Witam... coś takiego robiłem na prace przejściową w uczelni tylko dla silnika stacyjnego dwu paliwowego 1100 kW, inicjacja spalania odbywała się za pomocą wtryskiwanego oleju napędowego a gaz kopalniany stanowił 89% energetycznego zapotrzebowania silnika na czynnik energonośny.... w silnikach okrętowych czy stacyjnych tylko stosuję się takiego typu mieszalniki... nie będę was zanudzał spostrzeżeniami na ten temat. Pozdro
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-09-23, 06:59
W np 1.8 ABS jest przepustnica o średnicy podajże 38 mm, więc jeżeli ktoś zastosowałem mikser o takiej samej średnicy jak przepustnica, nie ma "zwężki" więc auto nie straci wigoru na obu paliwach. Co innego gdy jest mniejszy mikser. Według mnie blos nie ma tu zbytnio sensu, co innego gdyby auto miało przepustnicę wielką np 50mm. Co prawda na blosie jest jakby lepsza mozliwość dokładniejszego dawkowania paliwa ale to nadal cos w rodzaju gażnika jak mikser.
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-09-23, 16:31
a można zastosować do AAM też taki mixer o średnicy 38mm?? Gdzie on dokładnie się znajduje? Możesz podrzucić jakąś fotkę? To wtedy zmierzę i zobacze czy jest węższy, bo mam różnice pomiędzy benzyną, a LPG.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2012-09-30, 20:46
W AAM także możesz załozyć mikser o analogicznej średnicy co przepustnica, jednak nie zawsze będzie dawało się to dobrze ustawić tak aby auto dobrze chodziło na gazie....(chodzi o majstra i komponenty.) i często bywa tak że gaziarze zakładają mniejsze miksery i o zgrozo zaślepiają obieg powietrza tak że silnik zasysa tylko ciepłe powietrze i to jeszcze ograniczone-osobiście takie przypadki widziałem.
Mikser jest koło wtrysku.....wąż gazowy idacy od parownika trafia bezpośrednio do miksera.....to taka metalowa przystawa montowana pod wtrysk.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2012-09-30, 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-02-21, 20:26
No i sprawdzałem u siebie....do przepustnicy 38mm mam mieszalnik 38mm....czyli bez jakiejkolwiek zwężki. Autko łapie katalogowe prędkości, jedyny minus to opóźnienie w działaniu silniczka krokowego, ale to jest tylko odczuwalne przy przejsciu ze spokojnej w dynaminczą jazdę. Więc czy da się za montować gaz na mieszalniku bez tłumienia dolotu?? Da się
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2013-02-21, 22:06
Ja o ile pamiętam mikser miałem wstawiony 36mm. Po montażu nie byłem zadowolony. Sam się tym zająłem i nie narzekałem na osiągi ale trzeba było doprowadzić zimne powietrze (Paweł wie o co chodzi ), dodatkowo umieściłem silniczek krokowy gazu jak najbliżej miksera i regulacja wszystkiego ożywiła samochód znacznie.
Na blosie - tak czytałem czy słyszałem, że jest lepsze mieszanie gazu z powietrzem. Ale wszystko działa mechanicznie j.w. napisane, że to taki gaźnik. No i przeglądu nie przechodzi.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-02-22, 08:33
Paweł J. napisał/a:
Więc czy da się za montować gaz na mieszalniku bez tłumienia dolotu?? Da się
Rzecz jasna chodzi o 1.8 czy to 75KM czy 90 KM, gdyż założyciel tematu pisze o 2.0 a potem jest i vr6 na mikserze.
tom cio napisał/a:
Czyli masz zwykły mikser(nie blos?) tam zaraz koło wtrysku o tej samej średnicy co przepustnica i jest ok?
Jeśli mnie pytasz to tak.....mikser o takiej samej średnicy jak przepustnica, dodatkowo cieniutka podkładka pod mikser (ponoć jeszcze zwiększa przelot), którą kilka czy kilkanaście dni po montażu lpg dodał lub wymienił na inną gazownik bo było coś nie tak z gazem (nie pamiętam o co chodziło bo było to 8 lat temu) i z podkładką do tej pory jest git. Dodatkowo zimne powietrze na stałe, korci mnie zamontować dolot aby ssało z kratki w zderzaku, ale boje się, że przy większych prędkościach powietrze będzie za mocno wtłaczane do silnika przez co mieszanka może chwilowo ubożeć. Jest jeszcze problem z jazdą w deszcze gdyż do filtra może woda wpadać i trzebaby jakoś kombinować z wyginaniem rury doprowadzającej powietrze do puchy filtra...coś na kształt litery S.
Co do silniczka krokowego to fakt....im bliżej wtrysku tym lepiej...przymajmniej teoretycznie.....u mnie jest ok 10cm od wtrysku.
Co do blosa....fakt...jest nielegalny, poniewaz auto z elektronicznym sterowaniem silnika, musi takie pozostać, a jak wiadomo blos jest mechaniczny. Chodź z drugiej strony instalacja na tzw "śrubę" także jest mechaniczna.
Z tego co czytałem w necie, ciężko jest ustawic gaz z takim mikserem jak przepustnica....nie wiem od czego to zalezy....kompa krokowca rodzaju mieszalnika
No właśnie co do tej regulacji to prawda bo u mnie lpg 1 gen(śruba) i miałem misker właśnie o średnicy dolotu i nie mogłem wyregulować gazu, szarpał, ciężko było ustawić jałowe obroty, czasem się dławił, wstawiłem mikser o średnicu sporo mniejszej i jest ok ale fakt zmuliło go dość. Dlatego zastanawiam się nad BLOSem bo elektroniki w lpg nie mam wszystko proste więc może mu coś ten zabieg by pomógł? De tego jakaś lepsza wkładka w filtr lub stożek i dolot z kratki w zderzaku. Tylko żeby nie stopić głowicy, to chyba największy problem.
Co do samego przelotu to dziwna sprawa.....czy aby napewno mikser mniejszy od przepustnicy to zwężka Teoretycznie tak.....ale z drugiej strony czy ktos jest w stanie obliczyć przelot wtrysku.....cały wtrysk ma coś troche ponad 50mm przelotu....ale wewnątrz umieszczony w nim wtryskiwacz ma prawie jak nie ponad (juz nie pamietam) 30mm przekroju.....do tego dochodzą po bokach zwężki przez które przechodzą śruby mocujące wszystko do podstawy.....i jakoś ciężko mi uwierzyć aby wtrysk dawal te 38mm przelotu co przepustnica
Co do różnego rodzaju "zwężek" w dolocie.....niedawno czyściłem przepustnicę, wtrysk i mikser.
tu przepustnica...lewa część doczyszczona (dla porównania)
a tu mikser
fot wtrysku nie mam, ale lepszy nie był.....ciekawe o ile ten syf zmniejszał przelot
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum