Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Czyszczenie nastawnika problem
Autor Wiadomość
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 18:05   Czyszczenie nastawnika problem

Witam

Czyściłem nastawnik i mam problem.
Wszystko przebiegło ok, nastawnik był bardzo zabrudzony opiłkami.
Wyczyściłem go, złożyłem zamontowałem, napięcie było identycznie jak przed demontażem.
Silnik odpalił chodził równo, ale pompa przeciekała, rozebrałem uszczelniłem silikonem, złożyłem i kapa totalna.
Napięcie było ok przy montażu(takie samo jak przed demontażem), ale silnik nie odpalał układ był zapowietrzony myślałem że to to ale w końcu nie odpalił tylko cały czas zaskakiwał na parę sekund i gasł.
Po kilkunastu próbach podłączyłem znowu wag i zonk.
Napięcie z pompy jest 0.02 a przy maksymalnym wychyleniu pierścienia 0.16 i cały czas wykazuje błąd "Uszkodzenie sterownika"

Ktoś się z tym spotkał?
Da się coś zrobić czy komputer do wymiany?

Pozdrawiam
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 18:10   

Może to coś pomoże: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=1741
_________________
Zielony borowik...
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 18:17   

Z tego korzystałem, i proces czyszczenia przebiegł OK
Problem że wskazaniem nie wiem z czego wynika :/
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 18:21   

gzohop napisał/a:
ozebrałem uszczelniłem silikonem, złożyłem i kapa totalna
może tu tkwi problem? sylikon nie wszędzie znajduje zastosowanie
_________________
Zielony borowik...
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 18:28   

Właśnie czyszczę z silikonu, choć nie wydaje mi się żeby był w stanie zrobić zwarcie :/
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 18:32   

zwarcie nie zrobi, ale jego pozostałości mogły zapchać coś po drodze
_________________
Zielony borowik...
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:15   

sebastian napisał/a:
zwarcie nie zrobi, ale jego pozostałości mogły zapchać coś po drodze


Usunięcie silikonu nie pomogło w ogóle :/
WAG nadal wskazuje napięcie z pompy 0.02v, tylko przy maksymalnym wychyleniu wskakuje na 5.1v

Ktoś może polecić jakiegoś mechanika w KRK który to zdiagnozuje bo nie wiem co poszło czy nastawnik czy komputer, a kupować i pompę i komputer to trochę mi się nie uśmiecha:/
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 19:26   

A zobacz jeszcze tutaj: http://forum.vwvento.org/...light=nastawnik
_________________
Zielony borowik...
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:31   

Ustawienie mam dokładnie po znakach które zrobiłem, ale z tego co widziałem to nie miało to wpływu na wskazanie napięcia z czujnika pompy. Nastawnik nawet poza pompą pokazywał to samo napięcie(Zresztą nie widzę w jaki sposób mogłoby ono być powiązane z rzeczywistą pozycją tulejki w pompie)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 19:40   

No to zaczekajmy na kolegę bradley'a, co on będzie miał do powiedzenia, bo zna się na rzeczy.
_________________
Zielony borowik...
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:55   

Komputer już mi wcześniej ten błąd pokazywał (65536) od czasu do czasu, ale myślałem że to wynika z tego że zawór n109 był odłączony i na krótko podłączony(ktoś chyba coś majstrował z odcięciem), Ale zlokalizowałem gdzie były kable przerobione i podłączyłem n109 tak jak powinien być i było ok, zero błędów.

Jak się odłącza wtyczkę od komputera?
Po prostu ma wyjść czy są jakieś zatrzaski albo śrubki od tego, bo nie chce nic uszkodzić jak zacznę wyciągać na silę ;)
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-04-17, 20:08   

Wtyczka powinna bez problemu normalnie wyjść. Śrubek żadnych nie będzie, jak już, to ewentualnie jakieś zaczepy po bokach, ale wątpliwe raczej. Pamiętam, jak coś kiedyś mi gość wyciągał wtyczkę, żeby jakiś kabelek zmostkować, to normalnie pociągnął i wyszła. jedynie to tam na tej wtyczce uszczelka będzie (u mnie przynajmniej była)
http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=140&t=372600
_________________
Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-04-17, 20:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-17, 22:07   

Cytat:
No to zaczekajmy na kolegę bradley'a, co on będzie miał do powiedzenia, bo zna się na rzeczy.

Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem :P

gzohop napisał/a:
Jak się odłącza wtyczkę od komputera?

Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 22:16   

bradley napisał/a:

Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem :P


Szkoda Bo nie mam pojęcia OCB,
bradley napisał/a:

Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.


Hmm z tego co widziałem to plastikowy mam komputer, ale silnik raczej AHU jest, mam świece do grzania płynu i turbinę zmiennej geometrii, tego chyba w 1Z nie było?
Ostatnio zmieniony przez gzohop 2011-04-17, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-04-17, 22:22   

Jak masz zmienna geometrie to masz AFN (110KM) ale tam to juz raczej na bank byly tylko komputery 16bit.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 22:30   

A to nie na pewno nie mam 110km

90 mam na naklejce w bagażniku (nic innego się nie da odczytać)
Chyba że źle myślę bo za zmienną geometrię biorę to że z turbiny wystaje ramię sterowane podciśnieniowym siłownikiem.

A mój komputer to chyba taki bo też nie mam na im żadnych napisów

http://img10.allegroimg.p...7/44/1518474421

Wyciągnąłem komputer: 028 906 021 C
Ostatnio zmieniony przez gzohop 2011-04-17, 22:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 23:34   

Ktoś się może orientuje do czego służy ten niebieski kabel?
Jest na nim u mnie zrobione jakieś obejście kabla do zaworu n109, sądząc po tej gumowej uszczelce wygląda to na oryginał ale reszta tego kabla i jego podłączenie do ecu już nie jest oryginalne i nie wiem co to za konstrukcja.

100_3235.jpeg
kabelek
Plik ściągnięto 6270 raz(y) 19,99 KB

 
 
gzohop 
Autostopowicz


Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-21, 23:15   

Sam sobie odpowiem, wymiana komputera rozwiązała problem.
Jak znajdę jakieś info na temat komputera to spróbuje stary zreanimować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 11