Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
potencjometr przepustnicy
Autor Wiadomość
kwazi30 
Niedzielny kierowca
kwazi


Silnik: 1.9TDI 97r
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 86
Skąd: GDA
Wysłany: 2011-12-22, 12:50   potencjometr przepustnicy

koledzy jak ustawić potencjometr w silniku 1.6 abu może jakiś link
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-12-22, 22:55   

kwazi30, wejdź sobie na forum golf3.pl albo http://forum.vwgolf.pl/vi...bff310426419102 znajdziesz tam wyszukiwarkami. Tyle że wątpie żebyś musiał to robić chyba że coś rozbierałeś. Zresetuj sterownik silnika opisy na każdym forum vw powinno starczyć
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-12-23, 16:34   

Jesli ten 1.6 jest na sterowniku simosa jak 2.0 ADY to podpinasz sie vagiem, wchodzisz w grupe silnikowa, nastawy podstawowe (basic settings), grupa 001, i zostawic, powinno byc slychac jak sie rusza przepustnica (silniczek krokowy). Wszystko robi sie na niepracujacym silniku.
Po minucie, zamykasz program, odpalasz silnik i gotowe.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2011-12-25, 19:52   

ABU jest na monomotronicu, niema takiej procedury
_________________

 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-12, 17:15   

Witam! Podepnę się pod temat.
Mam pytanko w związku z w/w wątkiem. Mianowicie czy w przypadku wymiany potencjometru przepustnicy w silniku 1,8 AAM z 1994r. konieczna jest jego adaptacja?
Dodam że walczę od jakiegoś czasu z wolnymi obrotami. Przejrzałem forum i może to jest przyczyną moich kłopotów.
z góry dziękuję za informacje.
_________________
Pozdro:)
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-12, 23:23   

Raczej jest to konieczne, ale przepustnica zaadoptuje się sama jak trochę pojeździsz. Dobrze byłoby wykasować poprzednie błędy i dopiero ustawiać przepustnicę. Po resecie możesz włączyć zapłon i tak zostawić na ok 10 min. Ten sposób u mnie zdał egzamin. Możesz też uruchomić silnik i zostawić na wolnych obrotach (bez dotykania pedału gazu) do włączenia wentylatora.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-04-13, 00:03   

Panowie a macie jakiś program do vento na komopa ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-13, 08:20   

hose napisał/a:
Raczej jest to konieczne, ale przepustnica zaadoptuje się sama jak trochę pojeździsz. Dobrze byłoby wykasować poprzednie błędy i dopiero ustawiać przepustnicę. Po resecie możesz włączyć zapłon i tak zostawić na ok 10 min. Ten sposób u mnie zdał egzamin. Możesz też uruchomić silnik i zostawić na wolnych obrotach (bez dotykania pedału gazu) do włączenia wentylatora.


Dzięki za info. Mam VAG-a i podpinałem Vento pod kompa i żadne błędy nie wyskoczyły. Trochę poczytałem o wolnych obrotach i być może padł właśnie potencjometr przepustnicy. Jutro jeszcze raz sprawdzę monowtrysk i inne rzeczy, być może sie coś wyjaśni.
Pozdrawiam
_________________
Pozdro:)
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-13, 09:07   

Vag-iem też możesz zrobić adaptację:

PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU (ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-13, 11:40   

hose napisał/a:
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego)


masz na myśli silniczek krokowy?? Bo jeśli tak to takowy posiadam i z adaptacji VAGiem nici
_________________
Pozdro:)
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-13, 13:08   

IAC – Zawór regulacji biegu jałowego - nie słyszałem żeby było coś takiego w tych silnikach. Ja mam ABS a to całkiem jak Twój i u mnie jest tylko "regulator biegu jałowego".

Tu masz o zasadzie działania zaworu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic897825.html

A tu o TPS-ie (sprawdzenie i ustawienie):
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=82826
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-13, 13:30   

fakt, źle się wyraziłem. Dziękuję za info.
Pozdrawiam
_________________
Pozdro:)
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-21, 17:27   

Witam! Mój problem jest w dalszym ciągu nie rozwiązany. Pomierzyłem napięcie w TPS i wynosiło 0,17V a powinno być między 0,20-0,25V więc przestawiłem na 0,23, następnie pomierzyłem między stykami 1 i 4 i 1 i 5 i wygląda że jest ok. Wyregulowałem stycznik biegu jałowego tak jak książka pisze, zapłon ustawiony na lampę stroboskopową, wszystkie podciśnienia posprawdzane i jest ok, a mimo to wolne obroty są za niskie, auto drży jak silnik się rozgrzeje. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś pomysły bo mi się już skończyły. Zaczynam się zastanawiać, może ten typ tak ma ;)
_________________
Pozdro:)
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-22, 19:16   

Witam! Dziś dokonałem adaptacji wg opisu kolegi hose i dalej lipa. Obroty po rozgrzaniu silnika oscylują w granicach 775-825 i auto drży. Ręce opadają po prostu. Macie może jakieś pomysły?
_________________
Pozdro:)
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-22, 20:13   

Weź sobie podkręć śrubkę na imbusik (2.5mm chyba) która opiera się o trzpień silniczka krokowego. Wkręcając zwiększysz obroty.

Jak zajrzysz to zobaczysz o co chodzi. Skoro inaczej się nie da to tylko to pozostało bo może ktoś przy niej już kiedyś manipulował,,,
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-04-22, 22:01   

Podam Ci jeszcze procedurę regulacji wolnych obrotów programem VCDS lub VAG-COM.

Specific Modules:

01-Engine: -- KWP-1281 , KWP-2000
VCDS works well with all engines available in the U.S. and most engines that users have tested in overseas markets. See the function chart for any limitations for KWP-2000.

Idle Speed Adaptation (see your Repair Manual):

With engine warmed up, at idle:

[Select]
[01 engine]
[Adaptation - 10]
Enter channel 01
Enter an adaptation value between 124 and 132
[Save]

Sposób ze śrubką nie wiem czy Ci pomoże bo obroty regulowane są przez sterownik za pomocą "silniczka krokowego". Ale sprawdzić możesz. Jeżeli łebki tych śrubek są zalakowane to lepiej ich nie ruszaj. Posprawdzałeś szczelność układu? Podciśnienia?
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-22, 23:32   

Śrubka opiera się o trzpień silniczka i jej wkręcanie podniesie obroty. Sprawdzane. Jeśli wszystko sprawne, a mimo to jest prolem to pozostaje tylko ten sposób.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-23, 08:49   

Dzięki chłopaki. Spróbuję wg Waszych sugestii powalczyć z tymi wolnymi obrotami. Niby taka mała rzecz a ile krwi potrafi napsuć.
Pozdrawiam
_________________
Pozdro:)
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-23, 09:00   

hose napisał/a:
Posprawdzałeś szczelność układu? Podciśnienia?

układ sprawdzony i jest szczelny, nie ma żadnych pęknięć, podstawę pod wtryskiem wymieniałem w zeszłym roku.
Zastanawia mnie tylko jedno - czy zaworek znajdujący się na przewodzie od pompy hamulcowej może mieć wpływ na obroty?
_________________
Pozdro:)
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-04-24, 00:08   

Jeśli jest nieszczelny to tak. A z tą śrubą próbowałeś??
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
andrzej12311 
Niedzielny kierowca
gremlinek


Silnik: 1,8 benzynka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 80
Skąd: Gronów
Wysłany: 2012-04-26, 07:42   

jeszcze nie, byłem w delegacji 2 dni i nie miałem okazji. weekend się zbliża może coś podłubię.
_________________
Pozdro:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9