Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-13, 21:32
dokladnie spyro, masz racje. to arla pomykala...dlatego takie duze obroty ona zawsze katuje auto mam filmiki jak wracalismy ze spociku w Toruniu...po ciemku i juz nowe zegary i tez okolo 200, ale nie wszedzie chodza.
Witajcie Dawno mnie tu nie było ale tak ten wasz temat nawiązuje do problemu który mnie czeka (najprawdopodobniej). Otóż do tej pory brykam swoją kosiarką na 1.6 Niestety razem z mechanikiem doszedłem do wniosku że nie ma sensu inwestować w to moje Vento i muszę się zastanowić prędzej czy później nad innym pojazdem. Oczywiście wybór padł na Vento
Mechanik doradził mi 1.9 TDI 90 a najlepiej 110. Zauważyłem że tutaj jesteście ekspertami więc czekam na wasze rady i opinie
Wady i zalety takiego sprzętu.
Pozdrawiam
Gun
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Pomógł: 11 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 1539 Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-04-09, 22:31
no i dobry wybor Gunship. aczkolwiek 110 KM bedzi ci trudno znalezc. a raczej bartdzo trudno. ja mam 90 i juz niedlugo zamierzam sobie zrobic 115 KM. zalet jest tyle ze nie sposob wymieniac....jak to vento. wady....typowe ventkowe.....a co do diselowkich.... to trzeba o niego troche bardziej dbac. ale czy to wada ??
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-04-09, 23:00
Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć...
ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam
Panowie nie dzielcie przysłowiowej "skóry na niedźwiedziu" ! Decyzja jeszcze nie zapadła... ale jest wielce prawdopodobna. Dzięki za informację. Jedynymi dieslami jakimi miałem przyjemność jeździć to była Corsa w autoszkole i ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba ) więc pojęcie o nich mam niskie.
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-04-10, 00:55
Gunship napisał/a:
ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba )
tu Cię zaskoczę może ale to wcale nie taka bomba podobno
może i jeździ fajnie (nie miałem okazji) ale opinie o tym silniku (głównie o awaryjności) są łagodnie mówiąc niezbyt zachęcające...
Powiem ci tak - jeździłem nim tydzień i jak dla mnie naprawdę jeździ się przyjemnie.
Nie wiem jak jest z awaryjnością - właściciel ma go dopiero miesiąc. Zobaczymy co wyjdzie w praniu. No ale klimatyzacja + wszystko podgrzewane + nawigacja Dla mnie użytkownika CL ki to luksus
_________________ Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź" www.lodz-eksploracja.org
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-10, 01:05
Hehe, no wiadomo, że taki passacik będzie nieźle wyposażony... Choć jakbyś trafił Vento VR6 w full wypasie (skóra itp, ta najdroższa wersja) to tez byś się rozpłynął
Od jakiegoś czasu śledzę ogłoszenia w Allegro dotyczące Venciaków z silniczkiem Diesla. Zauważyłem, że nawet same diesle czy diesle z turbo jedne mają, a drugie nie mają tej wajchy od sterowania kątem wyprzedzenia wtrysku (to niby ssanie). TDIki tego nie mają w ogóle jak i SDI. Większość Diesli ma tą wajchę, ale nie wszystkie. Czy to tak na prawdę, że nie widać na fotkach, to nie mają, czy muszą mieć?
Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest? Bo widziałem gołe diesle np. co na niektórych ogłoszeniach i jedne miały tą wajchę, a inne owej wajchy nie miały i to mnie właśnie zastanawia czy wszystkie prócz TDI i SDI mają?
[ Dodano: 2008-01-17, 18:55 ]
PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo?
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-17, 23:02
sebastian napisał/a:
A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail
Common Rail to dopiero teraz koncern VW wprowadza, nawet Golf V ma pompowtryski w deislu, teraz wprowadzili nową game na common railu... To samo w Audi, w nowym A4 jest na common railu bo jeszcze roktemu ciągle pakowali poczciwce na pompowtryskiwaczach.
Silnik: TDI 1Z+ Pomógł: 52 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Mar 2006 Posty: 3284 Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2008-01-20, 01:20
sebastian napisał/a:
Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest?
tego niestety nie wiem
ale w książce z serii "Sam naprawiam..." w opisie silników D i TD jest normalnie opis tej wajchy, jak jej używać itd. i nic nie piszą że występuje ona tylko opcjonalnie więc możnaby założyć że powinna być w każdym
sebastian napisał/a:
PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo?
Do Ventek nie wkładali seryjnie silników na pompowtryskach. Ten "wynalazek" wszedł w życie trochę później.
A Common Raila w Ventce tym bardziej nie ujrzysz - tak jak pisze Spyro dopiero niedawno koncern VW/Audi przerzucił się na ten system.
odświeże trochę temat... ;]
Mam pytanie czy wszystkie te porady jak użytkować TDI tyczą się również zwykłego TD ?
Kolega ostatnio mówił że na pompowtryski trzeba strasznie uważać itp bo jak się zje... to kolosalne koszta. Jak to jest w moim silniku czy ten wtrysk pośredni też jest wadliwy i może się zepsuć czy coś ? Jak go sprawdzić ?
Jakie pompowtryskiwacze w TD? Przeciez to jest na komorze wirowej
Jak auto nie kopci przesadnie na czarno, nie leje sie spod wtryskiwaczy to znaczy, ze jest sprawne
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
marasbilewski, TD a TDI to ten sam styl uzytkowania róznica jest w tym ze nie masz IC o turbo tez musisz dbac wymiany oleju w silniku kazdy patrzy inaczej ja zalecam 10-12 tys
olej w skrzyni niby 100-120 tys
Cytat:
dlaczego trzeba czekac przed zgaszeniem ?
co by wirnik w tyrbo zwolnił i nie chodził na sucho bez oleju niektórzy twierdza ze to sie turbo studzi.
Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 220 Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-10-02, 11:46
Gavel napisał/a:
Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć...
ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam
Ja słyszałem że stare poczciwe 90KM AHU to silniki nie do zajechania zresztą mam przykład u mojego zimka miał mk3 tdi 90KM tylko nie wiem czy 1Z czy AHU zrobił nim półmiliona km jeździł na wszystkim olej opałowy ropa itd nie dbał wogóle i co silnik dalej działa a buda się poddała
co do dbania o silnik
-wymiana oleju co 8 tyś km Motul 6100 półsyntetyk chodz teraz zastanawiam się nad gulfem
-Pod maską siedze raz w tygodniu i sprawdzam wszystko jako że mój silnik nie ma łątwego życia
-Przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry
-Na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2 tys obrotów(wiadomo czasem jednak łamie to bo znajdzie sie jakiś koleszko co chce się ze mną pościgać)
-Podczas wymiany oleju stosuje najpierw Motul Engine clener (powiem szczerze działa)
-Co jakiś czas preparat STP do czyszczenia wtrysków, formuła do diesla
-raz na miesiąc półtora myje se silniczek
-po dość ostrym upalaniu chłodze turbine około (długość spokojnie spalonej fajki)
-Przy spokojnej jeździe odliczam do 20 i gasze
-Przy odpalaniu czekam około 15-20 sekund (zazwyczaj podczas czekania wsadzam radio zapinam pas wyciągam graty z kieszeni do schowka )
Mój motor ogółem ma przejechane coś koło 310 tyś km z tym że cały czas siedział u naszych sąsiadów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum