Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-04-23, 21:48 niedogrzewanie silnika
Witam, w moim Vento 1.8 AAM nie dogrzewa mi silnika, temperatura ledwo dochodzi do 70 stopni, rano ciężko pali na benzynie, na gazie w ogóle, jak odepnę czujnik temperatury to rano pali elegancko , nawet na gazie. Tylko nie wiem o co kaman z tym czujnikiem, to jest czujnik czy termostat?? kiedyś próbowałem go wyjać to zaczął cieknać płyn.
Czy to bedzie wina czujnika czy czegoś innego jaki jest koszt tego shitu mowa o jakichś tanszych zamiennikach bo wiadomo jak to z kasą u studenta
jak odpinasz czujnik i pali bez problemu to jak dobrze pamiętam wina czujnika jak wymienisz to wtedy będziesz wiedział czy to czujnik Ci zaniża czy termostat też wyrzucić będzie trzeba
koszt między 20-40 zamiennik a oryginał koło 60 jak się nie mylę no i trochę płynu Ci spierdzieli pewnie przy okazji więc też trzeba dokupić z pół litra:)
Ja kupiłem niby jakiś lepszy zamiennik, co prawda z zniżką za 15 zł i wystarczy wymienić na zimnym silniku przy odkręconym korku i nic nie wyleci płynu. Nie duży koszt a po wymianie termostatu i tego czujnika moment ma 90 stopni.
Silnik: 2.0 2E 116km Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 27 Wrz 2009 Posty: 141 Skąd: Mrozy
Wysłany: 2011-04-24, 16:34
mój cały czas pokazuje góra 70stopni(nowy czujnik 38zł) i z paleniem nie ma problemu... gaz,benzyna cyk i chodzi... na starym czujniku pokazywał mi cały czas 110stopni i się gotował...
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-04-24, 18:48
czujnik nie ma nic do gotowania on mierzy tylko temperaturę. Nie ma też nic do odpalania na LPG - na benzynie owszem. Z tymi czujnikami jest tak ze bardzo często zamienniki sa wadliwe. Najlepiej wziąc omomierz zmierzyć mu opory w różnych temperaturach w garnku z woda między stykami 1 i 3 (numery na wtyczce) , porównać z danymi które łatwo znajdziesz na każdym forum VW - i masz jasność. Ten sam czujnik odpowiada za to co pokazuje wskazówka na liczniku - styki 2 i 4, normy oporów mniej więcej pół nizsze niż miedzy 1 i 3
Silnik: AAM 1,8 Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 60 Skąd: CK
Wysłany: 2011-04-27, 20:37
wymieniłem ten czujnik i świece i elegancko mi pokazuje 85/90 stopni. Zobaczymy jak bedzie z odpalaniem. Pierwsza próba na lekko ciepłym silniku wypadła dooobrze. zobaczymy po nocy
Silnik: 1.8 75hp aam Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Maj 2011 Posty: 193 Skąd: gdynia
Wysłany: 2011-05-16, 23:01
ma problem z temperaturkę, jak jest zimny to elegancko odpala na gazie i trzyma przez chwile 1500 obr/min jak sie dogrzeje troche to spadają . temperatura idzie do 75 stopni jak jade a jak stane w korku czy na parkingu do zagrzewa normalnie do 90. wymieniłem termostat i dalej nic. co robić?? a tak wgl to coraz więcej mi pali gazu. ostatnio spalił 16l/100km a jeżdziłem spokojnie. jaka może być przyczyna takiego spalania?
Weź wymien ten czujnik na krućcu przy głowicy.Płynu wyleci może ze 100ml. wtedy zobaczysz ty temp. się zmieniła. ;] jak będzie ok to termostat jest dobrzy jeszcze sprawdź na ciepłym silniku dolny przewód chłodnicy jak bedzie ciepły tzn.że termostat puszcza .
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-05-20, 19:00
garsija100, dwie sprawy: spalanie LPG tak wysokie nie jest od tej zbyt niskiej temperatury, od niej mogłoby ciut wzrosnąć najwyżej z pół litra do litra LPG na 100 więc wymagana jest regulacja.
natomiast termostat po prostu kupiłeś wadliwy co jest obecnie powszechne, jeden na trzy najlepszej obecnie firmy Wahler jest dobry, nawet w ASO dziadostwo sprzedają. I tu masz 2 mozliwości, zmieniasz na następny aż trafisz na dobry ale to drogie i pracochłonne, albo dogadujesz się w sklepie bierzesz sobie kilka termostatów i każdy sprawdzasz w garnku z podgrzewanym olejem mierzac jego temperaturę oraz suwmarką termostat: ma się zaczac otwierac przy temperaturze nabitek na obudowie 87 stopni zwykle, maksymalne otwarcie mieć dopiero przy ok 102 stopniach i miec odpowiedni skok, nie opamiętam tego chyba 7 lub 9 mm pisze w każdej serwisówce. Tolerancja 2 stopnie. Wynierasz najlepszy i zkładasz mając problem z głowy (na jakis czas)
Panowie a czy wadliwy czujnik tem.wody ... który zaniża tem.wskazuj 70C czy ma bezpośredni wpływ na spalanie ... moje auto od jakiegoś czasu pali strasznie dużo ze 12l jedyne co widzę to to ze skazówka od tem. staje na 70C dochodzi do 90C tylko na postoju jak nawiew jest wyłączony ... czy macie pomysł co to może być
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-02-11, 08:08
Teoretycznie tak,gdyz temperatura jest nizsza i później się ssanie wyłacza. Pytanie tylko czy czujnik zaniżając temperature po prostu tylko ja zaniża czy także podnosi wolniej wskazówkę
Ale z tego co piszesz stawiam na 99% termostat co by na bank miało znaczenie przy spalaniu,szczególnie na krótkich odcinkach. Sprawdzałeś termostat??
no ale to rzecz nie możliwa bo auto po odpaleniu( przed odpaleniem podpięte na 2 godziny do słupka czyli motor podgrzany) i przejechaniu 2-3km górna rura jest gorąca a dolna zimna jak dupa umarlaka a skazówka ani drgnie dopiero po chwili zaczyna się podnosić i staje na 70C
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
no ale to rzecz nie możliwa bo auto po odpaleniu( przed odpaleniem podpięte na 2 godziny do słupka czyli motor podgrzany) i przejechaniu 2-3km górna rura jest gorąca a dolna zimna jak dupa umarlaka a skazówka ani drgnie dopiero po chwili zaczyna się podnosić i staje na 70C
to że gorna gorąca to dobrze tylko sprawdź kiedy dolny robi się cieply. jesli w momencie gdy wskazówka staje na 70 to albo termostat się za wcześnie otwiera lub błąd czujnika temp. bądz wskaźnika. przydałby się termometr o zakresie do 100 stopni wetknięty w zbiorniczek podczas rozgrzewania sinika, on ci prawdę powie...
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem i odpaliłem samochód na zimnym silniku z nocy i z tego cienkiego wężyka leci płyn do zbiorniczka. Czy normalnie od razu powinien być taki obieg czy dopiero jak się silnik nagrzeje i termostat otworzy?
Odkręciłem korek od zbiorniczka z płynem i odpaliłem samochód na zimnym silniku z nocy i z tego cienkiego wężyka leci płyn do zbiorniczka. Czy normalnie od razu powinien być taki obieg czy dopiero jak się silnik nagrzeje i termostat otworzy?
a czemu ma być nie normalnie ?
po odpaleniu samochodu masz obieg wymuszony bo pompa wody jest napędzana przez pasek, także to normalne
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
A ja mam takie pytanie czy to normalne ze po przejechaniu nawet 30 km bez przerwy dolny wąż od termostatu jest zimny a na wskazniku temperatury jest niecałe 90 stopni
A co szukasz dodatkowych problemów? Jest dobrze, a chcesz coś "polepszyć" - nie rozumiem...
Widocznie silnik nie zdążył się nagrzać do tego stopnia, żeby termostat się otworzył. Spróbuj na postoju po takiej jeździe trochę go potrzymać na wyższych obrotach przez parę minut i zobaczysz, że dolny wąż zrobi się wtedy ciepły.
Witam
U mnie temperatura jak jadę 70 stopni w porywach do 75 jak gdzieś stanę
Dolny wąż zimny czyli termostat nie puszcza. Z ogrzewaniem w samochodzie też nie mam problemu tylko ta temperatura.
Może to być wina czujnika? czytałem ze może być zakamieniały.
Jak go wymontować ? bo dziś starałem się wyciągnąć wtyczkę bardzo ciasno siedzi i chciałem zobaczyć co z nim jest.
A mokra benzyna tez film spłukuje, więc najlepiej na niej w ogóle nie jeździć
jakby na samej benzynie jeździły to tak, ale jako że na mieszance paliwowo-powietrznej to nic im niejest...
niedogrzany silnik to problem który trzeba usuwać. termostaty najpierw sprawdzić, jeśli ok. to temp. płynu przy otwarciu i włączeniu wentylatorów. nie sugerujcie się wskaźnikiem bo może oszukiwać... najlepiej normalnym termometrem(np. od CO).
_________________ moja borka 2.3 V5 4motion 170HP...
Zauważyłem że jak wyłączę ogrzewanie to temperatura pokazuje 90 stopni a jak stanę w korku to nawet więcej, a jak tylko załączę ogrzewanie to temperatura spada. Może to być oznaką ze termostat przepuszcza. Niby dolna rura idąca do chłodnicy od silnika jest zimna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum