Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Bardzo słabe ogrzewanie!!
Autor Wiadomość
szugo 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 75kucy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Żagań
Wysłany: 2011-11-13, 14:07   Bardzo słabe ogrzewanie!!

Witam forumowiczów i mam taki problem odnośnie ogrzewania w samochodzie temp. silnika w normie ok 90stopni a leci mi ledwo ciepłe powietrze przy pokrętle na maxa podkręconym a co zadziwiające kiedy wyłącze na chwilke nawiew na ok 15sek i znów włącze to przez chwile leci gorące powietrze a nastepnie przechodzi znów do ledwo ciepłego. Sprawdzałem nagrzewnice przewody prowadzące do niej są gorące i w srodku za dywanikami nie mam mokro więc raczej chyba nie jest to nagrzewnica a dodam że posiadam thermotronic w moim vento więc podzielcie się ze mna swoimi pomysłami .Aha jeszcze jedno ktos mi ostatnio podpowiedział że moze to byc silniczek regulujący otwieraniem przepustnicy powietrza co wy na to ?. no i była wymieniana uszczelka pod głowicą. Proszę o pomoc !
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-11-14, 09:29   

podłączę się do tematu bo mam podobny problem, ale temp. nie przekracza 70 stopni na zegarze, przy czym węże są bardzo ciepłe, wszystkie, a w samochodzie po kilku kilometrach jazdy dmucha mi zaledwie letnie powietrze

w tamtym sezonie nie miałem żadnych problemów z grzaniem, po 2-3 km już było ciepło w samochodzie
czyżby to była wina nagrzewnicy ? a może termostatu ??
pod dywanikami jest sucho, nigdzie nie cieknie.
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-14, 10:50   

Może i ja się podepnę, dokładnie te same objawy, czyli brak ogrzewania, suche dywaniki. Temp około 85 stopni. Latem leciało bardzo gorące powietrze. Co to może być?
_________________

 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-14, 11:20   

zeniTh chyba termostat, miałem podobnie w tamtym roku, teraz widzę że znowu są problemy z nagrzaniem się silnika, bo temp dochodzi do 70 i stoi, jak mu przycisnę to rośnie i zostaje tak jak ma być prawidłowo. Takie zachowanie miałem w sobotę przy mrozie -5, wczoraj i dziś temperatura ok i w aucie można powiedzieć ze ciepło.
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-11-14, 13:18   

no też to mam, jak mu docisnę to wzrośnie trochę, ale jak go zgaszę i za kilka minut odpalę to temp. znów nie przekracza 70 stopni

da się to jakoś sprawdzić czy to termostat ? czy po prostu wymienić i zobaczyć czy się poprawi ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-14, 13:46   

Chyba nie da się tego sprawdzić.
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-14, 18:07   

zeniTh napisał/a:
da się to jakoś sprawdzić czy to termostat ? czy po prostu wymienić i zobaczyć czy się poprawi ?

Owszem, że da się to sprawdzić. Dotykasz górny wąż i sprawdzasz jak mocno jest on ciepły i wąż na dole dotykasz. Powinien być zimny, jeśli pokazuje temp. poniżej 80 st. Jeśli będzie letni bądź ciepły to znaczy, że termostat przepuszcza.
_________________
Zielony borowik...
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2011-11-14, 23:26   

jak stoi na temp na 70 stopniach to termostat siedzi ,na postoju auto Ci się może zagrzać normalnie a jak zaczniesz jechać temp zaraz spadnie
 
 
Swistakes 
Ventka to mój dom!
Urosne i bede Jettą



Silnik: 2E
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 2005
Skąd: Jasna Góra
Wysłany: 2011-11-15, 13:31   

roboone napisał/a:
jak stoi na temp na 70 stopniach to termostat siedzi ,na postoju auto Ci się może zagrzać normalnie a jak zaczniesz jechać temp zaraz spadnie

Dokładnie, dopiero wymieniłem temostat i od razu ciepło po minucie od odpalenia sie robi
_________________
Moja Ventka i byle
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=18137
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14233
http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9585
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-16, 06:33   

U mnie to na pewno nie termostat bo przy 70 stopniach wąż na dole jest zimny. To musi być coś innego.
_________________

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-11-16, 11:25   

A może gdzieś linka od regulacji ciepło zimno się załamała i nie otwiera do końca tych przegródek?
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-16, 11:59   

a jak to sprawdzić? czy jest jakieś dojście od spodu? pod deską?
_________________

 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-11-16, 12:52   

również ostatnio zauważyłem problem z ogrzewaniem. mianowicie jak dam ciepły nawiew na szybę i jadę to ciepło leci na szybę a z kratek leci zimno i na nogi też, jak dam nawiew na nogi to leci ciepło na nogi a z kratek leci zimne powietrze, jak tam na kratki nawiew ciepły to po nogach przy szybkiej jeździe ciągnie zimno. co jest nie tak?
 
 
Wąski 2 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 VR-6
Pomógł: 16 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 2400
Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2011-11-16, 13:22   

u siebie ostatnio w passacie 1.8 miałem to samo temp na zegarze w normie przewody ciepłe a ogrzewanie jak z suszarki winny był termostat był nie domknięty ,wymieniłem termostat i teraz na 2 biegu wentylatora po 2km jest cieplutko
_________________
-GRUPA MAZOWIECKA-
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=56

NOWE GG SŁAĆ NR BO SKASOWAŁA SIĘ LISTA
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-11-16, 13:45   

piotrek_inf, musisz odkręcić tą półkę pod schowkiem 4 śrubki i masz dostęp do wiatraczka i kanałów nadmuchu,poruszaj pokrętłem od ciepła i zobaczy czy klapka się otwiera do końca ;) a Może wiatrak nie domaga już zasysa mało ciepłego powietrza?
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-11-16, 23:16   

Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.
_________________

 
 
piotrek_inf 
Ventomaniak



Silnik: 1.9TD
Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2008
Posty: 703
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-17, 06:17   

pablomed napisał/a:
opis ostatnio niezły jest na golf3.pl


Podrzuć linka jak możesz.
_________________

 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-11-22, 22:59   

czyli mówicie Panowie że jak dolny wąż jest zimny to nie termostat ?? ;/
właśnie sprawdziłem i niestety jest zimny, temp. nie przekracza 70 stopni
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
szugo 
Autostopowicz


Silnik: 1.8 75kucy
Wiek: 40
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 16
Skąd: Żagań
Wysłany: 2011-11-22, 23:09   

Powiem tak jezeli przjechałes juz jakies 10 km i nadal masz zimny wąż na dole to na bank jest to termostat po przejechaniu takiego dystansu silnik na pewno by się nagrzał powyżej 70c
a jakie masz ogrzewanie w ventce thermotronic czy zwykle ja z kolei mam taki problem że temp w normie ok 85c a ogrzewania prawie że brak
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-11-22, 23:13   

mam thermotronic
a odcinek ? hmm 5 km ?
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
piratvento 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9 diesel
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-23, 09:01   

pablomed napisał/a:
Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.


na forum golfa kiedyś gościu opisywał właśnie problem z wykruszonymi gąbkami na klapkach w tunelach wentylacyjnych :D tyle że właśnie z tego co pamiętam są dwie klapki :( i aby się do nich dostać robota dokładnie ta sama co przy wymianie nagrzewnicy (zdejmowanie deski itd) i jest to najczęściej łączone z wymianą nagrzewnicy :faja:

kolesie co pozaklejali te otwory w klapkach pisali że po tym wybiegu (nawet bez wymiany nagrzewnicy) robiło się w samochodzie zarąbiście gorąco jak ogrzewanie ustawione było na maxa :diabełek:

a brak ciepełka w MK3/Vento to na ogól właśnie te klapki a nie nagrzewnica czy też termostat :diabełek: :diabełek: :diabełek:
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2011-11-23, 09:38   

ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min :D
_________________

 
 
piratvento 
Kierowca eLki


Silnik: 1,9 diesel
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 27
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2011-11-23, 09:42   

miki9a napisał/a:
ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min :D


z tego co piszesz to naprawiałeś gąbke ;) na jednej ale w sumie tej najważniejszej ( w zimę) klapce :D czyli drugą sobie darowałeś ?
 
 
miki9a 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 11 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 1208
Skąd: Biała Podlaska/Łosice
Wysłany: 2011-11-23, 09:48   

przykleiłem blaszke na silicon i jest dobrze no wiadomo do drugiej trzeba by było już rozbierać wszystko. a drugiej nie trzeba było robić bo ta druga to od zmiany nadmuchu szyba czy nogi a to dobrze sie zmieniało wiec takowej potrzeby nie było a grzeje tak ze reki nie przytrzymasz jak już ma 90 stopni
_________________

 
 
kogix 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.8 ABS GLX
Wiek: 33
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 59
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-11-29, 22:12   

ja też się przykleję mam podobny przypadek tylko u mnie ogrzewanie zaczeło być słabe po wymianie nagrzewnicy przed wymiana grzał bardzo dobrze teraz temp. 90 stopni a nawiewu leci na 1 biegu ciepłe powietrze 2 troche cieple powietrze na 3i4 letnie ale zauwarzyłem ze im silnik ma wieksze obroty to z nawiewu leci cieplejsze powietrze jak chodzi rowno to leci letnie w zaleznosci od biegu podejzewam termostat ale pewien nie jest em macie jakies pomysły? dodam że wcześniej przejechałem 2,3 km i leciało już ciepłe a późnij aż parzące i cały czas nie zależnie od biegu wentylatora nawet na wolnych obrotach silnika.
Ostatnio zmieniony przez kogix 2011-11-29, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:23   

Sorry panowie ale tez przypne sie pod temat.


Ale u Mnie sytuacja wyglada tak ze wszystkie weze mam gorace, termostat dobry jest a leci letnie powietrze z nad muchu... weze od nagrzewnicy tez mam gorace chyba ze nagrzewa sie od silnika? Bo nagrzewnicy reka nie dotknę to moze ona jest chlodna. Jak przestal grzac to sciagnalem przewody od nagrzewnicy i w nagrzewnice podlaczylem waz z woda i zaden syf nie wylecial takze nagrzewnica raczej nie zapchana... Klapka raczej tez u Mnie od pada bo mialem ciagle otwarte na cieplo to gorace ciagle dmuchalo tylko z miesiac temu przestalo :(

bo gdy od pale samochod to tak przy ok.70st zaczyna puszczac termostat a przy 90st to juz wszystkie weze gorace to termostat jest raczej ok.
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-11-30, 20:31   

dariusz-pietrus
pewnie ci ta pianka na przegrodzie sparciała i wyleciała. wtedy jest taki problem jak opisujesz. przerabiałem ten problem
_________________
"SZEWCIO"
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:39   

To jak by byla wlasnie ta pianka to nawet dobrze bo jak pisal wyzej miki9a
to 6srub odkrece i sprobuje naprawic. Pewnie sporo gimnastyki zeby to odkrecic ale sprobowac mozna
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:40   

szewcio123 i Ty tez sam odkrecales tylko tu od strony wiatraka czy cala deche sciagales?
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:45   

Moze nie na temat teraz na pisze ale jak kuzynowi tez padlo ogrzewanie tylko ze w cinquecento to mu sie lisci na pchalo przed nagrzewnica i tylko je wyciagnal i gorace mu lecialo. Bo Ja mam wlozony ten filtr kabinowy ale zawsze tez moze sie na pchac tego syfu
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-11-30, 20:51   

dariusz-pietrus
ja sciągałem deche bo nagrzewnica mi pusciła wiec przy okazji rozwiązałem właśnie problem tej przegrody, wyciąłem z kartonu zaślepke i wkleiłem na klej do szyb w tą przegrode, po tym zabiegu teraz daje aż paży. Vw słyną z dobrego ogrzewania wiec mysle Ze masz taki problem jak ja, przed tym ledwo ledwo leciało letnie powietrze
_________________
"SZEWCIO"
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 20:54   

Dzieki szewcio123 w weekend zabiore sie za to i zobacze czy mam ten sam problem :]
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-11-30, 20:54   

zdemontuj podszybie i zobacz jak tam sprawa z tym filtrem wygląda, ale gdyby był zapchany to parował by ci szyby a ogrzewanie byłoby normalnie. ja stawiam na tą przegrode, czesty problem w vento. A o tej metodzie dostania sie do tej przegrody bez demonarzu deski slyszałem ale nie praktykowałem także n ie wiem
_________________
"SZEWCIO"
 
 
dariusz-pietrus 
Niedzielny kierowca
Baton


Silnik: 1800 Ben/LPG
Wiek: 35
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 76
Skąd: Wloclawek/Warszawa
Wysłany: 2011-11-30, 22:42   

Jeszcze mam takie pytanie czy weze od nagrzewnicy powinny byc takiej samej temperatury?

Bo jak stoje przodem do silnika to ten po prawej jest bardziej cieply od tego po lewej :hmmm:

i jak przesune ta klapke zimno/cieplo na cieplo to wolniej dmucha powietrze ale to, to raczej normalne zjawisko bo dmucha przez nagrzewnice. Co nie?
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-11-30, 23:25   

piotrek_inf, działałeś już coś?bo mnie też to czeka :( jak tak to napisz co i jak ;)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8