Wysłany: 2007-04-05, 15:01 Lewe koło bardziej wystaje
Dziś jak mierzyłem felgi to zauwazyłem że lewe koło od kierowcy wystaje bardziej niż prawe, ayta nie ściąga, zbieżnosć nic nie wykazała nigdy i sam nie zauważyłem dopiero dziś jak szerokie felgi załorzyłem. Auto raczej nie było bite a nawet napewno więc czy to może jakiś inny wachacz?
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-04-05, 21:07
A jaki miałeś punkt odniesienie do pomiarów?? Bo jeśli zderzak to nie sugerowałbym się tym bo zderzak mógłbyć gdzieś przekszywiony. A jeśli za punkt odniesienie obrałeś próg albo błotnik to gorzej. Jedyne co przychodzi mi do głowy to coś nie tak z przednim zawieszeniem, ale skoro nie ściąga i nie ścina opon to może coś z felemi nie tak..., ale Twoja teoria z wahaczem jak na moje ko jest całkiem realna. Ja poradziłbym wizytę u mechanika.
P.S. Respect śmigałeś dziś na trasie Lublin-Krasnystaw?
Tak dzisiaj ogladałem felgi w krasnystawie między 11 a 16. Pomiar wyglądał zupełnie przypadkiem, załorzyłem felge od kierowcy i zauważyłem że wystaje z pod blotnika, a z drugiej strony wchodzi prawie idealnie. ( patrząc w pionie koło błotnik) od przodu auta też widać. Z tego co sie orientowałem kilku znajomych miało taki problem że mieli różnice nawet 2cm i problemem był dłuższy wachacz od innego lub starszego modelu. Ale czy jak wyjme wachacz aby to sprawdzić to będe musiał znowu ustawiać zbieżność?
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-04-05, 23:03
nie ma czegos takeigo jak wachacz od starszego modelu.. moze masz inaczej wsuniety... moze masz ktorys krzywy wahacz... a masz stabilizator? jak nei to ew moze masz 1 wahacz od GTi?
a kola w pionie tak samo staly?
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
O stabilizatorze niem am pojęcia. A stał równo bo kilka kombinacji robiłem żeby to sprawdzić. Nawet jeździłem chwile tak i dalej to samo. A z resztą na zwykłych kołach też zauważyłem to. na zbierzności wszystko dobrze wyszło opon nie ścina, postaram się popatrzeć jutro pod spodem jak to wyglada. A jak wyjme to zbieżność mnie czeka znowu?
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-04-05, 23:13
Respect napisał/a:
A jak wyjme to zbieżność mnie czeka znowu?
wstyd się przyznać, ale poprostu nie wiem. Nie jestem mechanikiem i się nie orientuję. A sprawdzałeś czy nie masz luzów w łożyskach w przednich kołach, to też może byc przyczyną.
łożyska na 90 % dobre bo niedawno patrzyłem, najchętniej sprawdził bym ten wachacz ale nie wiem jak to zrobic na oko. A w którym miejscu mnie widziałeś? Dobrze że w lbn nie jestem sam z moim ventylem
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2007-04-05, 23:25
Widziałem Cię między Łopiennikiem a Fajsławicami jak leciałeś w strone Lbn. Ja leciałem na krasnystaw. Jak spojrzałem w lusterko i zobaczyłem Twój wydech to od razu przypomniały mi się Twoje zdjęcia na forum. Ale widziałem że felg chyb anie kupiłeś bo na stalówkach śmigałeś.
A jesli chodzi o zbiezność to pamiętam jak mechanik mi kiedyś łożyska z przodu wymieniał i aby potem nie ustawiac zbieżności to wybijał mi przednie amorki, nie wiem czy to ma cos do rzeczy jeśli chodzi o Twój przypadek, ale tak mi sie przypomniało więc piszę.
N aTwoim miejscu wlazłbym pod spód i jakoś to obejrzał i próbował pomierzyć.
Żeby wachacz wyjąć i sprawdzić czy są takie same. Bo nie pamiętam jak to wygląda czy końcówki musze pozdejmować?
A felg nie kupiłem bo gość nie chciał zejść z ceny, najpierw zszedł a potem sie rozmyślił godzine przymierzania i mu podziekowałem bo był pewny że kupie i podwyższył cene. czekam na jutrzejsze anonse może wkońcu coś...
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Ja tam sie nie znam, ale jak sie okaze ze wachacze sa takie same to moze to byc kwestia ze nie wprasowane jest łozysko do konca, przez co po zakreceniu śruba tej tarczy (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) do której przykrecasz szpilkami kolo, ona odstaje i stad róznica, ale to tylko hipoteza
sprawdz wzrokowo ilosc wystajacego gwintu po obu stronach na srubie piasty jezeli piasta jast za malo wprasowana w lozysko to nakretka bedzie zbyt plytko dokrecona.
druga przyczyna moze byc za male wysuniecie sworznia pomiedzy wachaczem a zwrotnica (ta na dole)
Szukacie nie wiadomo czego. Wez pomiez sobie od jakis stalych miejsc z jednej i drugiej strony np od podloznicy do tarczy hamulcowej przy zdjetym kole i od krawedzi blotnika, od progu. Ja bym stawial na cofniety blotnik moze dostal tak ze caly zostal wymieniony albo go podgielo bez innych uszkodzen i tak zostal. Po drugie jesli pomiary wyjda identycznie to sprawdz wymiary felgi jej szerokosc i ET. Ja tak jezdzilem kiedys na 1 szerszej feli. A to ze wachac nie ten czy cos takiego to raczej watpie bo ciezko by bylo ze zbieznoscia i prowadzeniem no i to naprawde malo prawdopodobne.
Ostatnio jak zakładałem felgi to zauwazyłem że na biegu kręci się normalnei tarcza i to koło co jest za nią, i musze kręcic tą metalowa częścią żeby się pokryły otwory na śruby i dopiero puźniej felga wszyscy tak macie?
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Nie rozumiem dokladnie o czym piszesz ale jesli dobrze rozumiem ze nie wystarczy tylko dopasowac otworow w feli do tych w tarczy tylko jeszcze re w tarczy do jakis to tak napewno nie powinno byc i sprawdz o co biea jak najszybciej!!!!!!
Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 3128 Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2007-04-09, 20:43
Respect napisał/a:
Ostatnio jak zakładałem felgi to zauwazyłem że na biegu kręci się normalnei tarcza i to koło co jest za nią, i musze kręcic tą metalowa częścią żeby się pokryły otwory na śruby i dopiero puźniej felga wszyscy tak macie?
dzieje sie tak jak eni masz srybki ktora trzyma ci tarcze na otworach.. to normalne wtedy.. ja tez nei mam jej w 1 tarczy w niczym to nei przeszkdza oprocz tego ze musisz ustwaic idealeni zeby srubami trafic
_________________ www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!
www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum