Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nagłe gaszenie...
Autor Wiadomość
Redbull89 
Autostopowicz


Silnik: 1Z
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2012-07-03, 17:50   Nagłe gaszenie...

Witam,

W trakcie jazdy silnik potrafi nagle zgasnąć i czasami wystarczy ponowne odpalenie a często jest tak, że po przekręceniu zapłonu nie zapalają się żadne kontrolki, rozrusznik kręci ale silnik nie odpala. Po kilku próbach kontrolki się zapalą i odpala bezproblemu jednak ostatnio jak mi zgasł to już nie zapaliły się i nie odpalił, zepchałem auto, przyszedłem za pół godziny i odpalił bez problemu. Wymieniłem wkład stacyjki ale nic to nie pomogło. Próbowałem na włączonym zapłonie po kolei wyciągać przekaźniki pod kierownicą ale zapłon nie zgasnął przy żadnym (może jakiś inny?) Co jeszcze może być przyczyną? W sytuacjach awaryjnych przyciągnąłem sobie do kabiny jeden przewód z plusa aku a drugi z elektrozaworu paliwowego ale to też nie pomaga bo co prawda auto po zgaszeniu dalej pracuje ale tylko przez chwile i gaśnie.
Ostatnio zmieniony przez Redbull89 2012-07-03, 17:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gumis26 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 30
Skąd: Charsznica/Mysłowice
Wysłany: 2012-07-03, 18:43   

Alarm kolega w aucie posiada ? Kupując auto możesz nawet nie wiedzieć co kto tam podopinał , niektóre alarmy coś takiego posiadają , że nawet po przekręceniu kluczyka kontrolki się nie świecą .
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-03, 21:26   

Sprawdź fabryczny alarm. Znajduje się za włącznikiem świateł. Czarna skrzyneczka chyba z jedną wiązką kabli. Wyciągnij, zdejmij obudowę i popatrz na luty przy przekaźnikach.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Redbull89 
Autostopowicz


Silnik: 1Z
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2012-07-04, 12:08   

Jestem na 99% pewny, że to wina jakiegoś przekaźnika ale nie w alarmie (RDW). Rozebralem alarm i są tam trzy przekaźniki, jeden z nich włącza jakiś inny przekaźnik w aucie (to ten musi fiksować). Na włączonym zapłonie, łapie ten przekaźnik z alarmu i słyszę włączenie jakiegoś innego przekaźnika, jeżeli rozłącze na siłę ten z alarmu auto traci zapłon (rozrusznik kręci), ale udało mi się wywołać usterkę tzn. nawet w momencie jak łapał przekaźnik z alarmu to ten z auta się nie włączał i wystąpił problem tzn. brak kontrolek, rozrusznik kręci, silnik nie odpala. Na pewno nie jest to żaden przekaźnik pod kierownicśa bo te sprawdzałem wszystkie - czy są gdzieś jeszcze jakieś przekaźniki odpowiedzialne za zapłon?
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-05, 09:02   

Obejrzyj styki w tym przekaźniku co jest w alarmie. Może się włączać (cewka zadziałą) ale może nie być przejścia na stykach. A luty po drugiej stronie przekaźnika nie są popękane?
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
Redbull89 
Autostopowicz


Silnik: 1Z
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 3
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2012-07-05, 11:16   

hose napisał/a:
Obejrzyj styki w tym przekaźniku co jest w alarmie. Może się włączać (cewka zadziałą) ale może nie być przejścia na stykach. A luty po drugiej stronie przekaźnika nie są popękane?


Przekaźnik w alarmie jest sprawny bo sprawdzałem multimetrem. Na pewno winny jest ten przekaźnik, który dostaje mase z alarmu. Kiedy usterka wystąpi przekaźniki z alarmu pracują (włącz - wyłącz zapłon) a nie słysze pracy tego przekaźnika gdzieś w aucie.
 
 
tafor 
Kierowca eLki
Bigamista


Silnik: TDI 1z
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 27
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-07-05, 21:23   Gaśnięcie

To wygląda bardziej na brak masy pęknięte lub poluzowane przewody.Do sprawdzenia przewody łączące akumulator z nadwoziem albo z silnikiem.
_________________
Vento-druga żona
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 8