Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 18:05 Czyszczenie nastawnika problem
Witam
Czyściłem nastawnik i mam problem.
Wszystko przebiegło ok, nastawnik był bardzo zabrudzony opiłkami.
Wyczyściłem go, złożyłem zamontowałem, napięcie było identycznie jak przed demontażem.
Silnik odpalił chodził równo, ale pompa przeciekała, rozebrałem uszczelniłem silikonem, złożyłem i kapa totalna.
Napięcie było ok przy montażu(takie samo jak przed demontażem), ale silnik nie odpalał układ był zapowietrzony myślałem że to to ale w końcu nie odpalił tylko cały czas zaskakiwał na parę sekund i gasł.
Po kilkunastu próbach podłączyłem znowu wag i zonk.
Napięcie z pompy jest 0.02 a przy maksymalnym wychyleniu pierścienia 0.16 i cały czas wykazuje błąd "Uszkodzenie sterownika"
Ktoś się z tym spotkał?
Da się coś zrobić czy komputer do wymiany?
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:15
sebastian napisał/a:
zwarcie nie zrobi, ale jego pozostałości mogły zapchać coś po drodze
Usunięcie silikonu nie pomogło w ogóle :/
WAG nadal wskazuje napięcie z pompy 0.02v, tylko przy maksymalnym wychyleniu wskakuje na 5.1v
Ktoś może polecić jakiegoś mechanika w KRK który to zdiagnozuje bo nie wiem co poszło czy nastawnik czy komputer, a kupować i pompę i komputer to trochę mi się nie uśmiecha:/
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:31
Ustawienie mam dokładnie po znakach które zrobiłem, ale z tego co widziałem to nie miało to wpływu na wskazanie napięcia z czujnika pompy. Nastawnik nawet poza pompą pokazywał to samo napięcie(Zresztą nie widzę w jaki sposób mogłoby ono być powiązane z rzeczywistą pozycją tulejki w pompie)
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 19:55
Komputer już mi wcześniej ten błąd pokazywał (65536) od czasu do czasu, ale myślałem że to wynika z tego że zawór n109 był odłączony i na krótko podłączony(ktoś chyba coś majstrował z odcięciem), Ale zlokalizowałem gdzie były kable przerobione i podłączyłem n109 tak jak powinien być i było ok, zero błędów.
Jak się odłącza wtyczkę od komputera?
Po prostu ma wyjść czy są jakieś zatrzaski albo śrubki od tego, bo nie chce nic uszkodzić jak zacznę wyciągać na silę
Wtyczka powinna bez problemu normalnie wyjść. Śrubek żadnych nie będzie, jak już, to ewentualnie jakieś zaczepy po bokach, ale wątpliwe raczej. Pamiętam, jak coś kiedyś mi gość wyciągał wtyczkę, żeby jakiś kabelek zmostkować, to normalnie pociągnął i wyszła. jedynie to tam na tej wtyczce uszczelka będzie (u mnie przynajmniej była)
http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=140&t=372600
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2011-04-17, 20:14, w całości zmieniany 1 raz
No to zaczekajmy na kolegę bradley'a, co on będzie miał do powiedzenia, bo zna się na rzeczy.
Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem
gzohop napisał/a:
Jak się odłącza wtyczkę od komputera?
Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 22:16
bradley napisał/a:
Znam sie na tym co robilem. Nastawnika nie dlubalem
Szkoda Bo nie mam pojęcia OCB,
bradley napisał/a:
Jesli masz na mysli komputer ten co jest pod podszybiem to wtyczka jest taka sprytna, ze na jej boku jest jakby wykalaczka, nie wiem jak to nazwac. Trzeba wyciagnac plastikowy bolec, a dopiero pozniej po zwolnieniu tej blokady mozna wtyczke pociagnac i wyciagnac. Dotoyczy to 16bit komputera (metalowa obudowa) To pewnie juz siedzialo w kazdym AHU.
Inaczej mozesz ciagnac na sile a wtyczki nie wyjmiesz, chyba ze zlamiesz to zabezpieczenie we wtyczce.
Hmm z tego co widziałem to plastikowy mam komputer, ale silnik raczej AHU jest, mam świece do grzania płynu i turbinę zmiennej geometrii, tego chyba w 1Z nie było?
Ostatnio zmieniony przez gzohop 2011-04-17, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Jak masz zmienna geometrie to masz AFN (110KM) ale tam to juz raczej na bank byly tylko komputery 16bit.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 22:30
A to nie na pewno nie mam 110km
90 mam na naklejce w bagażniku (nic innego się nie da odczytać)
Chyba że źle myślę bo za zmienną geometrię biorę to że z turbiny wystaje ramię sterowane podciśnieniowym siłownikiem.
A mój komputer to chyba taki bo też nie mam na im żadnych napisów
Silnik: AHU
Dołączył: 17 Kwi 2011 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-17, 23:34
Ktoś się może orientuje do czego służy ten niebieski kabel?
Jest na nim u mnie zrobione jakieś obejście kabla do zaworu n109, sądząc po tej gumowej uszczelce wygląda to na oryginał ale reszta tego kabla i jego podłączenie do ecu już nie jest oryginalne i nie wiem co to za konstrukcja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum