Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Grzejący się bęben hamulcowy.
Autor Wiadomość
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-21, 14:51   Grzejący się bęben hamulcowy.

Witam, mam taki problem ze swoim ventylem, wymieniałem niedawno szczęki hamulcowe oraz łozyska tylne. Problem tkwi w tym, że grzeje mi się jeden z bębnów, ten regulator co jest przy szczękach popuściłem tak, że bęben wchodzi bez żadnych oporów a on po krótkiej jeździe jest mocno nagrzany. Co może być przyczyną tego grzania się? I jeszcze pytanie: Czy łozysko przy demontażu bębna powinno być w bębnie czy zostaje ono na piaście?? Proszę o jakieś porady.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-05-21, 15:39   

Spróbuj wyregulować naciągnięcie linki od ręcznego. Tylko na podniesionym tyle samochodu. Regulujesz w ten sposób, że naciągasz do momentu, kiedy przestają się już swobodnie koła obracać. Mi też się grzały bębny pieruńsko, ale popuściłem ręczny i przeszło.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-21, 16:28   

teraz mam podciągniętą linge ręcznego tak, że mi łapie na 3 zębek. Prawidłowe ustawienie recznego to takie zeby łapał hamulec na 2 ub 3 ząbku i tak mam:) a lewy bęben jest zimny tylko prawy się grzeje. A z łozyskiem jak powinno być? powinno zostawać w bębnie czy na piaście. ?
 
 
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2011-05-22, 00:08   

Tłoczek do wymiany, miałem to samo. Wymień od razu w obydwu kołach.
_________________
Ventura rolz on...
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-23, 21:03   

Ojj Paniee:D ja cały tył wymieniałem na nowy, wszystko co mozliwe oprócz amortyzatorów i bębnów:D A problem tkwi po stronie linki ręcznego.. jak popuszcze to nie grzeje sie ale za to słabszy reczny mam. A co z łożyskiem może ktoś coś podrzuci?;p
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-05-23, 21:11   

a podnosiłeś dupę do góry przy regulacji ręcznego?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
  Wysłany: 2011-05-23, 21:50   

Oczywiście, zrobiłem tak jak napisałeś. Ale jak kołem zakręce to słyszę jak w jednym miejscu ociera bęben o szczęke. Tak jest po obu stronach. :evil:
 
 
sajmon91 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 TDI
Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2011
Posty: 44
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-05-24, 00:50   

z tym łozyskiem" nigdy tego nie rozbierałem ale chodzilem do techniku samochodowego z tego co pamietam i teraz popatrzylem w ksiazke do vento sam naprawiam i tam jest zapisane: prostymi slowami lozysko zostaje na piascie zewnetrzny pierscien łozyska powinien zostac w bebnie :D




z tym ze w jednym miejscu ociera cos w bebnie"
1 mysl okladziny sie docieraja
2 mysl uderzone cos kiedys było w beben

kiedyś mechanik mi mowił bo w zimie zamarzal mi reczny ze jak podniose samochod zakrece kołem puszcze i zrobi 1 pełny obrot to jest dobrze reczny nie trzyma topic klockow nie bede:)
Ostatnio zmieniony przez sajmon91 2011-05-24, 01:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-24, 22:01   

No to odpowiedziałeś na moje pytanie;p To dobre Technikum wybrałeś:p Dzięki za podpowiedz:)
 
 
czester 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,8
Dołączył: 02 Cze 2010
Posty: 53
Skąd: Głogów
Wysłany: 2011-05-25, 20:51   

Z tym łożyskiem to jest różnie raz zostaje na piaście araz wychodzi z bębnem. To zalezy od teko czy czasz w dobrym stanie piaste. Ja to robiłem kilka razy i zazwyczaj łożysko wychodziło z bębnem;]
_________________
Tylko Jetta:):)
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-29, 20:59   

Ja mam piaste nową wszystko jest nowe oprócz bębna ,linek ręcznego i jednej piasty:) ze starej piasty łozysko nie schodzi a z nowej piasty zostaje wszystko w bębnie wraz z simmeringiem.
 
 
Nowak 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 32
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 61
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 2011-05-30, 18:28   

Nadal mam problem z grzejącym się bębnem... Linka recznego jest luźna i dalej sie grzeje.. Co mogę jeszcze zrobić żeby zapobiedz się grzaniu?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8