Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Vento 1.9 TDI - użytkowanie
Autor Wiadomość
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-03-13, 21:32   

dokladnie spyro, masz racje. to arla pomykala...dlatego takie duze obroty :) ona zawsze katuje auto :) mam filmiki jak wracalismy ze spociku w Toruniu...po ciemku i juz nowe zegary i tez okolo 200, ale nie wszedzie chodza.
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
Gunship 
Niedzielny kierowca
Vento 1.6 CL 1993



Silnik: ABU
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 61
Skąd: Grotniki k/Łodzi
Wysłany: 2007-04-09, 22:15   

Witajcie :) Dawno mnie tu nie było ale tak ten wasz temat nawiązuje do problemu który mnie czeka (najprawdopodobniej). Otóż do tej pory brykam swoją kosiarką na 1.6 :) Niestety razem z mechanikiem doszedłem do wniosku że nie ma sensu inwestować w to moje Vento i muszę się zastanowić prędzej czy później nad innym pojazdem. Oczywiście wybór padł na Vento :)
Mechanik doradził mi 1.9 TDI 90 a najlepiej 110. Zauważyłem że tutaj jesteście ekspertami więc czekam na wasze rady i opinie :)
Wady i zalety takiego sprzętu.

Pozdrawiam

Gun
_________________
Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
www.lodz-eksploracja.org
 
 
kovval 
Już prawie mieszkam w Ventce



Pomógł: 11 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 1539
Skąd: Jabłonna
Wysłany: 2007-04-09, 22:31   

no i dobry wybor Gunship. aczkolwiek 110 KM bedzi ci trudno znalezc. a raczej bartdzo trudno. ja mam 90 i juz niedlugo zamierzam sobie zrobic 115 KM. zalet jest tyle ze nie sposob wymieniac....jak to vento. wady....typowe ventkowe.....a co do diselowkich.... to trzeba o niego troche bardziej dbac. ale czy to wada ?? ??
_________________
Get Rich Or Die Tryin'
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-04-09, 23:00   

Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat :OK:
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć... :bezradny:

ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-04-09, 23:53   

skoro chcesz sprzedać to może zamienimy się grillami :D (P.S. tez mam białe autko :mrgreen: )
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Dzolo 
Ventomaniak



Silnik: Turbo Bena
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Aleksandrów Kuj
Wysłany: 2007-04-10, 00:09   

theority napisał/a:
skoro chcesz sprzedać to może zamienimy się grillami (P.S. tez mam białe autko )


Ty sępie :mrgreen:

Gunship, zamianiaj się z Theority'm , jak ktos bedzie miał
kupic furke to i tak kupi :D

Chodz ja na Twoim miejscu bym sobie zostawił do TDIka :lol:
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-04-10, 00:15   

Dzolo, dzięki za poparcie, tylko to ostatnie zdanie zbędne mi się wydaje :P (może nie zauważy ;) )
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Dzolo 
Ventomaniak



Silnik: Turbo Bena
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Aleksandrów Kuj
Wysłany: 2007-04-10, 00:17   

theority napisał/a:
to ostatnie zdanie zbędne mi się wydaje


Za 5 zł moge zedytować :mrgreen:
 
 
theority 
Vento 1,9 TDi



Silnik: 1Z
Pomógł: 50 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 2750
Skąd: Konin
Wysłany: 2007-04-10, 00:28   

słabo się cenisz :P Popitka za to tylko kupisz :hahaha:
_________________
Gość, jeśli pomogłem, to kliknij pomógł. Będzie mi miło :)

Vento 2.0

Znajdż mnie na Facebook'u
 
 
Dzolo 
Ventomaniak



Silnik: Turbo Bena
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 747
Skąd: Aleksandrów Kuj
Wysłany: 2007-04-10, 00:33   

theority, nie każdy tak tankuje jak Ty :D
Ja wole zamiast popitki kubusia i ze 2 banany hehehehe

Koniec OT :gafa:
 
 
Gunship 
Niedzielny kierowca
Vento 1.6 CL 1993



Silnik: ABU
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 61
Skąd: Grotniki k/Łodzi
Wysłany: 2007-04-10, 00:38   

Panowie nie dzielcie przysłowiowej "skóry na niedźwiedziu" :) ! Decyzja jeszcze nie zapadła... ale jest wielce prawdopodobna. Dzięki za informację. Jedynymi dieslami jakimi miałem przyjemność jeździć to była Corsa w autoszkole i ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba :) ) więc pojęcie o nich mam niskie.
_________________
Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
www.lodz-eksploracja.org
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2007-04-10, 00:55   

Gunship napisał/a:
ostatnio Passatem B-6 2.5 TDI (bomba :-) )

tu Cię zaskoczę może ale to wcale nie taka bomba podobno
może i jeździ fajnie (nie miałem okazji) ale opinie o tym silniku (głównie o awaryjności) są łagodnie mówiąc niezbyt zachęcające...
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Gunship 
Niedzielny kierowca
Vento 1.6 CL 1993



Silnik: ABU
Wiek: 42
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 61
Skąd: Grotniki k/Łodzi
Wysłany: 2007-04-10, 01:01   

Powiem ci tak - jeździłem nim tydzień i jak dla mnie naprawdę jeździ się przyjemnie.
Nie wiem jak jest z awaryjnością - właściciel ma go dopiero miesiąc. Zobaczymy co wyjdzie w praniu. No ale klimatyzacja + wszystko podgrzewane + nawigacja :) Dla mnie użytkownika CL ki to luksus :D
_________________
Stowarzyszenie Eksploracyjno-Historyczne "Grupa Łódź"
www.lodz-eksploracja.org
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-04-10, 01:05   

Hehe, no wiadomo, że taki passacik będzie nieźle wyposażony... Choć jakbyś trafił Vento VR6 w full wypasie (skóra itp, ta najdroższa wersja) to tez byś się rozpłynął :-)
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-01-16, 21:18   

Od jakiegoś czasu śledzę ogłoszenia w Allegro dotyczące Venciaków z silniczkiem Diesla. Zauważyłem, że nawet same diesle czy diesle z turbo jedne mają, a drugie nie mają tej wajchy od sterowania kątem wyprzedzenia wtrysku (to niby ssanie). TDIki tego nie mają w ogóle jak i SDI. Większość Diesli ma tą wajchę, ale nie wszystkie. Czy to tak na prawdę, że nie widać na fotkach, to nie mają, czy muszą mieć?
_________________
Zielony borowik...
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2008-01-17, 00:00   

w TDI nie ma tej wajchy ssania
w SDI chyba też nie bo to w zasadzie to samo co TDI tylko bez turbo

a nie ma bo to są silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa a nie z wtryskiem pośrednim do tzw. komory wstępnej jak to ma miejsce w silnikach D i TD
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2008-01-17, 18:52   

Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest? Bo widziałem gołe diesle np. co na niektórych ogłoszeniach i jedne miały tą wajchę, a inne owej wajchy nie miały i to mnie właśnie zastanawia czy wszystkie prócz TDI i SDI mają?

[ Dodano: 2008-01-17, 18:55 ]
PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo?
_________________
Zielony borowik...
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-01-17, 23:02   

sebastian napisał/a:
A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail

Common Rail to dopiero teraz koncern VW wprowadza, nawet Golf V ma pompowtryski w deislu, teraz wprowadzili nową game na common railu... To samo w Audi, w nowym A4 jest na common railu bo jeszcze roktemu ciągle pakowali poczciwce na pompowtryskiwaczach.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2008-01-20, 01:20   

sebastian napisał/a:
Czyli mówisz, że we wszystkich D i TD jest?
tego niestety nie wiem :(
ale w książce z serii "Sam naprawiam..." w opisie silników D i TD jest normalnie opis tej wajchy, jak jej używać itd. i nic nie piszą że występuje ona tylko opcjonalnie więc możnaby założyć że powinna być w każdym


sebastian napisał/a:
PS. A TDI czy SDI występowały już w tych czasach na pompowtryskiwaczach czy Common Rail, czy to dopiero wyższa szkoła jazdy w nowszych autach, Golf IV przykładowo?

Do Ventek nie wkładali seryjnie silników na pompowtryskach. Ten "wynalazek" wszedł w życie trochę później.
A Common Raila w Ventce tym bardziej nie ujrzysz - tak jak pisze Spyro dopiero niedawno koncern VW/Audi przerzucił się na ten system.
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-16, 20:29   

odświeże trochę temat... ;]
Mam pytanie czy wszystkie te porady jak użytkować TDI tyczą się również zwykłego TD ?
Kolega ostatnio mówił że na pompowtryski trzeba strasznie uważać itp bo jak się zje... to kolosalne koszta. Jak to jest w moim silniku czy ten wtrysk pośredni też jest wadliwy i może się zepsuć czy coś ? Jak go sprawdzić ?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-16, 20:35   

Jakie pompowtryskiwacze w TD? Przeciez to jest na komorze wirowej ;)
Jak auto nie kopci przesadnie na czarno, nie leje sie spod wtryskiwaczy to znaczy, ze jest sprawne
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-17, 10:58   

Na część mojego pytania odpowiedział bradley , a co z drugą ?

Cytat:
Mam pytanie czy wszystkie te porady jak użytkować TDI tyczą się również zwykłego TD ?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-09-17, 17:00   

Ale jakie konkretnie porady? ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-09-17, 23:51   

Mój motor to: 1.9 TD 75km
- styl jazdy - optymalne obroty, rozruch i gaszenie silnika w zimie

Co ile wymieniać olej w skrzyni? ktoś zadał takie pytanie w tym temacie i nie dostał odpowiedzi z tego co widziałem. On się jakoś zuużywa czy jak ?

dlaczego trzeba czekac przed zgaszeniem ?

Czy u mnie jest filtr przeciwpyłkowy ?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-10-02, 08:16   

marasbilewski, TD a TDI to ten sam styl uzytkowania róznica jest w tym ze nie masz IC o turbo tez musisz dbac wymiany oleju w silniku kazdy patrzy inaczej ja zalecam 10-12 tys
olej w skrzyni niby 100-120 tys
Cytat:
dlaczego trzeba czekac przed zgaszeniem ?

co by wirnik w tyrbo zwolnił i nie chodził na sucho bez oleju niektórzy twierdza ze to sie turbo studzi.
_________________

 
 
SŁAWNY 
Zapalony Ventkarz
Golf Cabrio


Silnik: 1.6 atf
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 220
Skąd: z tąd i tamtąd
Wysłany: 2009-10-02, 11:46   

Gavel napisał/a:
Gunship witaj po przerwie.
Jak Ci się nie pali to poszukaj cierpliwie 110 choć tak jak napisał kovval nie jest to łatwe. Nie to żeby 90 było złe ale 110 to jest moim zdaniem rewelacja. Te silniki są bardzo dobre i wytrzymałe - wiele osób twierdzi że to jedna z najlepszych (jak nie najlepsza) konstrukcja TDI w historii VW pod względem wytrzymałości więc wystarczy tylko trochę o taki silniczek (i o turbinę w szczególności) zadbać a odwdzięczy się naprawdę bezawaryjną pracą przez wiele, wiele lat :OK:
A jak jeszcze wpuścisz do kompa małego wirusika to robi się 140 i wtedy to już wogule bajka....
ach......
rozmarzyłem się...
też bym chętnie z kimś się zamienił na 110 ale jakoś chętnego nie mogę znaleźć... :bezradny:

ale jakby co to 90 też dobrze sobie radzi z Ventką więc ze swojej strony szczerze polecam


Ja słyszałem że stare poczciwe 90KM AHU to silniki nie do zajechania zresztą mam przykład u mojego zimka miał mk3 tdi 90KM tylko nie wiem czy 1Z czy AHU zrobił nim półmiliona km jeździł na wszystkim olej opałowy ropa itd nie dbał wogóle i co silnik dalej działa a buda się poddała

co do dbania o silnik
-wymiana oleju co 8 tyś km Motul 6100 półsyntetyk chodz teraz zastanawiam się nad gulfem
-Pod maską siedze raz w tygodniu i sprawdzam wszystko jako że mój silnik nie ma łątwego życia
-Przy każdej wymianie oleju wymieniam wszystkie filtry
-Na zimnym silniku staram się nie przekraczać 2 tys obrotów(wiadomo czasem jednak łamie to bo znajdzie sie jakiś koleszko co chce się ze mną pościgać)
-Podczas wymiany oleju stosuje najpierw Motul Engine clener (powiem szczerze działa)
-Co jakiś czas preparat STP do czyszczenia wtrysków, formuła do diesla
-raz na miesiąc półtora myje se silniczek
-po dość ostrym upalaniu chłodze turbine około (długość spokojnie spalonej fajki)
-Przy spokojnej jeździe odliczam do 20 i gasze
-Przy odpalaniu czekam około 15-20 sekund (zazwyczaj podczas czekania wsadzam radio zapinam pas wyciągam graty z kieszeni do schowka )
Mój motor ogółem ma przejechane coś koło 310 tyś km z tym że cały czas siedział u naszych sąsiadów
_________________
Golf Cabby 1.6 na powietrzu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 9