Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
niedogrzewanie silnika
Autor Wiadomość
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-04-23, 21:48   niedogrzewanie silnika

Witam, w moim Vento 1.8 AAM nie dogrzewa mi silnika, temperatura ledwo dochodzi do 70 stopni, rano ciężko pali na benzynie, na gazie w ogóle, jak odepnę czujnik temperatury to rano pali elegancko , nawet na gazie. Tylko nie wiem o co kaman z tym czujnikiem, to jest czujnik czy termostat?? kiedyś próbowałem go wyjać to zaczął cieknać płyn.

Czy to bedzie wina czujnika ?? czy czegoś innego ?? jaki jest koszt tego shitu ?? mowa o jakichś tanszych zamiennikach bo wiadomo jak to z kasą u studenta :P

Z góry dzieki za pomoc i wesołych świąt :P
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2011-04-23, 23:25   

jak odpinasz czujnik i pali bez problemu to jak dobrze pamiętam wina czujnika :P jak wymienisz to wtedy będziesz wiedział czy to czujnik Ci zaniża czy termostat też wyrzucić będzie trzeba
koszt między 20-40 zamiennik a oryginał koło 60 jak się nie mylę no i trochę płynu Ci spierdzieli pewnie przy okazji więc też trzeba dokupić z pół litra:)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
CINO 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 + LPG
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 377
Skąd: Gniezno
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-24, 01:15   

Ja kupiłem niby jakiś lepszy zamiennik, co prawda z zniżką za 15 zł :) i wystarczy wymienić na zimnym silniku przy odkręconym korku i nic nie wyleci płynu. Nie duży koszt a po wymianie termostatu i tego czujnika moment ma 90 stopni.
 
 
krzys9262 
Ventofan
vento mój drugi dom



Silnik: 2.0 2E 116km
Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 27 Wrz 2009
Posty: 141
Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-04-24, 16:34   

mój cały czas pokazuje góra 70stopni(nowy czujnik 38zł) i z paleniem nie ma problemu... gaz,benzyna cyk i chodzi... na starym czujniku pokazywał mi cały czas 110stopni i się gotował...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-04-24, 18:48   

czujnik nie ma nic do gotowania on mierzy tylko temperaturę. Nie ma też nic do odpalania na LPG - na benzynie owszem. Z tymi czujnikami jest tak ze bardzo często zamienniki sa wadliwe. Najlepiej wziąc omomierz zmierzyć mu opory w różnych temperaturach w garnku z woda między stykami 1 i 3 (numery na wtyczce) , porównać z danymi które łatwo znajdziesz na każdym forum VW - i masz jasność. Ten sam czujnik odpowiada za to co pokazuje wskazówka na liczniku - styki 2 i 4, normy oporów mniej więcej pół nizsze niż miedzy 1 i 3
_________________

 
 
MihasZiom 
Niedzielny kierowca


Silnik: AAM 1,8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 60
Skąd: CK
Wysłany: 2011-04-27, 20:37   

wymieniłem ten czujnik i świece i elegancko mi pokazuje 85/90 stopni. Zobaczymy jak bedzie z odpalaniem. Pierwsza próba na lekko ciepłym silniku wypadła dooobrze. zobaczymy po nocy :P
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-16, 23:01   

ma problem z temperaturkę, jak jest zimny to elegancko odpala na gazie i trzyma przez chwile 1500 obr/min jak sie dogrzeje troche to spadają . temperatura idzie do 75 stopni jak jade a jak stane w korku czy na parkingu do zagrzewa normalnie do 90. wymieniłem termostat i dalej nic. co robić?? a tak wgl to coraz więcej mi pali gazu. ostatnio spalił 16l/100km a jeżdziłem spokojnie. jaka może być przyczyna takiego spalania?
 
 
LvR 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 12
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-05-17, 08:20   

Kiedy byłeś na regulacji gazu?

Raz w roku warto podjechać na analizator spalin i wydać te 30zł na poprawne ustawienie wszystkiego.
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-17, 09:02   

a nie lepiej podjechać na ustawienie gazu??
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-17, 09:04   

a co do temperatury, to może być czujnik ten na wężu??
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-17, 09:04   

a co do temperatury, to może być czujnik ten na wężu??
 
 
LvR 
Autostopowicz



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 40
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 12
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-05-17, 10:11   

garsija100 napisał/a:
a nie lepiej podjechać na ustawienie gazu??



To właśnie miałem na myśli :)

Masz pewno 1 lub 2giej generacji gazior więc ustawia się go między innymi na analizatorze spalin :)
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-17, 12:19   

hehe. nie wiedziałem, dopiero zagłebiam sie w wiedze mechaniczną samochodu.. a co z tym czujnikiem??
 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-05-17, 22:45   czujnik

Weź wymien ten czujnik na krućcu przy głowicy.Płynu wyleci może ze 100ml. wtedy zobaczysz ty temp. się zmieniła. ;] jak będzie ok to termostat jest dobrzy jeszcze sprawdź na ciepłym silniku dolny przewód chłodnicy jak bedzie ciepły tzn.że termostat puszcza .
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-17, 22:51   

termpstat wymieniłem 3 dni temu
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-20, 19:00   

garsija100, dwie sprawy: spalanie LPG tak wysokie nie jest od tej zbyt niskiej temperatury, od niej mogłoby ciut wzrosnąć najwyżej z pół litra do litra LPG na 100 więc wymagana jest regulacja.

natomiast termostat po prostu kupiłeś wadliwy co jest obecnie powszechne, jeden na trzy najlepszej obecnie firmy Wahler jest dobry, nawet w ASO dziadostwo sprzedają. I tu masz 2 mozliwości, zmieniasz na następny aż trafisz na dobry ale to drogie i pracochłonne, albo dogadujesz się w sklepie bierzesz sobie kilka termostatów i każdy sprawdzasz w garnku z podgrzewanym olejem mierzac jego temperaturę oraz suwmarką termostat: ma się zaczac otwierac przy temperaturze nabitek na obudowie 87 stopni zwykle, maksymalne otwarcie mieć dopiero przy ok 102 stopniach i miec odpowiedni skok, nie opamiętam tego chyba 7 lub 9 mm pisze w każdej serwisówce. Tolerancja 2 stopnie. Wynierasz najlepszy i zkładasz mając problem z głowy (na jakis czas)
_________________

 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-20, 19:06   

zobacze jak bd gdzy czujnik zmienie:)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-02-10, 23:57   

Panowie a czy wadliwy czujnik tem.wody ... który zaniża tem.wskazuj 70C czy ma bezpośredni wpływ na spalanie ... moje auto od jakiegoś czasu pali strasznie dużo ze 12l jedyne co widzę to to ze skazówka od tem. staje na 70C dochodzi do 90C tylko na postoju jak nawiew jest wyłączony ... czy macie pomysł co to może być ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-11, 08:08   

Teoretycznie tak,gdyz temperatura jest nizsza i później się ssanie wyłacza. Pytanie tylko czy czujnik zaniżając temperature po prostu tylko ja zaniża czy także podnosi wolniej wskazówkę ??

Ale z tego co piszesz stawiam na 99% termostat co by na bank miało znaczenie przy spalaniu,szczególnie na krótkich odcinkach. Sprawdzałeś termostat??
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-02-11, 09:14   

Paweł J. napisał/a:
tego co piszesz stawiam na 99% termostat

no ale to rzecz nie możliwa bo auto po odpaleniu( przed odpaleniem podpięte na 2 godziny do słupka czyli motor podgrzany) i przejechaniu 2-3km górna rura jest gorąca a dolna zimna jak dupa umarlaka a skazówka ani drgnie dopiero po chwili zaczyna się podnosić i staje na 70C
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-12, 17:28   

krzeszak napisał/a:

no ale to rzecz nie możliwa bo auto po odpaleniu( przed odpaleniem podpięte na 2 godziny do słupka czyli motor podgrzany) i przejechaniu 2-3km górna rura jest gorąca a dolna zimna jak dupa umarlaka a skazówka ani drgnie dopiero po chwili zaczyna się podnosić i staje na 70C

to że gorna gorąca to dobrze tylko sprawdź kiedy dolny robi się cieply. jesli w momencie gdy wskazówka staje na 70 to albo termostat się za wcześnie otwiera lub błąd czujnika temp. bądz wskaźnika. przydałby się termometr o zakresie do 100 stopni wetknięty w zbiorniczek podczas rozgrzewania sinika, on ci prawdę powie... :D
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
jedrula455 
Autostopowicz


Silnik: 1,8 benzynza
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 16
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-02-13, 12:04   

Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem i odpaliłem samochód na zimnym silniku z nocy i z tego cienkiego wężyka leci płyn do zbiorniczka. Czy normalnie od razu powinien być taki obieg czy dopiero jak się silnik nagrzeje i termostat otworzy?
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2012-02-13, 12:57   

jedrula455 napisał/a:
Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem i odpaliłem samochód na zimnym silniku z nocy i z tego cienkiego wężyka leci płyn do zbiorniczka. Czy normalnie od razu powinien być taki obieg czy dopiero jak się silnik nagrzeje i termostat otworzy?


a czemu ma być nie normalnie ?
po odpaleniu samochodu masz obieg wymuszony bo pompa wody jest napędzana przez pasek, także to normalne ;)
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-13, 13:36   

Cienki przewód łączy trójnik ze zbiorniczkiem,do trójnika zawsze będzie dochodziła ciecz niezależnie czy termostat jest otwarty czy też nie.
 
 
bartez 26 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 LPG
Dołączył: 11 Lut 2012
Posty: 4
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-16, 20:02   

A ja mam takie pytanie czy to normalne ze po przejechaniu nawet 30 km bez przerwy dolny wąż od termostatu jest zimny a na wskazniku temperatury jest niecałe 90 stopni
_________________
bartez
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-16, 20:08   

Jeśli w trasie....do tego mrozy....chyba jest git.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-17, 15:55   

bartez 26 napisał/a:
moim zdaniem to hyba powinno byc inaczej
A co szukasz dodatkowych problemów? Jest dobrze, a chcesz coś "polepszyć" - nie rozumiem...

Widocznie silnik nie zdążył się nagrzać do tego stopnia, żeby termostat się otworzył. Spróbuj na postoju po takiej jeździe trochę go potrzymać na wyższych obrotach przez parę minut i zobaczysz, że dolny wąż zrobi się wtedy ciepły.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-20, 17:07   

Witam
U mnie temperatura jak jadę 70 stopni w porywach do 75 jak gdzieś stanę
Dolny wąż zimny czyli termostat nie puszcza. Z ogrzewaniem w samochodzie też nie mam problemu tylko ta temperatura.
Może to być wina czujnika? czytałem ze może być zakamieniały.
Jak go wymontować ? bo dziś starałem się wyciągnąć wtyczkę bardzo ciasno siedzi i chciałem zobaczyć co z nim jest.
_________________

 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-28, 17:16   

Czy to że temperatura nie jest większa niż 75 stopni ma wpływ na spalanie ?? dziś mnie zwaliło z nóg jak na stacji wyszła mi średnia 14L/100km
_________________

 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2012-02-28, 17:22   

Witek84r napisał/a:
Czy to że temperatura nie jest większa niż 75 stopni ma wpływ na spalanie ??

przyłączam się do pytania bo mam te same objawy
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-02-28, 20:15   

może być... słabo odparowany gaz może dodatkowo znacznie spłukiwać film olejowy w cylindrach. :faja:
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-03-02, 23:27   

A mokra benzyna tez film spłukuje, więc najlepiej na niej w ogóle nie jeździć
_________________

 
 
garsija100 
Ventofan



Silnik: 1.8 75hp aam
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 193
Skąd: gdynia
Wysłany: 2012-03-02, 23:37   

ja mam też to samo:):) to co mam zrobić?? mi jara 13l/100
 
 
Speedy68 
Niedzielny kierowca
VW Fan: Vento, Bora


Silnik: 1.8 ADZ '97
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 98
Skąd: Ustka
Wysłany: 2012-03-06, 20:35   

pablomed napisał/a:
A mokra benzyna tez film spłukuje, więc najlepiej na niej w ogóle nie jeździć

jakby na samej benzynie jeździły to tak, ale jako że na mieszance paliwowo-powietrznej to nic im niejest...
niedogrzany silnik to problem który trzeba usuwać. termostaty najpierw sprawdzić, jeśli ok. to temp. płynu przy otwarciu i włączeniu wentylatorów. nie sugerujcie się wskaźnikiem bo może oszukiwać... najlepiej normalnym termometrem(np. od CO).
_________________
moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-03-25, 07:31   

Zauważyłem że jak wyłączę ogrzewanie to temperatura pokazuje 90 stopni a jak stanę w korku to nawet więcej, a jak tylko załączę ogrzewanie to temperatura spada. Może to być oznaką ze termostat przepuszcza. Niby dolna rura idąca do chłodnicy od silnika jest zimna.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9