Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Vento 1.9 - diagnostyka
Autor Wiadomość
elty 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-20, 16:54   Vento 1.9 - diagnostyka

Witajcie
Z autami marki VW mam mało wspólnego, jestem na tym forum "gościnnie". Otóż mój teść od jakiegoś czasu zmaga się z problemami właśnie z VW Vento 1.9 (bez turbiny) oznaczenie CL, rok produkcji 1997. Wymienia po kolei różne drobiazgowe części, spędza na tym wiele czasu, a poprawy nie ma. Próbuje przetłumaczyć mu ze problem zapewne tkwi w pompie ale uparty człowiek broni sie jak może przed wizytą u "pompiarzy" ;]

Dlatego zaproponowałem mu diagnostykę przez kompa. On natomiast twierdzi, że w jego Vento nie ma złącza diagnostycznego. Dlatego chciałbym zapytać Was jak jest z tymi złączami, od jakich wersji, w jakich rocznikach można robić diagnostykę za pomocą OBD2?
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2011-11-20, 17:46   

No najprawdopodobniej złącza diagnostycznego może nie być, bo i komputera brak. A pompa zwykła, mechaniczna, w dodatku sterowana linką gazu, więc bez narzędzi typu młotek, klucze płaskie i imbusowe na pewno się nie obejdzie, a komputer nie zobaczy zastosowania w tym egzemplarzu.
_________________
Zielony borowik...
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 21:43   

ja mam zlacze diagnostyczne w 1Y ktory. nie ma w nim kompa ale zlace jest, fakt ze nie chce sie polaczyc z zadnym kompem.

OBD2 zobacz czy ma nad zapalniczka pod zaslepka.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-11-20, 22:14   

elty, napisz dokładnie z czym ma problem złącze jest ale tylko tyle że ssobie tam jest jak i tak po podłączeniu z niczego nic nie wyczyta ci bo to są zwykłe ropniaki bez kompa ;) Więc napisz w czym tkwi problem
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
elty 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-21, 17:33   

Problem prawdopodobnie tkwi w pompie.

Objawy są następujące
-problemy z odpalaniem, częściej na zimnym silniku ale na gorącym też. Przy kręceniu rozrusznikiem tak jakby chciał załapać ale nie mógł. Gdy już wydaje się, że załapie coś go "dusi"
-silnik gaśnie podczas jazdy, nie ma reguły czy na wolnych czy na wysokich obrotach. potrafi zgasnąć na środku skrzyżowania
-czasem gdy zapali po dłuższym postoju chodzi na bardzo niskich obrotach, takich ze cały silnik klekocze. po wrzuceniu biegu i próbie ruszenia dławi się, nie ma siły, gaśnie

Podstawowe rzeczy zrobione takie jak zmiana filtrów, przewodów paliwowych

p.s. coś tam jeszcze teść wspominał kiedyś o delikatnym dymie z pod maski
Ostatnio zmieniony przez elty 2011-11-21, 17:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-11-22, 12:00   

Jedyne zlacze diagnostyczne na jakie moze liczyc to OBD1 a tam tylko na podlaczenie sie do abs, poduszek i immo jesli takie rzeczy posiada.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-11-24, 18:20   

Panowie, nie piszcie, że nie ma jak jest. Złącze OBDII jest tak gdzie i w benzyniaku tj. obok popielniczi i jeśli to 1997r to ten sam rocznik co mój, silnik 1Y. Łączy się z nim poprzez VAG i odnośnik "pompa diesla". Odczytuje błędy i niektóre parametry pracy silnika oraz robi testy wykonawcze: przekanika świec, zaworu pełnego obciążenia, kontrolki świec żarowych itp.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
ryszarddik1 
Kierowca eLki
ryszarddik1


Silnik: 1.9D
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-11-24, 20:43   

Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta. :)
_________________
ryszarddik1
 
 
ryszarddik1 
Kierowca eLki
ryszarddik1


Silnik: 1.9D
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 26
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-11-24, 20:43   

Koledzy złącze diagnostyczne jest na pewno obok popielniczki. a co do wspomnianych objawów, to niestety potrzebna wizyta u dobrego pompiarza. Miałem podobne problemy. wystarczyło dokładne czyszczenie pompy i wymiana zaworka(jakiego niestety nie wiem).Teraz Venciak odpala i chodzi jak żyleta. :)
_________________
ryszarddik1
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-11-24, 21:21   

Hejka :) zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-11-25, 00:03   

MustangGT napisał/a:
Hejka :) zgadzam się i potwierdzam uszkodzony zaworek w pompie bardzo szkodzi w poprawnej pracy silnika. U mnie wystarczyło ten zaworek tylko wyczścić a co do złącza u kolegi w golfie 3 kombi 1Y podłaczał vaga złącze obd2 i wszedł w diesel pump i pokazało mu parametry pompy dalej nie wiem. Myśle że coś można na podstawie tych parametrów określić. Powodzenia pozdro.


A w pompie vp-37 czyli np. 1Z, AFN,AHH,itp brudny zaworek utrudnia odpalenie na zimnym silniku.
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
elty 
Autostopowicz


Silnik: 1.9
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 3
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-27, 14:02   

No widzicie niech nikt nie mówi że jazda na "ruskiej" ropie nie szkodzi silnikowi ;)
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-11-27, 20:51   

elty napisał/a:
No widzicie niech nikt nie mówi że jazda na "ruskiej" ropie nie szkodzi silnikowi ;)


Ruska czy Polska ropka jak będzie miał motorek paść to padnie. Poprostu trzeba lać tam gdzie się uważa za najbezpieczniejsze. :) pozdro
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-11-27, 22:30   

Zgadzam się z kolegami wyżej :) jeżdżę na ruskiej od kupna ventylka i nigdy nie miałem problemu :) Niektórzy mówią że to syf a nie paliwo że auto więcej pali i się muli itp. a przecież na Ukrainie jeżdżą nowymi autami i jakoś nie narzekają :)
ja też nie mogę się połączyć z pompą diesla i nie wiem czemu może ktoś jej nie podłączył do złącza ODB II ?
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2011-11-28, 00:58   

Ruskie paliwo z pewnego źródła na głowę bije nasz polski syf.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2011-11-28, 18:37   

ja smigam na ruskiej i jest dobrze a na orlenie skąd masz paliwo ?? jak nie z rusków ?? tylko chrzczone i z ulepszaczami :twisted:
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8