Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przekaźnik do świateł
Autor Wiadomość
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-02-26, 04:21   Przekaźnik do świateł

Wyczytalem gdzies na naszym wspaniałym forum ze w vento jest problem z prądem na żarówkach. Zmierzylem w moim i na jednej lampie mam 12V a na drugiej 11.6V. Ile powinno byc? I czy jak sie pusci przez przekaznik prąd prosto z aku, bo tak zrozumalem ze sie robi, to nie bedzie palic zarówek bo to w koncu 14V, chyba ze zle zrozumialem ten uklad z przekaznikiem.
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-26, 21:07   

Napięcie na poszczególnych żarówkach powinno być +/- 12V więc jeśli pomiar wyniósł Ci na tej jednej 11,6 V to jest dobrze ponieważ bardzo mała różnica która mogła wyniknąć z błędu klasy miernika lub warunków jak minimalne przebicie na przewodzie itp. więc tym się nie martw, a jeśli chodzi o przekaźniki to w swoim vento masz już na 100% lampy podłączone przez przekaźniki.
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-02-27, 16:12   

majkel00230 napisał/a:
a jeśli chodzi o przekaźniki to w swoim vento masz już na 100% lampy podłączone przez przekaźniki.
Nie prawda, nie ma. Nie były w ogóle seryjnie montowane przekaźniki, ani w MK3, ani też w nowszym, MK4. Przez przekaźnik w momencie jego zwarcia przejdzie te 12V tylko, a ma to za zadanie jedynie, że tak powiem, "odciążyć" światła od reszty instalacji. Bo gdy bez przekaźnika zapalisz światła, potem włączysz np. ogrzewanie szyby, klimę lub inne prądożerne urządzenie, to zauważysz też, że światła w momencie włączenia tylu urządzeń przygasają, czyli po prostu będą reagować na skoki napięcia. A zastosowanie przekaźnika pomija ten problem. Napięcie albo będzie, albo go nie będzie na światłach.
_________________
Zielony borowik...
 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-02-29, 00:28   

I juz wiem dlaczego mam takie napiecie. Kabel plusowy idzie prosto z akumulatora do przełącznika (po drodze ma tylko bezpiecznik)
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-10, 13:03   

Z racji założenia osobnego, niezależnego przycisku do włączania i wyłączania świateł, które automatycznie włączają się w chwili włączenia zapłonu na wyłączonym pokrętle w pozycji zerowej zmierzyłem napięcie na żarówkach, kiedy świecą się same tylko przednie światła (mijania) poprzez ten dodatkowy wyłącznik, jak i normalnie włączone światła - wszystkie, z włączonym i wyłączonym dodatkowym wyłącznikiem, i tak:

Podczas włączonych samych świateł mijania przednich po zapłonie (kiedy pokrętło główne mam ustawione na zero) napięcie na żarówkach (przy włączonym silniku), mierzone bezpośrednio przy samej żarówce wynosi odpowiednio: L=12,52V, P=12,62.

Kiedy wszystkie światła się świecą (mijania), pokrętło ustawione normalnie na pozycje świecenia świateł mijania napięcie wynosi: L=12,70V, P=12,82V (nie wiem skąd taka różnica w napięciu pomiędzy lewą, a przednią lampą?).

Czyżby te 0,2V zabiera sam dodatkowy wyłącznik jak i kabelki biegnące od niego do głównego wyłącznika świateł?

Czy wobec powyższego wszystko jest w porządku?


Co więcej, zrobiłem mały test z włączonymi wszystkimi odbiornikami prądu, tj. klima na full, radio ze wzmacniaczem i subem na full, ogrzewanie szyby i lusterek włączone, wszystkie inne światełka jakie tylko możliwe włączone i sprawdziłem napięcie to się przeraziłem, że nawet poniżej 11V napięcie schodzi. :D
_________________
Zielony borowik...
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-06-11, 19:32   

A próbowałeś mierzyć napięcie na samych kostkach? - odpinając żarówki. ;)
Żarówki tego samego producenta?

Może być, że dodatkowe kabelki to dodatkowe obciążenie i taki wynik przez to.
Różnica niby niewielka bo 0,1V w pierwszym przykładzie. Chyba nawet niezauważalne w świeceniu żarówki.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-06-11, 19:42   

Żarówek nie odpinałem, tylko mierzyłem napięcie w samej kostce tam, gdzie kabelek zakończony jest wsuwką i nachodzi bezpośrednio na nóżkę żarówki.

Ale co, wartości, jakie podałem mieszczą się w normie czy jest jakiś powód do zmartwień? Co prawda w nocy nigdy nie narzekałem na jakość świecenia, teraz jeszcze po założeniu tego wyłącznika dodatkowego nie miałem okazji w nocy jechać, ale ciekawi mnie moc świecenia w ciemności. Tą różnicę pomiędzy stroną lewą, a prawą mogę jedynie zrozumieć tym, że strona, która znajduje się bliżej akumulatora ma większe napięcie, niż ta po drugiej stronie (no bo tak w zasadzie jest). Przekaźników nie mam zamiaru zakładać, bo żarówka ma być zasilana napięciem 12V, a nie 14V.
_________________
Zielony borowik...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 9