Witajcie
Z autami marki VW mam mało wspólnego, jestem na tym forum "gościnnie". Otóż mój teść od jakiegoś czasu zmaga się z problemami właśnie z VW Vento 1.9 (bez turbiny) oznaczenie CL, rok produkcji 1997. Wymienia po kolei różne drobiazgowe części, spędza na tym wiele czasu, a poprawy nie ma. Próbuje przetłumaczyć mu ze problem zapewne tkwi w pompie ale uparty człowiek broni sie jak może przed wizytą u "pompiarzy" ;]
Dlatego zaproponowałem mu diagnostykę przez kompa. On natomiast twierdzi, że w jego Vento nie ma złącza diagnostycznego. Dlatego chciałbym zapytać Was jak jest z tymi złączami, od jakich wersji, w jakich rocznikach można robić diagnostykę za pomocą OBD2?
No najprawdopodobniej złącza diagnostycznego może nie być, bo i komputera brak. A pompa zwykła, mechaniczna, w dodatku sterowana linką gazu, więc bez narzędzi typu młotek, klucze płaskie i imbusowe na pewno się nie obejdzie, a komputer nie zobaczy zastosowania w tym egzemplarzu.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-11-20, 22:14
elty, napisz dokładnie z czym ma problem złącze jest ale tylko tyle że ssobie tam jest jak i tak po podłączeniu z niczego nic nie wyczyta ci bo to są zwykłe ropniaki bez kompa Więc napisz w czym tkwi problem
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Objawy są następujące
-problemy z odpalaniem, częściej na zimnym silniku ale na gorącym też. Przy kręceniu rozrusznikiem tak jakby chciał załapać ale nie mógł. Gdy już wydaje się, że załapie coś go "dusi"
-silnik gaśnie podczas jazdy, nie ma reguły czy na wolnych czy na wysokich obrotach. potrafi zgasnąć na środku skrzyżowania
-czasem gdy zapali po dłuższym postoju chodzi na bardzo niskich obrotach, takich ze cały silnik klekocze. po wrzuceniu biegu i próbie ruszenia dławi się, nie ma siły, gaśnie
Podstawowe rzeczy zrobione takie jak zmiana filtrów, przewodów paliwowych
p.s. coś tam jeszcze teść wspominał kiedyś o delikatnym dymie z pod maski
Ostatnio zmieniony przez elty 2011-11-21, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Jedyne zlacze diagnostyczne na jakie moze liczyc to OBD1 a tam tylko na podlaczenie sie do abs, poduszek i immo jesli takie rzeczy posiada.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Panowie, nie piszcie, że nie ma jak jest. Złącze OBDII jest tak gdzie i w benzyniaku tj. obok popielniczi i jeśli to 1997r to ten sam rocznik co mój, silnik 1Y. Łączy się z nim poprzez VAG i odnośnik "pompa diesla". Odczytuje błędy i niektóre parametry pracy silnika oraz robi testy wykonawcze: przekanika świec, zaworu pełnego obciążenia, kontrolki świec żarowych itp.
Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta.
Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta.
Hejka zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Hejka zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.
A w pompie vp-37 czyli np. 1Z, AFN,AHH,itp brudny zaworek utrudnia odpalenie na zimnym silniku.
_________________ Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
Zgadzam się z kolegami wyżej jeżdżę na ruskiej od kupna ventylka i nigdy nie miałem problemu Niektórzy mówią że to syf a nie paliwo że auto więcej pali i się muli itp. a przecież na Ukrainie jeżdżą nowymi autami i jakoś nie narzekają
ja też nie mogę się połączyć z pompą diesla i nie wiem czemu może ktoś jej nie podłączył do złącza ODB II ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum