Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-06-04, 00:18 1Y => 1Z /1Z+
Co musze kupic i wymienic aby z silnika 1.9D zrobic 1.9TD z intercoolerem? I duzo jest z tym zabawy? I od czego brac czesci zeby nie zbankrutowac, zeby mialo mocy i nie wysadzilo silnika?
z 1Y nie zrobi turbo diesla brak kanału olejowego w bloku
co do 1Z i AHU mają natrysk oleju na denko tłoka.
AFN względem 90konnego tdi ma zmienione turbo wtryski i pompę
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-06-05, 13:42
Właśnie chodzi o to ze nie chce silnika wymieniac. Rozmawialem z kolega co jest dobry w te klocki i mówi ze wystarczy kupic turbine, kolektory, rury i IC i wszystko sie zegra bez problemu. A i ewentualnie pompe z dawka turbinowa ale nie koniecznie
Silnik: 1,6 TDi Pomógł: 7 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 1730 Skąd: VW Club Chelmek
Wysłany: 2011-06-23, 12:55
prawie tak jak mowisz. musisz zmienic lape filtra oleju na taka pod przewod olejowy do turbo i dajesz splyw do misy olejowej. ja mam tak ori u siebie. tylko pompe trzeba zmienic na ta z "grzybkiem" wtedy ladnie daje rade
_________________ Nie trąb gdy zwalniam jadę na glebie zaraz wahaczem o coś przyjebie
Ostatnio zmieniony przez WAFEL 2011-06-23, 12:59, w całości zmieniany 1 raz
jeśli dobrze pamietam to u Wafla turbo chłodzone jest cieczą . poza tym twój diesel zesr... się po takim zabiegu i będzie piz... z zabawy. taniej wyjdzie cię kpl swap . już za 2.5 tyś masz wszystko a tak zawsze będzie coś nie tak i nie potrzebne ładowanie pieniedzy
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-06-23, 15:01
Tyle ze kazdy sie dziwi ze ten silnik tak super chodzi z takim przebiegiem wiec mysle ze ma to sens. A 2.5tys nie mam na swap a mam mozliwosc nieduzym kosztem załozyc turbo
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-06-26, 16:55
Poprostu liczylem ze ktos zrobil podobny projekt i podzieliby sie jakimis wskazówkami. Najpierw musze zawiesznie zrobic, hamulce i rdze ażeby bylo jak sie drogi trzymac, czym hamowac i zeby sie samochód nie rozsypal oczywiscie ze podziele sie wskazówkami i zdjeciami
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-06-26, 17:39
Z tego co pamiętam....nikt tego nie robił, gdyż koszta przewyższały wszystko.
Silnik.....może i teoretycznie przerobisz pod TDI.....ale co z tego.....skoro sprzęgło masz
przewidziane pod 1.9D.....skrzynia tez mega krótka (wiem bo prowadziłem 1.9d) moc silnika podniesiesz.....w mieście to moze odczujesz, ale na trasie na skrzyni od zwykłego dizla bedziesz musiał cisnąć po obrotach aby inne auta dogonić.....nie wiem czy przeguby sa identyczne.....więc według mnie to tylko swap......lub jesli masz do roboty swoje vento, to kupno drugiego w TDI.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum