Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-01, 22:49 konserwacja podwozia
Planuję zakonserwować podwozie i prosiłbym o kilka porad.
-Czy zrobić to samemu czy lepiej zlecić to taniemu fachowcowi?
-Jak się do tego zabrac?
-Inne ważne porady.
Zależy jaki masz sprzęt... Najpierw dobrze jest wypłukać podwozie. Ja najpierw obrywam luźnie zabezpieczenie jeśli takie jest, miejsca uszkodzone czyszczę dokładnie i maluję cynkiem w sprayu.Jeśli podwozie jest mocniej uszkodzone to piaskuję całe. Jeśli nie ma nigdzie korozji ani niezabezpieczonych uszkodzeń starej powłoki to daję na to baranek pod pistolet. 2 opakowania po 1L powinny Ci wystarczyć. Warto jednak od razu zrobić też konserwację nadkoli i profili.
chcę mieć to zrobione dobrze więc raczej udam się do profrsjonalisty.:)
jeśli masz kogoś zaufanego i jesteś pewny ze ci fuszerki nie odstawi to prowadź.
ja już nigdy nie oddam swojego venciaka do żadnego zakładu co by zrobili konserwacje obiecywali dużo a zrobili cale nic ( niedbale i na brudna podłogę nanieśli znikoma warstwę konserwacji) lecz najgorsze jest to ze nie dokręcili mi koł szpilki po 3km dokręcałem palcami
michascz napisał/a:
Tym bardziej, że nie mam kanału
w tym roku robiłem konserwacje u siebie sam na parkingu pod blokiem zmontowałem prowizoryczne najazdy na 2 kola dodatkowa podnosiłem lewarkiem (żabą) prześwitu było z 50-60cm akrobacja nie powiem niezła ale pomału po kawałku oczyściłem podłogę i naniosłem 2 warstwy AUTOBITU pędzelkiem ... wyszło całkiem niezle
michascz napisał/a:
-Inne ważne porady.
najważniejsze dobrze oczyścić z rdzy luźnej konserwacji piachu i brudu a przed samym malowaniem pamiętaj by dobrze odtłuścić powierzchnie reszta większego znaczenie nie ma czy to będzie naniesione pędzelkiem czy pistoletem (niektórzy twierdzą ze to najlepszy sposób)
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Jak do kogoś zaprowadzisz to najpierw wejdź z nim pod auto i niech Ci powie ile to będzie kosztowało i jak ma zamiar to zrobić, a przy odbiorze także zajrzyj pod spód.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-06, 12:34
W sumie ostatnio o tym trochę rozmawiałem i sam będę się tego podejmował.
Nie mam kanału ale będę kombinować tak jak ty Krzeszak.:]
Jakie środki polecacie???
Wystarczy oczyszczić sczotką drucianą czy jest jakiś inny sposób na wyczyszczenie??
Oczywiście minią robimy miejsca lekko pordzewiałe, czekamy troszkę i jazda z "barankiem"? dobrze rozumiem? Ile warst się powinno dać??
Dodam, że już kiedyś moje autko było konserwowane i schodzi stara warstwa.
Wystarczy oczyszczić sczotką drucianą czy jest jakiś inny sposób na wyczyszczenie??
to zależy... jeśli stara konserwacja łatwo odchodzi to może wystarczyć szczotka druciana ale nie zapominaj ze podłoga jest duża i ręka wysiądzie Ci po zrobieniu ćwiartki podłogi ... ja wspomagałam się wiertarka i nasadko druciana rożnego kalibru
michascz napisał/a:
Oczywiście minią robimy miejsca lekko pordzewiałe,
ja proponuje te miejsca jak najlepiej i najdokładniej oczyścić ( wydrzeć rudego dogłębnie)
wiem ze nieraz ciężko bywa ... są miejsca ze bez piaskowania nie dasz rady wypędzić rudego ,wtedy lepiej użyć BRUNOX (środek na rdze) najlepiej ze 2 warstwy po odczekaniu jak w instrukcji piszą , na to podkład choć ostatnio dużo osób stosuje cynk w aerozolu przed naniesieniem konserwacji dobrze odtłuścić powierzchnie a pierwsza warstwę konserwacji dobrze wcieraj pędzlem lepiej będzie trzymać się kolejna warstwa a miejsca gdzie były wyczyszczone do żywej blachy nanieś 3-4 warstwy
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
popytałem się dzisiaj sklepie o ten APP B120 AUTOBIT i poradził mi nakładanie go szpachelką bo pędzlem nie uzyskam takiego efektu.co o tym sadzicie?co myślicie o baranku w spray firmy app?
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-11-14, 22:40
dokladnie nie pamiętam jak wygląda podwozie ale nie wiem czy to będzie ekonomiczne i czy będzie to łatwa na takiej różnicy gruntu, ja jak będę to robił to ze zwględa na brak kompresora uzyję pędzla.
Pędzlem chyba będzie łatwiej "malować" niż "równać" szpachelką.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-15, 07:34
Ja powiem tak, używałem APP pod pędzel i w zasadzie jest git....tzn miejsca gdzie słabo oczyściłem zostały wymyte jednej zimy, ale co mnie szokuje.....APP wytrzymuje nawet w miejscach gdzie auto jest podnoszone za progi. Teraz na dniach bedę działac i tez kupię APP, tym razem dobrze oczyszczę powierzchnię.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-11-15, 07:43
Wiesz, nie jest powiedziane że tylko APP jest dobre, inne specyfiki tez zapewne spełniają swoje zadania. Ale nie kombinowałbym z baranem czy szpachelką, lepiej kup dotepny srodek do konserwacji podwozi pod pędzel i bedzie git.
Silnik: 1.8 B + G
Wiek: 37 Dołączył: 19 Mar 2011 Posty: 228 Skąd: SCZ in Warsaw
Wysłany: 2011-12-14, 22:35
A jeśli chodzi o impregnacj auto bo ostanio zauwazyłm troszkę rdzy pod wycieraczką od pedałów.
Jak wygląda takie smarowanie i jakie materiały zastosować?
ja ostatnio konserwowałem całą podłogę i dzisiaj trochę podłogę w bagolu i używałem
http://allegro.pl/boll-sr...1973296862.html
tylko dzisiaj pomagałem sobie suszarką bo niska tem. jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum