Wysłany: 2007-03-24, 00:43 RPM przy 100km/h- 1.8 66kw
Witam. Ile macie obrotów przy prędkości 100km/h bo u mnie jest coś około 3050obr/min. silnik 1.8 66kw. czy to jest normalne? przy 140km/h mam 4000 obr. jak jest u was? ile to poleci bo nie miałem nigdy okazji jechać więcej jak 160km/h. pzdr
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-03-24, 09:54
W moim 1.8 66KW eż leciałem lekko ponad 200 oczywiście wg mojego licznika.
A z prędkościami u mnie jest tak:
90km/h - 2500
100km/h - 2800 (tzn obrotomierz jest na tej ktesce tuż przed 3000obrotów)
108,5km/h - równiutko 3000
140km/h- 4000
170km/h-5000
205km/h- obrotomierz zaczyna wchodzić na czerwone pole tzn jakieś 6200 obrotów wskakuje.
Dalej już nie próbowałem. Iżeby było jasne powyższe prędkości oczywiście osiągnięte na 5 biegu.
po zmianie oponek na letnie mam:
3050obr-110km/h
około 2900-2950- 100km/h
Czy można po numerze silnika lub też czymś innym dojść do tego co dokłądnie mam pod maską? jeśli tak to proszę o wyjaśnienie
pzdr
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-03-24, 12:25
jeśli masz AAM (chodzi o pierwsze symbole nr silnika) to masz 75koni a jeśli masz ABS to masz 90 koni. Jeśli nie masz numerów w dowodzie to zajrzyj na dolną część głowicy tuż pod trójnikiem w którym znajduje się czujnik temperatury. Tam są numery wybite punktowo,ale wcześniej trzeba czymś to miejsce przetrzeć żeby było widać numerów. Ja mam też numery silnika w bagażniku pod tym dużym dywanikiem, tam jest taka naklejka z numerami, mam taż na obudowie, tzn tym plastiku co osłania pasek rozrządu, też na nim mam małą białą naklejkę z numerami. Ta obudowa jest jak podniesiesz maskę po lewej stronie silnika.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-03-24, 17:04
przemolas4 napisał/a:
TO 1.8 POLECI 200?
piszę tylko to co mi licznik pokazywał.
100P napisał/a:
pierwsze litery to u mnie ADZ
to musisz mieć pewnie samochód z późniejszych lat produkjci. Ja osobiście się z takim oznaczeniem jeszcze nie spotkałem. Ale jeśli pisze 66KW to masz to samo co u mnie czyli 90 koni.
[ Dodano: 2007-03-24, 17:06 ]
przemolas4 napisał/a:
TO 1.8 POLECI 200?
TO 2.0 ILE?
Gdybym miał 2.0 to bym Ci pewnie powiedzial, ale niestety nie mam
Silnik: 2.0 2E Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 06 Mar 2006 Posty: 172 Skąd: K-Kożle
Wysłany: 2007-03-24, 18:15
2.0 poleci 220km\h przynajmniej moje , na liczniku mam skale do 240.
[ Dodano: 2007-03-24, 18:17 ]
ciekawe czy kiedys przy dobrych wiatrach i letnich oponach zamkne licznik?
musze sprobowac ,choc 240 zeby pociagnal to nie bardzo wierze........
Silnik: 2e Pomógł: 25 razy Wiek: 45 Dołączył: 15 Maj 2006 Posty: 924 Skąd: Ostróda
Wysłany: 2007-03-24, 22:19
Mi się udało już parę razy zamknąć licznik tez mam 2l i 240 na blacie
Raz jak chciałem pokazać bratu ile poleci vetka to przy 200km uszczelka pod głowicą nie wytrzymała był niezły huk jak jebnęło
A te rekordy były na gazie
to musisz mieć pewnie samochód z późniejszych lat produkjci. Ja osobiście się z takim oznaczeniem jeszcze nie spotkałem. Ale jeśli pisze 66KW to masz to samo co u mnie czyli 90 koni.
W książce ten silnik jest wymieniony, 1.8 ADZ i ma 66 kW na manualu i automacie
Dziś poleciałem moim 180 ale więcej mu nie cisnąłem bo zakręty się zaczęły myśle, że te 200 poleci jak ta lala chciałbym widzieć jakie loty mają VR6-tki panowie czy da się bez ingerencji w silnik podkręcić troszkę kucyków? ktoś mi mówił, że trzeba zmienić całą mape pracy silnika w kompie i wtedy dostaje dodatkowe 25 KM czyli z takiego 1.8 66kw wychodzi 115 koni. pzdr
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Mar 2006 Posty: 66 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-03-26, 10:31
mnie się wydaje, że wszyscy powinni mieć mniej więcej tyle samo obrotów, bo chyba skrzynie biegów to mamy takie same. W vento TD też miałem około 3000 rpm przy 100kmh.
Kiedyś może uda mi się zrobić zdjęcie to pokażę wam, bo normalnie tak jest: 180 i 4300 (ni chyba, że pokazywało mi, że jade 180, a w rzeczywistości jechałem 140 może? )
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-04-19, 21:43
ja nie kwestionuję tego co widziasz bo Ci wierzę ale pytam czy nie masz problemów z licznikiem, czy wskazówka normalnie się porusza, czy nie ma chwil zawiechy itp.
Owszem, zdarzają się zawiechy, ale tylko gdy jest zimno, gdy jest "niedogrzany". Obrotomierz płynnie chodzi, natomiast prędkościomierz tez niby płynnie, aczkolwiek czasami takie delikatne przeskoki ma, najgorzej własnie tylko z rana, po kilkugodzinej jeździe jest elegancko. Gdy przyszło mi gwałtownie przyhamowac ze 180, to licznik zaczą chodzic tak, ajkby schodził po schodach; przy normalnym hamowaniu tego nie widać...
wzależności kto jak jeżdzi jeśli go troche poprzeciąga się na biegach to przy 120km/h na 4 biegu możesz mieć i 4,5 ty. do 5 ty. obrotów z wentkom można wszystko wyczyniać zieraz lubie ekstremalnom jazde a mam też 1,8 CL 66KW 90KM a nawet na 4 biegu jechałem 140 km/h ale już wyje i prosi o 5 bieg nieradze tym tego prubować jeśli niemają pewności co do skszyni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum