Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pasek od wspomagania piszczy cały czas
Autor Wiadomość
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-10, 21:38   Pasek od wspomagania piszczy cały czas

wymieniłem pasek od wspomagania i cały czas hałasuje ;/ piszczy fest aż wsytd jeździć. Jakieś sposoby na uciszenie tego? Chcę wymienić koło na nowe od pompy wspomagania ale nigdzie nie mogę dostać tylko serwis...
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-01-10, 21:42   

Na pewno pasek wspomagania? Może to pasek klinowy jest słabo naciągnięty.
 
 
wally44 
Zapalony Ventkarz
wally44



Silnik: 2.8 AAA
Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Paź 2011
Posty: 396
Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2012-01-10, 21:56   

kolego dobry i sprawdzony sposob na sprawdzenie ktory pasek piszczy....poloej troszke wody na pasek od wspomagania i powinno przestac piszczec jezeli nie to na pasek klinowy i ktorys znich jak piszczy to przestanie :]
_________________
wally44
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11702
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-10, 22:00   

wally44 napisał/a:
kolego dobry i sprawdzony sposob na sprawdzenie ktory pasek piszczy....poloej troszke wody na pasek od wspomagania i powinno przestac piszczec jezeli nie to na pasek klinowy i ktorys znich jak piszczy to przestanie :]

Paski jak dostają wody piszczą jeszcze bardziej
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-10, 22:21   

pryskałem smarem w sprayu i nic nie pomogło
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-11, 16:06   

teraz juz nie wiem czy to od wpomagania czy klinowy albo rolka od rozrządu jakaś wadliwa jest ;/ pryskałem oby dwa paski dzisiaj i i nic
Ostatnio zmieniony przez roboone 2012-01-11, 16:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-16, 11:21   

jednak klinowy jest podjechany ,naciągnąłem i spryskałem specjalnym środkiem i jest lepiej
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 41
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-01-16, 13:07   

Zrób tak jak ci pisałem i będziesz wiedział pewne, a tak to strzelasz jak w totolotka.
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-17, 11:20   

zrobiłem tak przed tym
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-01-17, 16:19   

roboone napisał/a:
teraz juz nie wiem czy to od wpomagania czy klinowy

a od wspomagania nie jest klinowy ?? :hmmm:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
pawel39106 
Ventomaniak
VW



Silnik: 1.8 Pb+LPG
Pomógł: 9 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 687
Skąd: Broniszów (podkarpackie)
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-01-17, 16:41   

Chyba pisząc klinowy chodziło mu o pasek wielorowkowy.
_________________
Ze słodkich rzeczy najbardziej lubię wódkę.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-01-17, 22:31   

od kiedy to paski się smaruje ?? kurde chłopie piszczy pasek wielorowkowy czyli ten który napędza alternator i pompę wodną zazwyczaj chyba ze mocno skręcasz kołami piszczy pasek od pompy wspomagania proste ;) a paski się wymienia spróbuj jeszcze naciągnąć raz pasek jak będzie piszczał dalej znaczy się że należy go wymienić :)
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-01-17, 22:37   

Cytat:
a od wspomagania nie jest klinowy ?? :hmmm:

no właśnie...
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Tymus 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-01-18, 00:43   

Tak się brzydko dołączę do tematu, bo widzę że debata na temat wieloklinu który siedzi na alternatorze. Jakie mogą być konsekwencje wyciągnięcia tej sprężyny pod alternatorem? Pasek jest dobrze napięty, wszystko ładnie chodzi.
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2012-01-18, 10:00   

moje skromne zdanie jest takie ze to rolka piszczy ktora napina pasek wielorowkowy jak dostaje wody to jest na chwile cisza
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2012-01-18, 14:44   

Tymus, a czemu chcesz wyjąć ta sprezyne ?? ta sprężyna służy do naciągu paska od altka a jak ją wyjmiesz to bedziesz miał sztywny alternator .
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
michaś89 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9tdi
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: pleszew
Wysłany: 2012-01-18, 16:48   

wymień koło od alternatora ja tak zrobiłem i mam spokój
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-01-18, 19:38   

kurde ja juz nie nadażam :połbie: kto komu odpowiada
Tymus napisał/a:
Jakie mogą być konsekwencje wyciągnięcia tej sprężyny pod alternatorem?

A po co chcesz ja wyjac ?? Jak sam piszesz
Tymus napisał/a:
Pasek jest dobrze napięty, wszystko ładnie chodzi.

michaś89 napisał/a:
wymień koło od alternatora ja tak zrobiłem i mam spokój

A nie taniej kupic nowy pasek :hmmm:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
roboone 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9TD
Wiek: 34
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 199
Skąd: Oława
Wysłany: 2012-01-18, 22:44   

myslalem ze piszczy od wspomagania bo stalo sie to po jego wymianie i ktos mi powiedzial ze moze sie docierac bo koło jest stare... jednak piszczy od pomy wody i alternatora spsikałem go środkiem aby nie piszczal do wymieany bo nie mam teraz tak czasu aby go wymienic.
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2012-01-18, 22:59   

jest jeszcze cos takiego
http://allegro.pl/boll-sp...2061382318.html
ale sam nie mialem z tym stycznosci :bezradny:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-19, 19:24   

Tymus, pomijając kwestię że nie wiem po co to oczywiście możesz ją wyjąć, alternator naciągniesz porządnie ręką i zakręcisz, po zakręceniu obu śrub alternatora sprężyna już nie działa przecież.
Ale tak mi sie wydaje że chcesz ją wyjąc bo nie dajesz rady założyć paska wielorowkowego, a wyjęcie spręzyny pozwala bardziej altek obniżyć i pasek założyć.
Jeśli taki właśnie masz kłopot to ci wyjaśniam nie jestem pewien czy to się diesla tyczy ale napewno 1.8 i 2.0 więc diesla pewnie też: problem jest w tym że paski zamienniki wielu firm są krótsze o kilka milimetrów od fabrycznego i stąd problem, spojrzysz do ETKI i na wymiary tego co ci sprzedali w sklepie to się przekonasz że tak właśnie może być. No więc instrukcja założenia takiego paska: zakładasz najpierw na koło pasowe wału i altka, a na końcu nasuwasz pasek na koło pompy, tak jest najłatwiej bo to koło jest gładkie, niema rantu. Tyle że żeby to łatwo zrobić to musisz zdjąć koło pompy wspomagania.
_________________

 
 
Tymus 
Autostopowicz


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 3
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-01-22, 17:06   

Dokładnie tak jak opisałeś pablomed, miałem problem z założeniem paska na alternator, dlatego wyciągnąłem sprężynę żeby go obniżyć. Udało się nałożyć lekko pasek na alternator i zakręcić kołem pasowym aby naszedł na niego bardziej. Niestety zostałem ze sprężyną w ręku. Pasek jest dobrze naciągnięty, nic nie piszczy. Wszystko moim zdaniem chodzi prawidłowo.

Sorry za wprowadzenie nieładu w temat!
 
 
szosu 
Autostopowicz


Silnik: aaz
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 16
Skąd: Dębica
Wysłany: 2012-01-22, 21:46   

Panowie mam podobny problem. Z okolicy paska wieloklinowego dobiega paskudny hałas- piszczenie z terkotaniem. Prawdopodobnie któraś rolka jest już wyrobiona, ale jak sprawdzić która? Psikanie WD40 na wewnętrzną stronę paska pomaga ale co najwyżej na dwie minuty... Jak zdiagnozować że chodzi o rolkę pompy wody bądź alternatora? Silnik to aaz 1.9td.
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-01-24, 23:42   

pablomed, koło pompy i tak wypadałoby zdjąć żeby pasek przełożyć wieloklinowy :P
a te paski to straszna katorga w TD bo są 2 typy z tego co pamiętam jak kupuję jeden o którym zapewne mowa wchodzi na styk drugi z kolei jak się trochę dotrze to jak na złość kończy się zasięg naciągu...a co do zakładania to pierw zakładam na altek i na pompę wody potem na duże koło przy wale ewentualnie kluczem sobie pomagam kręcąc wałkiem rozrządu
próbowałem też opcję że pierw na altek i duże a potem od pompy ale nie szło jakoś bo strasznie mała szczelina jest pomiędzy kołem pompy a tym dużym żeby potem manewrować...bynajmniej w moim przypadku

szosu, może Ci się łożysko od pompy wody rozpadło...altek wciśnij to oporu i zakręć śrubę w tej pozycji pasek będzie luźny a ty będziesz miał wolne ręce żeby sprawdzić czy pompa ma luzy lub czy alternator piszczy bo łożyska zużyte
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-25, 08:22   

devill4, ja w moim 2.0 nie zdejmuję koła, pisze oczywiście o sytuacji nie takiej że zmianiam pasek tylko zakładam ponownie po jakiejś naprawie tyle że mam trochę wprawy , ale zanim tej wprawy nabrałem to nakląłem się na czym swiat stoi. Sprawdziłem te rozmiary w ETCE i paskowi brakuje do fabrycznego ok 5 mm o ile pamiętam.
_________________

 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-01-25, 20:41   

pablomed, a jak tak to sory :P ja myślałem akurat o opcji wymiany w TD akuratnie bo w 2.0 to ja nie wiem jak tam jest, jedynie w 1.8 się grzebałem a tam wygląda to tak samo jak w TD :)
a może Ty mi powiesz co wypadałoby zmienić rolkę od altka czy te dolne koło duże bo w TD paski zjada co jakiś czas tzn wycinają się te kliny po prostu...obstawiałem na koło od alternatora bo on praktycznie najwięcej pracuje tzn najwięcej obrotów ma podczas pracy...może te kliny na kółku są zbyt wytarte i pasek się ślizga i wyciera tym samym sam nie wiem.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-01-29, 22:54   

akurat na dieslach kompletnie się nie znam, układ pasków ten sam co 1.8 czy 2.0 ale pozostaje kwestia że masz chyba na altku jakiś dodatkowy tłumik drgań chyba - może to lub jego brak jest winien, nie wiem, w benzynie jeśli wszystko chodzi w jednej płaszczyźnie i nie giba się żadne koło szczególnie na wale korbowym to problemu niema
_________________

 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-01-30, 13:39   

układ pasków jest identyczny jak w 1,8...jedyne co jest przy alternatorze to napinacz na sprężynę ale i tak przecież skręcany jest na śruby więc nie wiem...musiałbym jeszcze zajrzeć pod maskę przy TD bo rozumiem wibracje na dolnym kole mogą być przyczyną?
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 8