Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy, tylko polskie samochody nie które fiaty i japończyki miały lewy co do pojemności to max 77ah a min 70ah za duża pojemność spowoduje że bateria będzie nie doładowywana co przełoży się na jej krótszą żywotność,zasiarczą się płyty albo opadnie masa czynna i aku. do wyrzucenia skolei zalały po kilku podgrzaniach świec może nie mieć prądu aby kręcić więc odpowiedni 70-77 ah P+
Plus patrzysz mając mleku przy brzuchu i wtedy plus powinien być prawy
No też tak czytam, i cholera - o co z tym mlekiem chodzi?
To w końcu jak to jest?
U mnie, jak się w końcu patrzy od strony tego brzucha ( ) to wygląda to tak:
http://fotoo.pl/show.php/...121599.jpg.html
Kupując aku, na allegro np. wygląda tak:
http://allegro.pl/akumula...2121404131.html
I wszystkie praktycznie plusa mają z prawej. Więc wychodzi co - odwrócić aku?
A tak btw to odkręciłem to nasze magiczne oczko, wyczyściłem z jednej i z drugiej strony i dalej nic nie widać. Jak odkręcę, patrząc pod światło, to jest przezroczyste, a jak włożę to nic nie widać.
I wszystkie praktycznie plusa mają z prawej. Więc wychodzi co - odwrócić aku?
no tak twój w borce jak w vento montowany klemami do motorka ... a ten z allegro pokazany klemami do widza wiec jak odwrócisz to się pozamienia i będzie ok... musisz szukać takiego z P+ jak już kolega darek1982, pisał... ten z liku jest ok
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2012-02-26, 20:10, w całości zmieniany 1 raz
I jest OK patrząc od strony kabli czyli z góry na foto masz prawy plus.
A co do oczka to bym się nie przejmował że czarne (czarne - doładuj, zielone ok) podpięte jest do jednej celi i jeśli poziom elektrolitu jest niższy niż 10-15mm ponad górny poziom płyt też może robić się czarne a najlepiej sprawdzić akumulator miernikiem z obciążeniem u mechanika wtedy wiadomo w jakim jest stanie, co do tej baterii z allegro to cena jest podejrzanie niska żeby to nie był akumulator z tamtego roku, sprzedawcy tego nie mówią ale akumulator można sprzedać nawet jako nowy jeśli stoi 18 miesięcy na półce, sporo jest w sklepach akumulatorów z tamtego roku dlatego mają takie niskie ceny, więc lepiej przed zakupem zapytać się ile o stoi i czy jest "świeży" CENTRA ani EXIDE nie ma daty produkcji wytłoczonej na opakowaniu trzeba dzwonić do CENTRA -EXIDE polska i podać im kod z akumulatora to wtedy powiedzą Ci kiedy wyprodukowano opakowanie(akumulator bez elektrolitu ) a napełnić je mogli później
czyli co, że zdjęcia są robione nie z przodu auta, tylko z tyłu?
A jeśli spytam, czy akumulator jest "świeży" to wybacz, ale jaki sprzedawca powie mi prawdę, że leży u nich na składzie 2 lata np.? On będzie chciał się go jak najszybciej pozbyć.
Aha, a jakbym już kupił, to wsadzam do auta i mogę jechać, czy trza je jakoś jeszcze doładować?
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2012-02-26, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Zalecane baterie z CENTRY
CC700 najmniejszy Standard
CB740 pośredni PLUS
CA770 FUTURA
Wszystko zależy jak często używasz samochodu czy jest garażowany czy nie i jakie i jak dużo ma odbiorników prądu, zresztą jeśli raz w miesiącu albo raz na dwa podładujesz go prostownikiem to nic mu się nie stanie a raczej wydłużysz jego żywotność.
http://webshop-cs.tecdoc....e=PL&country=PL
czyli co, że zdjęcia są robione nie z przodu auta, tylko z tyłu?
A jeśli spytam, czy akumulator jest "świeży" to wybacz, ale jaki sprzedawca powie mi prawdę, że leży u nich na składzie 2 lata np.? On będzie chciał się go jak najszybciej pozbyć.
Aha, a jakbym już kupił, to wsadzam do auta i mogę jechać, czy trza je jakoś jeszcze doładować?
Nowy możesz pobudzić prostownikiem przez jakie 2-3 godziny na półce jest czasami rozładowany albo w tzw. stanie uśpienia.
darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-26, 20:42
sebastian napisał/a:
darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?
Możesz odwrócić, ale po co ? Nie lepiej kupić taki aku jak ma byc. Jesteś pewien że kable dostaną do aku ?
Możesz odwrócić, ale po co ? Nie lepiej kupić taki aku jak ma byc.
No to dlatego mówię cały czas, że ja mam plus z lewej i chcę tez kupić taki akumulator, żeby miał również plus z lewej, bez żadnego odwracania, to mi wodę z mózgu robią Ja już sam zgłupiałem.
darek1982, wyjasnij mi jeszcze jedną rzecz, o którą mi się rozchodzi. Kupując ten aku, co wyżej podałem w linku z allegro, co ma plus z prawej, wsadzając go do auta - odwracam aku o 180 st.? żeby plus był z lewej?
Każdy europejski VW ma Prawy plus Ten na foto też, przecież jakbyś ustawił go Słupkami przy brzuchu to plus masz po prawej na foto tak się wydaje bo stoi tyłem.
Silnik: 1,9 diesel Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-02-26, 21:09
Sebastian każdy producent robi aku z plusem z prawej i z lewej strony. Popatrz jak masz u siebie i kup taki sam, bo wiem że wielu autach nawet jak się odwróci, to kable robią się za krótkie i jest problem z podłączeniem.
http://fotoo.pl/gallery/1...4_aku1.jpg.html
i po obróceniu masz jak ten z allegro na 90% masz prawy plus , chyba że ktoś coś kombinował wcześniej z autem
mam takie samo auto mam plus z prawej w rodzinie prawie każdy ma VW i też ma z prawej, pracuje 4 lata w hurtowni i nie spotkałem się z Vento co ma lewy plus
O ile w ogole bedziesz mogl odwrocic. Nie chodzi o mozliwosc obrocenia tylko o to, ze przewody do biegunow akumulatora bedziesz mial za krotkie. W Vento taki patent o 180 nie przejdzie bo masy nie nagniesz
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Spoko, spoko - już wszystko wiem Ale przed zakupem jeszcze dokładnie się spytam w sklepie i ewentualnie pomierzę, co by się później nie okazało, że faktycznie coś będzie nie halo.
A czy coś się stanie, jeśli założę aku z dość dużym prądem rozruchu? Czy nie powinno się przesadzać z tym prądem? Coś się może uszkodzić, rozrusznik np. może dostać przez to po dupie? Bo wiadomo, że z pojemnością aku nie ma co przesadzać, ale jak to jest z prądem rozruchu? Bo ostatnio mi w sklepie gość powiedział, żeby nie przeholować przypadkiem, bo można rozrusznik szybciej uszkodzić...
Im wiecej tym lepiej.
Rozrusznik jest odbiornikiem. Wezmie tyle pradu ile potrzebuje.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Tak więc nadchodzi ta chwila, ten moment, kiedy już trzeba na poważnie myśleć o aku. Na lato odpuściłem sobie, ale na zimę trzeba już mieć go. Jeszcze decyzja co do aku nie zapadła, ale wybór chyba padnie na Exide Premium 77Ah/760A. Cena nieco ponad 400 zł. Niby sporo, ale tez pomyślałem, że nawet, jakbym miał zmieniać kiedyś auto, to po prostu przełożę ten i będę miał większy. 3-letnia gwarancja+assistance...
Czy jak będę zmieniać aku, to wystarczy tylko jak porządnie klemy oczyszczę, np. spirytusem i to wystarczy? Czy jakąś specjalną pastą mam je obsmarować, a dopiero po tym zakładać?
Czy jak będę zmieniać aku, to wystarczy tylko jak porządnie klemy oczyszczę, np. spirytusem i to wystarczy? Czy jakąś specjalną pastą mam je obsmarować, a dopiero po tym zakładać?
można dostać specjalna szczoteczkę do czyszczenia klem ... lub delikatnie przetrzeć papierkiem ściernym potem wazelina najlepsza wazelina techniczna i masz spokój do następnej wymiany baterii
sebastian napisał/a:
wybór chyba padnie na Exide Premium 77Ah/760A
słuszna decyzja jak bym brał to tylko EXIDE (według testów w skrajnych warunkach najlepszy)
choć na VARTE silver dynamic tez nie mogę powiedzieć nic złego 3rok hula w vento
sebastian napisał/a:
Cena nieco ponad 400 zł.
za varte czy centre z tymi parametrami trzeba dac tez w tych granicach różnica ok 20-50zl
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
potem wazelina najlepsza wazelina techniczna i masz spokój do następnej wymiany baterii
Ale po wyczyszczeniu klem i zacisków mam wazeliną wszystko przesmarować, czy tylko po przykręceniu posmarować na wierzchu?
To smarowanie konieczne jest? A jakbym tylko porządnie oczyścił i nie smarował żadnym smarowidłem, żeby po prostu syf się nie kleił na to, to coś się stanie?
No i jeszcze pytanie mam takie, czy wymieniając akumulator, zamiast podtrzymywać napięcie z innego aku, żeby radio i inne rzeczy się nie rozprogramowały - można bezpiecznie włożyć w zapalniczkę samochodową +12V, czy lepiej połączyć drugi aku równolegle?
_________________ Zielony borowik...
Ostatnio zmieniony przez sebastian 2012-09-12, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
Zdobyłem drugi akumulator, służący mi jako źródło podtrzymania napięcia, kiedy wyciągnę stary, a włożę nowy, żeby mi się nic nie rozprogramowało. Ten, który zdobyłem jest, to znaczy był niedawno sprawny, ale dłuższy czas nie używany. Jest on bardzo duży, ale nie ma na nim napisane jakiej jest pojemności, więc boję się trochę podłączać pod prostownik w celu jego podładowania - zmierzyłem mu napięcie i wynosi 10.5V (mowa o tym, który miałby mi służyć tymczasowo jako źródło potrzymania). Czy w związku z tym, że ma on stosunkowo niskie napięcie, wystarczy w celu podtrzymania pamięci? Żadne odbiorniki nie będą włączone... Bo mówię, trochę boję się podłączać pod prostownik, jak nie znam jego pojemności, żeby prostownika nie spalić...
Ale po wyczyszczeniu klem i zacisków mam wazeliną wszystko przesmarować,
no oczywiscie ze tak po co smarować na brud
sebastian napisał/a:
To smarowanie konieczne jest? A jakbym tylko porządnie oczyścił i nie smarował żadnym smarowidłem, żeby po prostu syf się nie kleił na to, to coś się stanie?
klemy zaczyna się szybko utleniać i może gdzieś nie łączyć choć nie musi a smarować to nie znaczy dużo cienka powłoczkę przynajmniej na klemy/
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-09-12, 21:59
Sebastian....według mnie nadgorliwie podchodzisz do tematu. Jak już chcesz na siłę smarować klemy to od wewnątrz rób to czymś co przewodzi prąd, a z zewnętrznie odwrotnie.
A prostownika nie spalisz, w końcu on jest źródłem prądu. Ja mam jeden prostownik i nim ładowałem 40ah z oplowskiego 1.2 i 2x130ah połączone w kombajnie zbożowym i nic nikomu się nie stało....nic nie wybuchło, nic się nie zjarało, nikt nie ucierpiał.
Według mnie podmień aku i po sprawie.....ja tylko oczyściłem miejsca styku dokładnie i od 2006 roku jest idealnie.....ale dopiero pochwalę ten aku jak pośmigam nim chociaż 10 lat czyli jeszcze 4 lata.
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu
Ale akumulator już zamontowałem. Co prawda korzystałem z drugiego w celu potrzymania pamięci, ale jak zacząłem manewrowac kablami w celu wymiany aku to dla własnego bezpieczeństwa odłączyłem te przewody. Niech coś się stanie, dotknie jedno do drugiego i nieszczęście gotowe. teraz to pali od kopa, nawet kluczyka jeszcze nie włożę w stacyjkę a on już kręci
nawet kluczyka jeszcze nie włożę w stacyjkę a on już kręci
moze sie boi?
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum