Wysłany: 2011-11-13, 14:07 Bardzo słabe ogrzewanie!!
Witam forumowiczów i mam taki problem odnośnie ogrzewania w samochodzie temp. silnika w normie ok 90stopni a leci mi ledwo ciepłe powietrze przy pokrętle na maxa podkręconym a co zadziwiające kiedy wyłącze na chwilke nawiew na ok 15sek i znów włącze to przez chwile leci gorące powietrze a nastepnie przechodzi znów do ledwo ciepłego. Sprawdzałem nagrzewnice przewody prowadzące do niej są gorące i w srodku za dywanikami nie mam mokro więc raczej chyba nie jest to nagrzewnica a dodam że posiadam thermotronic w moim vento więc podzielcie się ze mna swoimi pomysłami .Aha jeszcze jedno ktos mi ostatnio podpowiedział że moze to byc silniczek regulujący otwieraniem przepustnicy powietrza co wy na to ?. no i była wymieniana uszczelka pod głowicą. Proszę o pomoc !
podłączę się do tematu bo mam podobny problem, ale temp. nie przekracza 70 stopni na zegarze, przy czym węże są bardzo ciepłe, wszystkie, a w samochodzie po kilku kilometrach jazdy dmucha mi zaledwie letnie powietrze
w tamtym sezonie nie miałem żadnych problemów z grzaniem, po 2-3 km już było ciepło w samochodzie
czyżby to była wina nagrzewnicy ? a może termostatu
pod dywanikami jest sucho, nigdzie nie cieknie.
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Może i ja się podepnę, dokładnie te same objawy, czyli brak ogrzewania, suche dywaniki. Temp około 85 stopni. Latem leciało bardzo gorące powietrze. Co to może być?
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-14, 11:20
zeniTh chyba termostat, miałem podobnie w tamtym roku, teraz widzę że znowu są problemy z nagrzaniem się silnika, bo temp dochodzi do 70 i stoi, jak mu przycisnę to rośnie i zostaje tak jak ma być prawidłowo. Takie zachowanie miałem w sobotę przy mrozie -5, wczoraj i dziś temperatura ok i w aucie można powiedzieć ze ciepło.
da się to jakoś sprawdzić czy to termostat ? czy po prostu wymienić i zobaczyć czy się poprawi ?
Owszem, że da się to sprawdzić. Dotykasz górny wąż i sprawdzasz jak mocno jest on ciepły i wąż na dole dotykasz. Powinien być zimny, jeśli pokazuje temp. poniżej 80 st. Jeśli będzie letni bądź ciepły to znaczy, że termostat przepuszcza.
również ostatnio zauważyłem problem z ogrzewaniem. mianowicie jak dam ciepły nawiew na szybę i jadę to ciepło leci na szybę a z kratek leci zimno i na nogi też, jak dam nawiew na nogi to leci ciepło na nogi a z kratek leci zimne powietrze, jak tam na kratki nawiew ciepły to po nogach przy szybkiej jeździe ciągnie zimno. co jest nie tak?
Silnik: 2.8 VR-6 Pomógł: 16 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Mar 2009 Posty: 2400 Skąd: Warszawa-Puszków
Wysłany: 2011-11-16, 13:22
u siebie ostatnio w passacie 1.8 miałem to samo temp na zegarze w normie przewody ciepłe a ogrzewanie jak z suszarki winny był termostat był nie domknięty ,wymieniłem termostat i teraz na 2 biegu wentylatora po 2km jest cieplutko
piotrek_inf, musisz odkręcić tą półkę pod schowkiem 4 śrubki i masz dostęp do wiatraczka i kanałów nadmuchu,poruszaj pokrętłem od ciepła i zobaczy czy klapka się otwiera do końca a Może wiatrak nie domaga już zasysa mało ciepłego powietrza?
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-11-16, 23:16
Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.
Powiem tak jezeli przjechałes juz jakies 10 km i nadal masz zimny wąż na dole to na bank jest to termostat po przejechaniu takiego dystansu silnik na pewno by się nagrzał powyżej 70c
a jakie masz ogrzewanie w ventce thermotronic czy zwykle ja z kolei mam taki problem że temp w normie ok 85c a ogrzewania prawie że brak
Na ogół w przypadku jak silnik ciepły a w aucie zimno to wywalone gąbki zasłaniające otwory na klapce przy nagrzewnicy regulującej ciepłe/zimne, roboty dużo żeby się tam dostać ale deski zwalać nie trzeba, opis ostatnio niezły jest na golf3.pl jak to naprawić. Rzadziej zakamieniona nagrzewnica - tylko wymiana pomoże , zdarza się jak ktoś wody na lato nalewał zamiast dobrego płynu.
na forum golfa kiedyś gościu opisywał właśnie problem z wykruszonymi gąbkami na klapkach w tunelach wentylacyjnych tyle że właśnie z tego co pamiętam są dwie klapki i aby się do nich dostać robota dokładnie ta sama co przy wymianie nagrzewnicy (zdejmowanie deski itd) i jest to najczęściej łączone z wymianą nagrzewnicy
kolesie co pozaklejali te otwory w klapkach pisali że po tym wybiegu (nawet bez wymiany nagrzewnicy) robiło się w samochodzie zarąbiście gorąco jak ogrzewanie ustawione było na maxa
a brak ciepełka w MK3/Vento to na ogól właśnie te klapki a nie nagrzewnica czy też termostat
ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min
ja ostatnio robiłem w mk3 kumpla bo miał słabe ogrzewanie i winna była właśnie klapka bo gąbka sie wykruszyła od zmiany ciepło zimno i powiem ze nie trzeba wszystkiego rozbierać wystarczy tylko zdjąć ta prostokątna rurę od wentylatora ona jest przyczepiona do całości na 6 spinek i 2 śruby pod filtrem kabinowym i jeśli to się zdejmie to klapkę mamy na wierzchy po zaślepieniu otworów w klapce grzeje jak ta lala roboty no jakieś 40 min
z tego co piszesz to naprawiałeś gąbke na jednej ale w sumie tej najważniejszej ( w zimę) klapce czyli drugą sobie darowałeś ?
przykleiłem blaszke na silicon i jest dobrze no wiadomo do drugiej trzeba by było już rozbierać wszystko. a drugiej nie trzeba było robić bo ta druga to od zmiany nadmuchu szyba czy nogi a to dobrze sie zmieniało wiec takowej potrzeby nie było a grzeje tak ze reki nie przytrzymasz jak już ma 90 stopni
ja też się przykleję mam podobny przypadek tylko u mnie ogrzewanie zaczeło być słabe po wymianie nagrzewnicy przed wymiana grzał bardzo dobrze teraz temp. 90 stopni a nawiewu leci na 1 biegu ciepłe powietrze 2 troche cieple powietrze na 3i4 letnie ale zauwarzyłem ze im silnik ma wieksze obroty to z nawiewu leci cieplejsze powietrze jak chodzi rowno to leci letnie w zaleznosci od biegu podejzewam termostat ale pewien nie jest em macie jakies pomysły? dodam że wcześniej przejechałem 2,3 km i leciało już ciepłe a późnij aż parzące i cały czas nie zależnie od biegu wentylatora nawet na wolnych obrotach silnika.
Ostatnio zmieniony przez kogix 2011-11-29, 22:17, w całości zmieniany 1 raz
Ale u Mnie sytuacja wyglada tak ze wszystkie weze mam gorace, termostat dobry jest a leci letnie powietrze z nad muchu... weze od nagrzewnicy tez mam gorace chyba ze nagrzewa sie od silnika? Bo nagrzewnicy reka nie dotknę to moze ona jest chlodna. Jak przestal grzac to sciagnalem przewody od nagrzewnicy i w nagrzewnice podlaczylem waz z woda i zaden syf nie wylecial takze nagrzewnica raczej nie zapchana... Klapka raczej tez u Mnie od pada bo mialem ciagle otwarte na cieplo to gorace ciagle dmuchalo tylko z miesiac temu przestalo
bo gdy od pale samochod to tak przy ok.70st zaczyna puszczac termostat a przy 90st to juz wszystkie weze gorace to termostat jest raczej ok.
To jak by byla wlasnie ta pianka to nawet dobrze bo jak pisal wyzej miki9a
to 6srub odkrece i sprobuje naprawic. Pewnie sporo gimnastyki zeby to odkrecic ale sprobowac mozna
Moze nie na temat teraz na pisze ale jak kuzynowi tez padlo ogrzewanie tylko ze w cinquecento to mu sie lisci na pchalo przed nagrzewnica i tylko je wyciagnal i gorace mu lecialo. Bo Ja mam wlozony ten filtr kabinowy ale zawsze tez moze sie na pchac tego syfu
Silnik: 1.8 GT + gaz Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-11-30, 20:51
dariusz-pietrus
ja sciągałem deche bo nagrzewnica mi pusciła wiec przy okazji rozwiązałem właśnie problem tej przegrody, wyciąłem z kartonu zaślepke i wkleiłem na klej do szyb w tą przegrode, po tym zabiegu teraz daje aż paży. Vw słyną z dobrego ogrzewania wiec mysle Ze masz taki problem jak ja, przed tym ledwo ledwo leciało letnie powietrze
Silnik: 1.8 GT + gaz Pomógł: 10 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2011-11-30, 20:54
zdemontuj podszybie i zobacz jak tam sprawa z tym filtrem wygląda, ale gdyby był zapchany to parował by ci szyby a ogrzewanie byłoby normalnie. ja stawiam na tą przegrode, czesty problem w vento. A o tej metodzie dostania sie do tej przegrody bez demonarzu deski slyszałem ale nie praktykowałem także n ie wiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum