hej mam pytanko moje wentko ma problem z łapaniem temperatury raz po kilku km jej nabiera a czasem przejade ok 20 km i nic stoi na 70 stopniach... czy to moze byc termostat??
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
a moze kolego wymieniles filtr kabinowy a dmuchawe masz ustawiona na 4 biegu bo pozostale przestaly dzialac ? mialem identyczne objawy. cala temperatura silnika jest wdmuchiwana do srodka ale jest to tak szybko ze silnik nie ma jak zlapac temperatury wylacz dmuchawy i pojezdzij sobie troche jak nie bedziesz miec jak dawniej to znaczy ze sie myle;)
Witam. Jestem nowy na forum, i mam takie pytanko jezdze Ventem 1.9td i od jakiegos czasu zauwazyłem ze temperatura silnika osiaga 100 stponi a wentylator nie włącza sie czy ktos kiedys spotkał sie z takim problemem? lub wie jaka moze byc przyczyna?
Sylwek23, witaj.sprawdz czy ci wentylator wogóle działa podłącz go na krutko jesli działa to czujnik załaczania wentylatora powinien znajdowac sie w chłodnicy
wentylator sie nie właczy bo jeżeli termostat sie nie otworzy to nie ma dużego obiegu i płyn w chlodnicy nie jest gorący to jak może zadzialać czyjnik włączenia wentylatora i włączyć wentylator?????????? Proponuję sprawdzić( jak silnuik nagrzany) czy dolny przewód wychodzący z chłodnicy jest cieply jeżeli jest zimny to masz podniety termostat na 100%
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-20, 18:42
u mnie po zwarciu wentylatory latają dobrze, natomiast cały czas mam temp. 70st.C (często poniżej ... zauważyłem, że na postoju (po około 3 min od odpalenia zimnego silnika) wskazówka lekko się podnosi, ale dolny wąż do chłodnicy jest już ciepły (tak samo jak górny) ... podejrzewam termostat otwarty non stop ... czy on się znajduje na końcu tego dolnego węża przy silniku? wymieniałem już w paru autach, więc dam radę (opisy poczytałem ) tylko czy to tam?
termostat bedzie widoczny jak odkrecisz pompe wspomagania. Jest schowany dosc gleboko
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-20, 20:45
Radex, masz ciepło w nadmuchu bo jesli tak obstawiał bym czujnik temp a nie termostat miałem tak samo ale na postoju dochodziło do 90 stopni przewaznie jak chłodziłem pierdziawke po trasie czy tez stojąc w korku .
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-20, 22:00
w środku nadmuch grzeje jak głupi ... jechałem w nocy i nie mogłem mieć na max odkręcony, bo ugotowałbym się (a chciałem szybko odparować szyby, bo wsiadłem cały mokry)
już trochę tracę orientację ... zacząć od czujnika, czy termostatu? termostat łatwo sprawdzić w kubku z wodą i termometr (o ile masz kanał blisko domu), a jak sprawdzić czujnik? czy w grę wchodzi tylko podmiana?
czy to ten czujnik z czterema przewodami, od którego odchodzi wężyk do zbiorniczka wyrównawczego?
czy przy dobrym termostacie, dolny wąż szybko robi się gorący? u mnie bardzo szybko
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-20, 22:04, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-20, 23:14
łatwiej wymienic czujnik i chyba po mojemu skoro masz ciepło w kabinie to termostat powinien byc dobry a czujnik wali on podaje sygnał na licznik do wskaźnika temperatury
fotka czujnika to zielone cos strzałka nr 2 na dole
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-21, 12:39
po połączeniu dwóch pinów w kostce od czujnika, na blacie wskaźnik wychylił się na max i migała kontrolka przegrzania ... czyli sam wskaźnik i połączenie jest ok
w czasie jazdy temperatura dochodzi pod 70st.C, a w zbiorniczku wyrównawczym była 65st.C (wiadomo, że ciut niższa będzie ) ... gdy na postoju dobiła ciut ponad 90st.C na wskaźniku, to włączył się pierwszy bieg wentylatora, a w zbiorniczku pokazało 89st.C ... po pewnym czasie włączył się drugi bieg wentylatora, na wskaźniku było poniżej 110st.C, a w zbiorniczku pokazywało 103st.C
mi to wygląda na niedomknięty termostat, bo wskazania temperatury są w miarę dobre ( z tymi na termometrze), wentylatory włączają się koło 95 I i 105 II bieg, a dolny wąż robi się szybko ciepły (chociaż wskaźnik na blacie ledwo ruszy) ... a to że w aucie ciepło, to normalne, bo 70st.C już nagrzeje trochę
zacznę od termostatu i dam znać
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-21, 12:40, w całości zmieniany 1 raz
w czasie jazdy temperatura dochodzi pod 70st.C, a w zbiorniczku wyrównawczym była 65st.C (wiadomo, że ciut niższa będzie ) ... gdy na postoju dobiła ciut ponad 90st.C na wskaźniku, to włączył się pierwszy bieg wentylatora, a w zbiorniczku pokazało 89st.C ..
typowe dla termostatu, ktory jest do d.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-24, 18:47
zakupiłem termostat i chciałem go sprawdzić organoleptycznie w garnuszku z wodą (czy otwiera przy odpowiedniej temperaturze itd.), ale kolega mnie oświecił, że układ chłodzenia w Vento jest ciśnieniowy (czego nie uzyskam w kubeczku) i temperatury otwarcia/zamknięcia będą inne niż te w zamontowanej instalacji ... w sumie bardzo dobra porada, bo dużo osób w ten sposób sprawdza (sam to robiłem w Toyce, ale to inny układ) i bym się naciął można zanurzyć i sprawdzić czy działa ogólnie, ale bez pomiarów temperatury
ten kolega mówił, że sam miał problem z odpowietrzeniem układu właśnie przez to, że przy korku zbiorniczka wyrównawczego ( i jeszcze w jednym miejscu) nie miał szczelności i nie było ciśnienia (temperatury termostatu też były inne od książkowych) ... po uszczelnieniu wszystko zadziałało poprawnie
Prawda. Poza tym nawet jak wrzucisz termostat do wody, ktora jest swiezo zagotowana to i tak termostat sie nie otworzy bo on musie wpierw ogrzac sie co troche trwa. Uklad jest cisnieniowy i dlatego jak zalejesz zwykla destylke to przy 100C nie zagotuje sie.
Zato w garnuszku dobrze widac jak termostat krzywo sie otwiera i dlaczego nie dziala poprawnie
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-27, 14:18
termostat wymieniony ... klucze to 10 13 16 z grzechotką i przedłużką, żabka do zacisku na wężu + 1L płynu, bo ucieknie ... wszystko zajęło mi 90min. (jak na pierwszy raz, to nie jest źle )
Vernet siedzi jak należy, temperatura dochodzi do połowy skali i dopiero dolny wąż robi się ciepły, potem idzie ciut ponad połowę, załącza się pierwszy bieg wentylatorów, a za chwilkę drugi (na postoju wszystko) ... w czasie jazdy jest delikatnie poniżej połowy, lub połowa ... ogrzewanie "pali" niemiłosiernie
_________________ pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-27, 14:18, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum