Witam ponownie kolegów. Byłem ostatnio swoim ventkiem na komputerku, ponieważ zaniepokoiły mnie pewne objawy w aucie. Mianowicie zauważyłem, iż na wysokich obrotach powyżej 3,5 tys, zaczyna strasznie dymić, a dodatkowo spalanie się zwiększyło do około 8 litrów ( jeżdzę krótkie trasy i może to troszkę tłumaczyć, ale i tak wydaję mi się że troszkę za dużo). Więc po wizycie na kompie okazało się, że przepływomierz źle działa i komputer wstrzykuję za dużą dawkę paliwa co tłumaczy i większe spalanie i dymienie na czarno w na wysokich obrotach, gdyż dawka paliwa nie jest odpowiednia do ilości powietrza, więc nie może tego przepalić. Zaznaczę, że po odłączeniu przepływomierza auto nie dymi. Proszę o radę czy faktycznie tak może być i co o tym sądzicie. Z góry dzięki.
Logi wklej grup 003 008 011
Padniety przeplywomierz obcina dawke paliwa, auto jest mulowate.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-04-26, 18:32
bradley napisał/a:
Logi wklej grup 003 008 011
Padniety przeplywomierz obcina dawke paliwa, auto jest mulowate.
Zależy w jaki sposób padnie, może obiżać i też zawyżać dawkę.
lukasz3k007
Ja na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze rury prowadzące od filtra do turbiny, od turbiny do intercoolera i do kolektora, a wszczególności te gumowe elastyczne kawałki na łączeniach plastyków i zerknij jeszcze na sam intercooler czy jest szczelny. Bo jak ucieka Ci powietrze z układu to dawka którą ustala komputer też robi się za wysoka i dlatego zaczyna dymić. Gdyby okazało się, że intercooler masz dziurawy to pisz na pw bo mam jeden na zbyciu.
Ale po odłączeniu przepływki auto w ogóle nie kopci. Jeżeli rury nie byłyby szczelne to nawwet po odłączeniu przeplywki by kopcił ( bynajmniej tak mi się zdaje).
Kopcic moze jesli dolot jest nieszczelny, bo sprezone powietrze ucieka w atmosfere.
Przeplywomierz zmierzy prawidlowo to co wchodzi do turbiny, ale z turbiny cisnienie moze juz znikac (dlatego wazny jest log grupy 011).
Poza tym lekki kopciuch z butem w podlodze jest jak najbardziej dopuszczalny.
Jesli nie jestes pewny swojego przeplywomierza wepnij mu diode we wtyczke i sie przejedz.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
BRADLEY!! A może bys troszkę bardziej po ludzku wytłumaczył o jaką diodę ci chodzi? Bo nie jestem dobry w tych tematach, a chodzi mi o zrozumienie pewnych zagadnien abym mógł uniknąć w przyszłości pewnych przykrych niespodzianek. Czyli jaką DIODĘ i GDZIE ją przypiąć i jak się przejadę to co mam stwierdzić, czy nie kopci? czy mniej spala?
Obecnie mam jedna reke sprawna i ciezko mi siepisze. Poczytaj tu: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=233396
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum