Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Temperatura
Autor Wiadomość
Showtek 
Niedzielny kierowca
i Love Vento!!!



Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 48
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
  Wysłany: 2009-02-19, 09:45   Temperatura

hej :D mam pytanko moje wentko ma problem z łapaniem temperatury :P raz po kilku km jej nabiera a czasem przejade ok 20 km i nic stoi na 70 stopniach... czy to moze byc termostat??
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-02-19, 09:55   

Nie zaszkodzi wymienic
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Showtek 
Niedzielny kierowca
i Love Vento!!!



Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 48
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2009-02-19, 10:05   

dobrze wiedziec :D
 
 
Junior_86 
Ventofan
Vento 1.9 TDI


Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-21, 10:25   

a moze kolego wymieniles filtr kabinowy a dmuchawe masz ustawiona na 4 biegu bo pozostale przestaly dzialac ;) ? mialem identyczne objawy. cala temperatura silnika jest wdmuchiwana do srodka ale jest to tak szybko ze silnik nie ma jak zlapac temperatury wylacz dmuchawy i pojezdzij sobie troche jak nie bedziesz miec jak dawniej to znaczy ze sie myle;)
_________________

 
 
Showtek 
Niedzielny kierowca
i Love Vento!!!



Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 48
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Wysłany: 2009-02-22, 20:15   

dzieki za rade ;)
 
 
Sylwek23 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Wiek: 38
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2009-04-03, 08:22   

Witam. Jestem nowy na forum, i mam takie pytanko jezdze Ventem 1.9td i od jakiegos czasu zauwazyłem ze temperatura silnika osiaga 100 stponi a wentylator nie włącza sie czy ktos kiedys spotkał sie z takim problemem? lub wie jaka moze byc przyczyna? :)
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-04-04, 23:35   

Sylwek23, witaj.sprawdz czy ci wentylator wogóle działa podłącz go na krutko jesli działa to czujnik załaczania wentylatora powinien znajdowac sie w chłodnicy
_________________

 
 
mariuz1_2006 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,9 TD
Wiek: 46
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2009-04-06, 08:17   

mi się wydaje że to termostat ci sie nie otwiera i masz cały czas mały obieg płynu. Ja miałem tak samo wymieniłem termostat i jest oki
_________________

 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2009-04-06, 22:01   

Sylwek23 napisał/a:
temperatura silnika osiaga 100 stponi a wentylator nie włącza sie
:left: mariuz1_2006, c
_________________

 
 
mariuz1_2006 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1,9 TD
Wiek: 46
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2009-04-07, 07:37   

wentylator sie nie właczy bo jeżeli termostat sie nie otworzy to nie ma dużego obiegu i płyn w chlodnicy nie jest gorący to jak może zadzialać czyjnik włączenia wentylatora i włączyć wentylator?????????? Proponuję sprawdzić( jak silnuik nagrzany) czy dolny przewód wychodzący z chłodnicy jest cieply jeżeli jest zimny to masz podniety termostat na 100%
_________________

 
 
PrusaX 
Ventofan
Truck driver



Silnik: 1.9 TDI++ 1Z
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 05 Kwi 2009
Posty: 104
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-04-09, 19:57   

sprawdż termostat, sprawdż czujnik w chłodnicy, jak wypniesz wtyczkę z czujnika, po zwarciu powinien ci pracować wentylator
_________________
Pozdrawiam
 
 
Sylwek23 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Wiek: 38
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2009-04-10, 07:19   

sprawdziłem termostat ok, po wypięciu wtyczki i zwarciu wentylator załączył sie nie działa czujnik pozdrawiam :)
 
 
Sylwek23 
Autostopowicz


Silnik: 1.9td
Wiek: 38
Dołączył: 03 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Ustrzyki Dolne
Wysłany: 2009-04-10, 07:21   

sprawdziłem termostat ok, po wypięciu wtyczki i zwarciu wentylator załączył sie nie działa czujnik pozdrawiam :) mariuz1_2006,
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-20, 18:42   

u mnie po zwarciu wentylatory latają dobrze, natomiast cały czas mam temp. 70st.C (często poniżej ... zauważyłem, że na postoju (po około 3 min od odpalenia zimnego silnika) wskazówka lekko się podnosi, ale dolny wąż do chłodnicy jest już ciepły (tak samo jak górny) ... podejrzewam termostat otwarty non stop ... czy on się znajduje na końcu tego dolnego węża przy silniku? wymieniałem już w paru autach, więc dam radę (opisy poczytałem ;) ) tylko czy to tam?
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2011-08-20, 19:17   

to napewno termostat miałem tak samo
http://www.google.pl/imgr...=1t:429,r:2,s:0 na foto strzałka wskazuje miejsce termostatu
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-08-20, 19:17   

termostat bedzie widoczny jak odkrecisz pompe wspomagania. Jest schowany dosc gleboko
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-20, 20:45   

Radex, masz ciepło w nadmuchu ?? bo jesli tak obstawiał bym czujnik temp a nie termostat miałem tak samo ale na postoju dochodziło do 90 stopni przewaznie jak chłodziłem pierdziawke po trasie czy tez stojąc w korku .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-20, 22:00   

w środku nadmuch grzeje jak głupi ... jechałem w nocy i nie mogłem mieć na max odkręcony, bo ugotowałbym się (a chciałem szybko odparować szyby, bo wsiadłem cały mokry)

już trochę tracę orientację ... zacząć od czujnika, czy termostatu? termostat łatwo sprawdzić w kubku z wodą i termometr ;) (o ile masz kanał blisko domu), a jak sprawdzić czujnik? czy w grę wchodzi tylko podmiana?
czy to ten czujnik z czterema przewodami, od którego odchodzi wężyk do zbiorniczka wyrównawczego?

czy przy dobrym termostacie, dolny wąż szybko robi się gorący? u mnie bardzo szybko
_________________
pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-20, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-08-20, 23:14   

łatwiej wymienic czujnik i chyba po mojemu skoro masz ciepło w kabinie to termostat powinien byc dobry a czujnik wali on podaje sygnał na licznik do wskaźnika temperatury

fotka czujnika to zielone cos strzałka nr 2 na dole

http://www.fotosik.pl/pok...cc436159b4.html

przewertuj temat

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=32430
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Ostatnio zmieniony przez Rafik 2011-08-20, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-21, 12:39   

po połączeniu dwóch pinów w kostce od czujnika, na blacie wskaźnik wychylił się na max i migała kontrolka przegrzania ... czyli sam wskaźnik i połączenie jest ok

w czasie jazdy temperatura dochodzi pod 70st.C, a w zbiorniczku wyrównawczym była 65st.C (wiadomo, że ciut niższa będzie ;) ) ... gdy na postoju dobiła ciut ponad 90st.C na wskaźniku, to włączył się pierwszy bieg wentylatora, a w zbiorniczku pokazało 89st.C ... po pewnym czasie włączył się drugi bieg wentylatora, na wskaźniku było poniżej 110st.C, a w zbiorniczku pokazywało 103st.C

mi to wygląda na niedomknięty termostat, bo wskazania temperatury są w miarę dobre ( z tymi na termometrze), wentylatory włączają się koło 95 I i 105 II bieg, a dolny wąż robi się szybko ciepły (chociaż wskaźnik na blacie ledwo ruszy) ... a to że w aucie ciepło, to normalne, bo 70st.C już nagrzeje trochę :]

zacznę od termostatu i dam znać
_________________
pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-21, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-08-21, 17:46   

Radex napisał/a:
w czasie jazdy temperatura dochodzi pod 70st.C, a w zbiorniczku wyrównawczym była 65st.C (wiadomo, że ciut niższa będzie ;) ) ... gdy na postoju dobiła ciut ponad 90st.C na wskaźniku, to włączył się pierwszy bieg wentylatora, a w zbiorniczku pokazało 89st.C ..

typowe dla termostatu, ktory jest do d.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-24, 18:47   

zakupiłem termostat i chciałem go sprawdzić organoleptycznie w garnuszku z wodą (czy otwiera przy odpowiedniej temperaturze itd.), ale kolega mnie oświecił, że układ chłodzenia w Vento jest ciśnieniowy (czego nie uzyskam w kubeczku) i temperatury otwarcia/zamknięcia będą inne niż te w zamontowanej instalacji ... w sumie bardzo dobra porada, bo dużo osób w ten sposób sprawdza (sam to robiłem w Toyce, ale to inny układ) i bym się naciął ;) można zanurzyć i sprawdzić czy działa ogólnie, ale bez pomiarów temperatury :D

ten kolega mówił, że sam miał problem z odpowietrzeniem układu właśnie przez to, że przy korku zbiorniczka wyrównawczego ( i jeszcze w jednym miejscu) nie miał szczelności i nie było ciśnienia (temperatury termostatu też były inne od książkowych) ... po uszczelnieniu wszystko zadziałało poprawnie

czy się zgadzacie z tym?
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-08-24, 19:45   

Prawda. Poza tym nawet jak wrzucisz termostat do wody, ktora jest swiezo zagotowana to i tak termostat sie nie otworzy bo on musie wpierw ogrzac sie co troche trwa. Uklad jest cisnieniowy i dlatego jak zalejesz zwykla destylke to przy 100C nie zagotuje sie.
Zato w garnuszku dobrze widac jak termostat krzywo sie otwiera i dlaczego nie dziala poprawnie ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-08-27, 14:18   

termostat wymieniony ... klucze to 10 13 16 z grzechotką i przedłużką, żabka do zacisku na wężu + 1L płynu, bo ucieknie ;) ... wszystko zajęło mi 90min. (jak na pierwszy raz, to nie jest źle ;) )

Vernet siedzi jak należy, temperatura dochodzi do połowy skali i dopiero dolny wąż robi się ciepły, potem idzie ciut ponad połowę, załącza się pierwszy bieg wentylatorów, a za chwilkę drugi (na postoju wszystko) ... w czasie jazdy jest delikatnie poniżej połowy, lub połowa ... ogrzewanie "pali" niemiłosiernie :D
_________________
pierwszy mój VW ;-)
Ostatnio zmieniony przez Radex 2011-08-27, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8