redukcja
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2011-01-23, 14:28   

ja wielkiej roznicy na gazie nie widze wczesniej poslizgu sprzegła nie było a zadnych zmian w ustawieniu gazu nie robiłem, tylko wczoraj tak jakos wyszło ze sie slizgało, bierze nie od samego dołu wiec nie powinno byc tak źle poza tym ma przejechane 60tys. sprzegło
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-01-23, 16:19   

aro1120, można by cię zapytać czy wierzysz w cuda. Jeśli obroty rosną a auto nie przyspiesza to sprzęgło nie działa dobrze. Możesz jeszcze linkę sprawdzić nie licząc za bardzo że ona jest winna
_________________

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-23, 18:01   

aro1120 napisał/a:
bierze nie od samego dołu wiec nie powinno byc tak źle

I to jest właśnie źle...sprzęgło powinno brać jak najniżej, tak aby występowało półsprzegło i był malutki skok. To że bierze u góry oznacza fakt iż się kończy lub np (jak było w moim przypadku) samoregulator się zaciał co może się odbijac na szybszym zużyciu sprzegła.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-01-23, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2011-01-23, 19:29   

Paweł J dzieki za wytłumaczenie myslałem ze jest odwrotnie, dzis własnie wrociłem z inowroclawia trasa 124 km na gazie , ani razu sie nie poslizgneło ani nic co zauwazyłem to to że raz bierze od samego dołu czasem troszke wyżej tak jakos nieregularnie i ciekawi mnie czy to wlasnie nie samoregulator, tylko jak go sprawdzić ??
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-01-23, 20:18   

aro1120 napisał/a:
raz bierze od samego dołu czasem troszke wyżej

Mam jakby podobmie...ca zauważyłem to fakt iż zimne sprzegło bierze szybciej, ale to minimalne i być moze subiektywne odczucia.

aro1120 napisał/a:
tylko jak go sprawdzić ??

Na zaciętym samoregulatorze, sprzegło brało mi od połowy, poza tym pedał sprzegła miał ogromny skok. Teraz mam linke z ręczną regulacją czyli kawałkiem gwintu i dwoma nakretkami. Pedał ma połowę tego skoku co wcześniej, i bierze praktycznie od spodu. A samoregulator jak to samoregulator...nie dosyć że więcej kosztuje to potrafi się zaciąć. Na czym polegała sama awaria samoregulatora, tego nie wiem, ale po wyjęciu i ponownym zamontowaniu skrzyni, cięzko było zamontować na miejcu linke.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2011-01-23, 20:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
aro1120 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 ADZ +GAZ
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 414
Skąd: z centrum :P
Wysłany: 2011-01-24, 16:24   

ten samochod to jakis zaczarowany, dzis wracam z pracy przerzucam na benzyne gaz do oporu i nic i taK całe 20km powrotu do domu i nic nawet raz sie nie poślizgło :/
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-01-24, 18:24   

Wroci jak bumerang.
Moje sie uslizgnelo raz, potem drugi raz po miesiacu. Pozniej pol roku nic, az w koncu nie dalo sie jezdzic bo 5,4, czasem nawet 3 bieg lekkie dodanie gazu i brak przyspieszenia.
Tarczy jeszcze daleko bylo do nitow ale najwidoczniej docisk juz sie poddal.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
archeolog 
Ventomaniak



Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 762
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-01-25, 21:28   

Moje też nie jest już za świeże ale to wina mojej jazdy 20tys ... Przy wymianie polecam zabielenie na tokarce zamachu
_________________
Das is das ...
 
 
vst93 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Pomogła: 5 razy
Wiek: 33
Dołączyła: 31 Sie 2010
Posty: 433
Skąd: LLE
Wysłany: 2011-02-05, 19:26   

A ile mniej więcej kosztuje taka wymiana sprzęgła? U mnie praktycznie zawsze brało wysoko i przy okazji ma już sporo najeżdżone, przed pojechaniem w góry np przydałoby się świeże nie?
_________________
Ventolot by vst93: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=8041
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-02-05, 19:59   

200-400 + czesci
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2011-02-05, 20:33   

vst93, u ciebie to tylko tarcza sprzęgła do wymiany to koszt max 200zł LUKa ewentualnie Sachsa . no i robota 250zł max.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 9