Witojcie ;P chłopai kiedyś gdzieś znalazłem temat jak przerobić w VW golf3/vento tak elektrykę żeby po włączeniu długich mijania nadal się świeciły ( tak jest jak przytrzymamy na flashu). Mam trochę pojęcie w elektronice ale za nim zejdę do garażu i spalę kilka bezpieczników to może ktoś wiec jak to w skrócie opisać itp ;>
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
wydaje mi sie ze wystarczy wymienic przekaznik od swiatel ale nie jestem pewien. chcesz to zrobic przy zarowce H4 ? jesli tak to nie bedzie sie za bardzo nagrzewac zarowka i szybko przepalac
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-06, 13:49
Na forum golfa to chyba jest i tu też gdzieś widziałem. Polega to na tym, żeby przy przełączniku świateł wyciąć kabelek z wtyczki i dolutować do innego. Ale nie pamiętam kolorów. Nie wiem czy jest taki sens przy tradycyjnych reflektorach ale przy 2xH7 warto się pobawić bo lepiej jest droga oświetlona.
Kupiłem nowe żaróweczki OSRAM białe i świecą elegancko tyko wiadomo jak to w ventylu po włączeniu długich gasną mijania i wtedy jest przed autem nieoświetlony ten bliższy moment. A spróbujcie sobie na flashu przytrzymać (miganie długimi) efekt jest świetny dlatego chcę tak przerobić HOSE no właśnie coś o dołączeniu kabla bodajże żółtego ale do czego to nie wiem dlatego chciałem popytaćl
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
No właśnie nie wiem do końca czy będą.. mejbi nie ;> a tak to dupe widać w nocy na tych H4 a na nowe jakieś xenon czy typ angel eyas mnie na razie nie stać ..
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
jak zrobisz w H4 ze mijanie i długie razem czyli oba włókna będą się palić to żarówka osiągnie taką temperaturę że nie tyle co się przypali a pęknie szkiełko . I wtedy zostaje ci demontaż lampy wy bo wyczyścić .
no nie zgodzę się z Tobą kolego wszystko zależny od 3 podstawowych czynników a mianowicie
- żarówka (ma b.duże znaczenie jak nie najważniejsze kiepska żarówka kiepskie zółte światło)
- stan ogólny klosza i samego odbłyśnika
- no i prawidłowe ustawienie świateł
jeśli te czynnik zgrasz światło jest naprawdę zadowalające a w nocy widać naprawdę dobrze
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
no nie zgodzę się z Tobą kolego wszystko zależny od 3 podstawowych czynników a mianowicie
- żarówka (ma b.duże znaczenie jak nie najważniejsze kiepska żarówka kiepskie zółte światło)
- stan ogólny klosza i samego odbłyśnika
- no i prawidłowe ustawienie świateł
jeśli te czynnik zgrasz światło jest naprawdę zadowalające a w nocy widać naprawdę dobrze
Potwierdzam. Ja u siebie miałem założone nóweczki Hellenki. Jeździłem na najtańszych żarówkach Narvy, światła miałem ustawione i nigdy nie narzekałem. Widoczność była zajebista. W nocy jeździło się mega super, wszystko z daleka było widać. Także przypatrz się dobrze samemu szkle lampy, jak i odbłyśnikowi, bo skoro narzekasz, że kiepsko widać, to tutaj może być gdzieś problem.
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-06, 21:46
w lampach AE też jest ten efekt ciemnego pola zaraz przed samochodem. Nie jest to efekt ustawienia świateł tylko kształtu odbłyśnika. W golfie 4 ojca długie palą się razem z mijania i nie ma czegoś takiego. Gdyby zgasić mijania i zostawić długie pewnie też byłaby ta "czarna dziura".
Nie narazie nie byłem na przeglacie i nie wiem czy wysokość jest dobrze ustwaiona ale czy na starych żółtyvh VW czy na nowych dobrych OSRAM jest ta czarna dziurra.... Może macie inne rozwiązanie niż robienie na krótko z H4 ,H7 ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Może macie inne rozwiązanie niż robienie na krótko z H4 ,H7 ?
tyle lat ju jeździe vento i żadna czarna dziura mnie nie irytuje,porostu trzeba wiedzieć gdzie patrzeć kierując samochodem a jeśli chcesz się pozbyć czarnej dziury to pozostaje tylko taka opcja :
http://forum.vwvento.org/...atkowe+halogeny
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ale o jakiej czarnej dziurze wy piszecie? Tyle lat ja ventem jeździłem, teraz borką i żadnych black hole nie widziałem. Albo patrzę się może nie tam gdzie trzeba?
no dokładnie z tym bakiem to złe porównanie xD jeżdże na codzien na zmiane laguna 3 i swoim ventem i w lagunie po włączeniu długich od zderzaka do x metrów jest łuna światła ładna a w vento na długich jest tak ze widać ze od każdej lapy się schodzą światła gdzieś dalej a kilka metrów przed samochodem jest ciemniej ! ;p popatrzcie w nocy sobie
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
nie porownuj auta z lat 90-tych do auta kilku letniego laguna czy golf 4 maja lampy o zypelnie innej konstrukcji niz vento.
troche wiedzy:
Cytat:
Rodzaje odbłyśników:
- paraboloidalne
W rozwiązaniu najbardziej tradycyjnym lustro ma kształt paraboloidalny i wykonane jest z ciągnionej blachy stalowej o szlifowanej i lakierowanej powierzchni. Na powierzchnię tą nakłada się (właściwie naparowuje próżniowo) warstwę aluminium.
- wielo paraboloidalne
Kolejnym etapem rozwoju odbłyśników było stworzenie odbłyśnika wielo paraboloidalnego typu Free Shape (FF) czyli po prostu odbłyśnika ukształtowanego swobodnie. Jest to odbłyśnik zaprojektowany przy użyciu metod komputerowych. Odbłyśnik składa się z wielu wycinków paraboloid o tym samym ognisku. Rozwój tego typu konstrukcji był możliwy dzięki wprowadzeniu do użycia tworzyw sztucznych wytrzymałych na wysoka temperaturę, np. duroplastu czy termoplastu. Żądany kształt odbłyśnika jest uzyskiwany poprzez wtryskiwanie lub prasowanie. Dzięki układowi wielo paraboloidalnemu możliwe jest pełne wykorzystanie powierzchni odbłyskowej w kształtowaniu promienia świetlnego. Strumień światła może być kształtowany bardzo precyzyjnie co pozwoliło wyeliminować stosowanie przysłony kierującej światło w dół w celu nie oślepiania kierowcy jadącego z naprzeciwka. Można zatem było doświetlić i wygasić odpowiednie strefy przed pojazdem biorąc pod uwagę potrzeby przeciętnego kierowcy. Dzięki swobodniejszemu kształtowaniu wiązki światła uzyskano lepsze doświetlenie poboczy i większy zasięg reflektora.
Rodzaje szyb:
- szyba rozpraszająca (szkło rozpraszające)
Składa się z bardzo, bardzo wielu soczewek lub pryzmatów zaprasowanych w szybie. Soczewki i pryzmaty pozwalają otrzymać pionowy i boczny rozdział światła. Szyby tego typu wytwarza się ze szkła lub coraz częściej z tworzywa sztucznego.
- szyba gładka
Jest ona niczym innym jak przeźroczystym elementem zabezpieczającym lampę przed wpływami z zewnątrz. Najczęściej jest wykonywana z tworzywa sztucznego odpornego na zarysowania i inne uszkodzenia mechaniczne. Zastosowanie tworzywa zamiast szkła pozwala obniżyć masę całkowitą pojazdu. Tworzywo cechuje się także większą przejrzystością.
chopin87 wiem o tym ;> widzę klosze i ich strukturę dlatego nie narzekam, że to jakaś wada produkcyjna tylko chcę przerobić "fabrykę"
to ze chcesz poprawic fabryke to widze ale odradzam ten sposob. nigdy nie wiadomo jak sie zachowa zarowka. jedna moze dzialac bez problemu a druga po dluzszym czasie wybuchnie. poza tym jak juz ktos pisal bedzie dwa razy wieksza temperatura przez co moga sie wypalac odblysniki jak chcesz zeby dlugie i krotkie dzialaly jednoczesnie to wymien lampy na 2xH7 z golfa III albo kombinuj z soczewka.
Kawalarze ;> no o tej temperaturze myślałem no ale włókno, a tym bardziej samochodowe jest dość wytrzymałe... no ale założyłem ten post żeby wymienić zdania... więc dzięki Panowie... chyba zostanę jednak na serii
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum