Koledzy jutro chce wyczyścić kolektor ssący bo już na pewno jest zabity a nikt go nie czyścił,
u tutaj mam pytanie czym to wyczyścić i jak usunąć nagar z głowicy żeby nie wpadło do środka bo wtedy nie będzie za ciekawie
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-04, 22:46
Najwygodniej to by bylo wyjac calkiem ten kolektor i dokladnie wymyc dimerem i karcherem wyplukac ale zdaje sobie sprawe ze to sie tylko tak latwo mowi a benzyna ekstrakcyjna ktos myl moze? ona nie powinna szkod narobic
wyciągać to i tak będę bo inaczej się nie da go wyczyścić dobrze a patrzyłem i nie będzie ciężko go wyciągnąć albo zostawić na noc kolektor w benzynie ekstrakcyjnej i powinno odmoknąć bo przez te 15 lat to na pewno już zabity jest a że jutro ma deszcz padać to mogę sobie dłubać a i powiedzcie mi czy zaślepienie egr ma jakieś plusy bo są rożne opinie
Ja proponuje odkręcić i dać do umycia karczerem bo bardzo ciężko jest wyczyści kolektor ssący z oleju i nagaru. Tu masz filmiki z kolektorami 90KM i 110KM:
przez kolektor leci powietrze a im bardziej zabrudzone tym mniej tego powietrza idzie do silnika i zawsze jak się wyczyści to silnik ma czyściejsze powietrze trochę o tym czytałem i niektórzy pisali że prędkość max się zwiększyła i że przestawał dymić na wyższych obrotach,jak wyczyszczę to zobaczę co do ta
jezeli chodzi o EGR to w vento nie zauwazylem roznicy po jego zatkaniu ale w Caddym 1.9SDI spalanie spadlo mi o ok. 1,5l / 100km. na pewno nie bedzie sie tworzyl nagar spalinowy w kolektorze ssacym
Jak zaslepisz EGR to silnik bedzie sie troche dluzej nagrzewal w zimie. Poza tym brak syfu z EGRu w dolocie i glowicy. Dupohamownia mowi, ze troche lepiej jest w gornych partiach obrotow.
bo miałem zamiar również kolektor wykręcać i dawać od AWX, ale puki co czasu nie ma na modzenie i kasiory na kolektor też nie ;p
tu masz racje. silnik bedzie sie wolniej nagrzewal poniewaz przy EGR zasysa cieple spaliny. roznica w jezdzie jest prawie nieodczuwalna zaslepilem go juz w dwoch autach ale w SDI faktycznie tak jakby lepiej sie zbieral powyzej 2500rmp niz wczesniej.
no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik
też jak dorwę czasu to muszę swój wywalić kolektor bo mam tą rutkę metalową, co się wężyk od kompa nasadza na nią, obłamaną mam i ściskiem jakoś tam za jej resztki łapię ale spada czasem na dołkach . wie może ktoś czym można zastąpić tą rurkę ? podobno jakimś króćcem od gazu czy coś?
no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik
ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika
a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika
tak tylko na ropę nie wyrobisz bo spalanie też
Cytat:
hardkorowo
podskoczy
ja osobiście jak chciałbym mieć 120 kucy to bym już się nie bawił z AAZ tylko na start AFN(110 KM) lekki mod i masz 120 KM, no ale jak kto woli a tak w ogóle to zboczyliśmy z tematu niepotrzebnie hrubek18 nas stąd zaraz pogoni
Ostatnio zmieniony przez zB3ig 2011-12-06, 11:19, w całości zmieniany 1 raz
niestety jeszcze się za to nie zabrałem muszę kupić porządnego ampula na grzechotkę żeby śruby ruszyć a tak to jeszcze robota koło domu jest pewnie w zimnie będę robił bo zawsze więcej czasu
wlasnie dlatego nie bede chcial go krecic na 120kuni wystarczy mi to co sie uda wykszesac przy przyzwoitym spalaniu a i tak bedzie lepiej niz teraz
dzisiaj mialem sie zabrac za demontowanie kolektora ale jak na wiosne bede go zmienial to nie ma sensu teraz tego rozbierac i wyspawalem sobie koncowke wydechu ala TDi tyle ze w chromie
hrubek18 jak zrobisz to u siebie to daj znac jakie sa efekty. czy daje to jakas roznice w jezdzie.
Ostatnio zmieniony przez chopin87 2011-12-06, 18:32, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-06, 23:08
chopin87 napisał/a:
[
ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika
a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM.
a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM.
pompa, kolektory i miska olejowa. glowicy nie trzeba zmieniac jesli graty pochodza z TD a nie TDi skrzynie narazie zostawie bo jezdze raczej tylko po miescie ale jak sie okaze za krotka to i o tym pomysle
Ostatnio zmieniony przez chopin87 2011-12-08, 21:58, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy chciałem się zabrać za czyszczenie i mam problem jaki tam ampul idzie?bo mi żaden nie pasuje a suwmiarka ciężko podejść :/ kupie sobie na grzechotkę będzie wygodniej odkręcać
5tka albo 6tka. Nic nietypowego. Podejscie to tylko z lusterkiem w dloni bo ciezko "nacelowac" + w srodku moze byc nagar przez co nasadka nie wejdzie do konca i latwo objechac srube a wtedy to dopiero zabawa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Slyszalem o metodzie ustawiania tloka w GMP pod koniec suwu sprezania. Wtedy oba zawory sa zamkniete wiec jak bedziesz szmata czyscil kanal to nic nie wpadnie do srodka cylindra. Pozniej mocnym odkurzaczem wszystko wyssac. Obrocic walem i kolejny cylinder.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
no jak bedziesz mial dobrze kolektor zawalony to na poczatku nawet drut idzie ciezko przecisnac najwazniejsze to dobre klucze imbusowe i zajebiscie powoli odkrecac z przedluzka jakas rurka bo jak zwalisz glowke to dupa a moj kolektor po 19 latach byl czysciutki jak nowy
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-12-13, 18:39, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum