Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
kolektor ssący czyszczenie
Autor Wiadomość
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-04, 21:42   kolektor ssący czyszczenie

Koledzy jutro chce wyczyścić kolektor ssący bo już na pewno jest zabity a nikt go nie czyścił,
u tutaj mam pytanie czym to wyczyścić i jak usunąć nagar z głowicy żeby nie wpadło do środka bo wtedy nie będzie za ciekawie :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-04, 22:46   

Najwygodniej to by bylo wyjac calkiem ten kolektor i dokladnie wymyc dimerem i karcherem wyplukac ale zdaje sobie sprawe ze to sie tylko tak latwo mowi :) a benzyna ekstrakcyjna ktos myl moze? ona nie powinna szkod narobic
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-04, 22:55   

wyciągać to i tak będę bo inaczej się nie da go wyczyścić dobrze :) a patrzyłem i nie będzie ciężko go wyciągnąć :) albo zostawić na noc kolektor w benzynie ekstrakcyjnej i powinno odmoknąć :) bo przez te 15 lat to na pewno już zabity jest a że jutro ma deszcz padać to mogę sobie dłubać :D a i powiedzcie mi czy zaślepienie egr ma jakieś plusy bo są rożne opinie
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-05, 00:13   

to jak go wyjmujesz to umyj roztworem dimera, to na pewno elegancko Ci wyczysci
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-12-05, 00:24   

Ja proponuje odkręcić i dać do umycia karczerem bo bardzo ciężko jest wyczyści kolektor ssący z oleju i nagaru. Tu masz filmiki z kolektorami 90KM i 110KM:

90KM - http://majsterek-debescia...tion=film&id=26

110KM - http://majsterek-debescia...tion=film&id=25

Ja swój kolektor ssący umyłem pod ciśnieniem i naprawdę odczułem to na przyspieszaniu.
Powodzonka :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-05, 07:26   

karcherem umyje sobie w domu i skoczę po ten środek
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-05, 10:58   

a w moim 1.9d umycie tego cos da?
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-05, 11:23   

przez kolektor leci powietrze a im bardziej zabrudzone tym mniej tego powietrza idzie do silnika i zawsze jak się wyczyści to silnik ma czyściejsze powietrze :) trochę o tym czytałem i niektórzy pisali że prędkość max się zwiększyła i że przestawał dymić na wyższych obrotach,jak wyczyszczę to zobaczę co do ta :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-05, 17:45   

jezeli chodzi o EGR to w vento nie zauwazylem roznicy po jego zatkaniu ale w Caddym 1.9SDI spalanie spadlo mi o ok. 1,5l / 100km. na pewno nie bedzie sie tworzyl nagar spalinowy w kolektorze ssacym ;)
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-05, 18:02   

co do EGR to kolega bradley mi napisał kiedyś tak
Cytat:
Jak zaslepisz EGR to silnik bedzie sie troche dluzej nagrzewal w zimie. Poza tym brak syfu z EGRu w dolocie i glowicy. Dupohamownia mowi, ze troche lepiej jest w gornych partiach obrotow.

bo miałem zamiar również kolektor wykręcać i dawać od AWX, ale puki co czasu nie ma na modzenie i kasiory na kolektor też nie ;p
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-05, 18:22   

tu masz racje. silnik bedzie sie wolniej nagrzewal poniewaz przy EGR zasysa cieple spaliny. roznica w jezdzie jest prawie nieodczuwalna zaslepilem go juz w dwoch autach ale w SDI faktycznie tak jakby lepiej sie zbieral powyzej 2500rmp niz wczesniej.
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-05, 19:04   

no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy :faja: + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik :D
też jak dorwę czasu to muszę swój wywalić kolektor bo mam tą rutkę metalową, co się wężyk od kompa nasadza na nią, obłamaną mam :mur: i ściskiem jakoś tam za jej resztki łapię ale spada czasem na dołkach :młotek: . wie może ktoś czym można zastąpić tą rurkę ? podobno jakimś króćcem od gazu czy coś?
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-05, 21:52   

zB3ig napisał/a:
no i w sumie na Twoim miejscu to odkręcając kolektor tu bym wywalił ten i wstawi jakiś większy :faja: + zaślepienie EGR to by był z pewnością żwawszy silnik :D


ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika :D
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-06, 11:16   

Cytat:
a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika

tak tylko na ropę nie wyrobisz bo spalanie też
Cytat:
hardkorowo
podskoczy :P
ja osobiście jak chciałbym mieć 120 kucy to bym już się nie bawił z AAZ tylko na start AFN(110 KM) lekki mod i masz 120 KM, no ale jak kto woli ;) a tak w ogóle to zboczyliśmy z tematu niepotrzebnie :P hrubek18 nas stąd zaraz pogoni :boks:
Ostatnio zmieniony przez zB3ig 2011-12-06, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-06, 11:35   

zB3ig, ja tam nie pogonię ale gorzej zieloni :diabełek: :P
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2011-12-06, 14:40   

no to wracając do tematu, :) działałeś już coś z kolektorem? zrób jakąś fotoporadę o tym to i ja niedługo może się za to zabiorę :D
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-06, 16:04   

niestety jeszcze się za to nie zabrałem muszę kupić porządnego ampula na grzechotkę żeby śruby ruszyć :] a tak to jeszcze robota koło domu jest pewnie w zimnie będę robił bo zawsze więcej czasu :D
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-06, 18:29   

wlasnie dlatego nie bede chcial go krecic na 120kuni ;) wystarczy mi to co sie uda wykszesac przy przyzwoitym spalaniu a i tak bedzie lepiej niz teraz :D

dzisiaj mialem sie zabrac za demontowanie kolektora ale jak na wiosne bede go zmienial to nie ma sensu teraz tego rozbierac i wyspawalem sobie koncowke wydechu ala TDi tyle ze w chromie :D

hrubek18 jak zrobisz to u siebie to daj znac jakie sa efekty. czy daje to jakas roznice w jezdzie.
Ostatnio zmieniony przez chopin87 2011-12-06, 18:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-06, 23:08   

chopin87 napisał/a:
[
ja na wiosne montuje do siebie caly zestaw z TD AAZ i jak juz sie dowiadywalem od kolegi ktory bawi sie w takie rzeczy to spokojnie moge miec 90KM a jak mu zwieksze hardkorowo dawke to moge wykszesac 120 kucy i nie wplynie to negatywnie na dzialanie silnika :D


a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM.
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-08, 21:57   

szyszekCK napisał/a:
a co zmieniasz? glowice, kolektory i pompe? bo ja myslalem zmienic caly silnik na TDi ale to moze bedzie prostsze i w jednych pieniadzach. Bo wlasnie myslalem nad 90KM. A no i oczywiscie wypadaloby skrzynie od 90KM wrzucic chociaz ja pakowalbym od 110KM.


pompa, kolektory i miska olejowa. glowicy nie trzeba zmieniac jesli graty pochodza z TD a nie TDi ;) skrzynie narazie zostawie bo jezdze raczej tylko po miescie ale jak sie okaze za krotka to i o tym pomysle :)
Ostatnio zmieniony przez chopin87 2011-12-08, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-12, 10:44   

Koledzy chciałem się zabrać za czyszczenie i mam problem jaki tam ampul idzie?bo mi żaden nie pasuje a suwmiarka ciężko podejść :/ kupie sobie na grzechotkę będzie wygodniej odkręcać :D
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-12-12, 10:59   

5tka albo 6tka. Nic nietypowego. Podejscie to tylko z lusterkiem w dloni bo ciezko "nacelowac" + w srodku moze byc nagar przez co nasadka nie wejdzie do konca i latwo objechac srube a wtedy to dopiero zabawa.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-12, 11:04   

macie może jakiś patent na wyczyszczenie syfu z głowicy?
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-12-12, 11:19   

Slyszalem o metodzie ustawiania tloka w GMP pod koniec suwu sprezania. Wtedy oba zawory sa zamkniete wiec jak bedziesz szmata czyscil kanal to nic nie wpadnie do srodka cylindra. Pozniej mocnym odkurzaczem wszystko wyssac. Obrocic walem i kolejny cylinder.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-12, 11:31   

jakoś damy radę :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-12-13, 18:36   

no jak bedziesz mial dobrze kolektor zawalony to na poczatku nawet drut idzie ciezko przecisnac :D :D najwazniejsze to dobre klucze imbusowe i zajebiscie powoli odkrecac z przedluzka jakas rurka bo jak zwalisz glowke to dupa :faja: a moj kolektor po 19 latach byl czysciutki jak nowy ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2011-12-13, 18:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-12-13, 22:05   

To musisz go dobrze "przedmuchiwac" :D
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 9