moje vento posiada "niby" halogeny z przodu. no fakt, widac tam zarowki halogenowe, ale jakos mi sie w ogole nie swiecą. mam wylacznik swiatel tylko jednopolozeniowy, znaczy moge tylko raz go wyciągnąć, ale swieci mi sie przeciwmgielne z tyłu., a z przodu sie nie sieci. od czego to zalezy, od wylacznika, czy moze zarowki mam przepalone?
a tak w ogole, to nie wiem czemu pali mi sie z tylu tylko jedna zarowka od wstecznego i przeciwmgielnego, jak jest miejsce na dwie, aczkolwiek cos nie bardzo chce ta druga tam sie zmiescic, jest taka zaslepka, ale i tak nie bardzo pasuje. da rady, zeby palily sie wszystkie, parami?
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-01-11, 19:51
zeby wlaczyc halogeny z przodu potrzebujesz taki przelacznik swiatel ktory 2 razy da sie wyciagnac i pozniej podlaczyc w\g schematu do halogenow.
z tylu swieci tylko jedna lampa przeciwmgielna , ta druga ma zaslepke ,
wsteczny swieci na 2 lampy ,wiec sprawdz zarowke ,
możłiwe. a czemu tylko przeciwmgielne jedno ma sie swiecic, jesli niby powinny sie swiecic dwa, skoro jest teoretycznie miejsce na takowe, i zeby bylo "symetrycznie"
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-01-11, 20:35
tak to juz jest ze jest jedno , bo moze jak bys dwa mial to gosc jadacy za toba by myslal ze na hamulec zes wcisnol heheee
ja np mam 4 swiatla stop , a przeciwmgielne na razie nie ma ale sie tym nie przejmuje
po zalaczeniu wlacznika jednopolozeniowego, ktory masz, zaswiecily sie i pezednie i tylne?, jesli tak, to w takim razie mam spalone halogenki przednie, wiec bede musial kupic spbie nowe. jesli oczywiscie tak bedzie jak piszesz.
z tylu to niech sobie jest tam to jedno, zeby z [rzodu bylo. bo skoro mam u siebie z przodu halówki, a nie dizałają, to nie wiem, albo przepalone halogenki albo ten przelacznik...
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-12, 00:04
Z tyłu może być tylko jedno wedle prawa... A z przodu powinien być osobny włącznik, nie powinno być tak że jedym włącza się i tył i przód. Ktoś coś kombinował jak dla mnie...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2007-01-12, 00:49
jesli na jeden raz wlacza sie przod i tyl, to poprostu byly przednie dolozone i podlazcone pod ten wlacznik od tylnego... jesli chcesz ograniczyc koszty, to zrob tak jak moj kuzyn w golfie 3-doloz obok np wlacznika podgrzewania szyby jeszcze jeden-na przednie halogeny i tam bedziesz wlaczal... teraz wogole Ci nie swieca, bo sa tylko wsadzone a nigdzie ie podlaczone, a w przeszlosci pewnie nie miales ich wogole w zderzaku-ktos ytlko wstawil a nie podlaczyl. jak checsz miec tak jak oryginalnie, to musisz kupic wlacznik 2 poziomowy (tak jak pisali poprzednicy) i wszytsko podlaczyc jak sie nalezy-ale do Ventki taki przelacznik ciezko znalesc (od golfa nie pasuje) i jest drozszy niz do golfa...
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-12, 00:58
pasuje ale nie do wszystkich roczników
zależy jaką deskę ma sebastian
a włącznik dodatkowy to też rozwiązanie lecz więcej przy tym pracy bo musisz do tego włącznika kable ciągnąć a tak masz prawie całą instalację położoną
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-12, 10:57
Czekamy na info jaką masz deskę rozdzielczą. Jeśli taką jak w Golfie to oznacza , że możesz kupić za rozsądne pieniądze, jeśli zaś taką jak ja, to wtedy kaplica. Na Allegro widziałem takowy tylko parę razy i zawsze osiągał horrendalne ceny...
Silnik: 1.8 ABS 66kW Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 1375 Skąd: Leszno
Wysłany: 2007-01-12, 13:09
Gavel napisał/a:
a tak masz prawie całą instalację położoną oczko
zalerzy Gavel-moze sie okazac, ze od tych haogenow w zderzaku nie wychodza zadne kable... wtedy to juz jeden pies, dokad trzeba je pociagnac... a no i masz racje z tym wlacznikiem
_________________ VW jest bogiem, predkość nałogiem, życie zabawą jazda podstawą
Czekamy na info jaką masz deskę rozdzielczą. Jeśli taką jak w Golfie to oznacza , że możesz kupić za rozsądne pieniądze, jeśli zaś taką jak ja, to wtedy kaplica. Na Allegro widziałem takowy tylko parę razy i zawsze osiągał horrendalne ceny...
mam wlasnie taką deske jak Twoja, tyle, ze mam regulacje swiatel i jasnosci podswietlenia, a po lewej, obok wlacznika swiatel nie mam zadnych kontrolek i napisow abs itp. Jedna kontrolka co jedynie do przeciwmgielnych.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-12, 18:47
marmarmarek napisał/a:
wtedy to juz jeden pies, dokad trzeba je pociagnac
ano widzisz i tu się mylisz
Każde Vento (jak i golf 3) zjeżdżało z taśmy produkcyjnej z pociągniętą instalacją do halogenów od włącznika świateł do tej dużej kostki nad chłodnicą. Więc jak masz oryginalny włącznik to wystarczy pociągnąć kable tylko od samych halogenów do tejże kostki, a w przypadku gdy chcesz montować osobny włącznik to musisz kable ciągnąć aż do niego
Co prawda większego z tym kłopotu chyba nie ma ale fakt jest faktem, że masz mniej kabli do "ciągnięcia"
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-01-13, 11:06
Gavel napisał/a:
ano widzisz i tu się mylisz
Ano racja. Volkswagen policzył sobie i wyszło że dużo taniej ładować do każdego auta ta samą wiązkę elektryczną, niż projektować i produkować inną do bogatszych do wersji i jeszcze inną do prostszych, co w naszym przypadku też jest lepsze, bo mamy gotowe kabelki.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-13, 13:24
One są podłączone pod włącznik ale włącznik 1-położenoiwy z nich tak jakby nie korzysta. Więc wystarczy tylko zamienić włącznik na 2-położeniowy i zająć się podłączeniem samych halogenów do tej kostki nad chłodnicą.
Poczytaj sobie poradę Rydza - tam wszystko jest opisane.
z tego co patrzylem, ogladalem, zagladalem, to wychodzi na to, ze mam podciagnieta instalacje do halówek, ale mam tylko wylacznik dadnopolozeniowy, wiec dlatego sie chyuba nie swiecą. ale takowego wylacznika nigdzie dostac nie moge, na allegro patrzylem inie mają. w sklepie z czesciami samochodowymi na zamowienie moze dostałbym? od razu tez bym zamowil sobie lampke do bagaznika, bo kabelki mam a nie ma lanpki, ktos musial sobie wykrecic heh
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-01-13, 13:43
sebastian zrób tak:
zamień na chwilę halogeny z kierunkami - mają takie same kostki więc to banalnie poste do sprawdzenia a przynajmniej będziesz miał pewność czy halogeny działają/świecą.
Co do samego włącznika to tak jak już pisał Spyro - nie jest go łatwo znaleźć ale czasami się trafia na allegro. Tylko mniej niż 100 zł to nie masz co nawet marzyć.
Ewentualnie zapytaj tego gościa: http://www.allegro.pl/ite...mpletowany.html
On ma na parkingu 2 rozbite Ventki tylko nie wiem jakie miały deski ale może akurat ma gdzieś taki włącznik. Tylko się nie zrażaj jak nie odbierze telefonu za pierwszym razem bo gość cały czas gdzieś tam jeździ więc często nie może odebrać telefonu. Jak znajdę czas w przyszłym tygodniu to podjadę do niego i przy okazji zapytam o ten włącznik.
Zamierzam w swoim TDI '96 zamontować halogeny przednie. Widzę, że instalacja elektryczna powinna już fabrycznie być, problem jest z kupnem samego włącznika. Jakie halogeny polecacie do Ventki?
No ja tez zamierzam łyknac halogeny i mam tez włącznik jednopolozeniowy i powiedzcie mi czy nie mozna zrobic tak ze poprostu jak go wyciagne to zapala się
przód i tylko przód ?
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-03-09, 15:16
pewnie jakoś by się dało ale moim zdaniem to bez sensu
jak już nie chcesz wymieniać włącznika to pociągnij nowe kable i zrób sobie osobny włącznik w innym miejscu - np. pod pokrętłami nawiewów
Tak chodzilo mi o swiatla do jazdy dziennej. Widzialem kiedys na allegro cleary za ponad 300 i bylo napisane ze te chalogenki to do jazdy dziennej ale moze ktos tak poprostu napisal sobie. czyli nie znajde jakis co by pasowaly w orginalne miejsca?? szkoda wiec trzeba bedzie cos pokombinowac
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-03-10, 14:53
babyy82, ja osobiście nie słyszałem o takich...
A co do włącznika, to najtaniej zrobić sobie dodatkowy, np pod pokrętłami nawiewów jak napisał Gavel, a najfajniej poszukać przełącznika z tą możliwością. Jeśli ma się deche jak w Golfie to luzik, jest ich masa, a jak sie ma dechę jak byłą w Ventkach na początku to kaplica, bywają bardzo rzadko, a oryginales w ASO kosztuje ponad 600 zł (dzwoniłem nie dawno z zapytaniem o cenę to zdębiałem).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum