Wysłany: 2007-05-29, 22:03 nie rowne obroty silnika
Napisze w skrocie co go boli a wiec jak go zapale chodzi na ssaniu 1100obr/min. Po wylaczeniu sie ssania spada na 850obr. i tak w gore do 900obr. i w dól,nieraz na moment spadnie mi nawet do 200obr. ale nie zgasnie , tak jest na gazie a na benzynie sprawdzilem prawie to samo tylko wyzsze sa obroty.Prosze o pomoc bo moze mial ktos taki problem. Jak to by byl jakis czujnik to sam go wymienie . Mechanicy sami nie wiedza ile za co zedrzec z goscia kasy,wole ich omijac .
Silnik: 1.6 ABU Pomógł: 18 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 1027 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-05-31, 07:45
Silnik krokowy w vw jest nierozbieralny, więc nie wiem czy czyszczenie coś pomoże. Najlepszym wyjściem byłoby zamontowanie drugiego. Na allegro widziałem silniczki po 50zł 4-pinowe, 6- pinowy mozna kupić za 120zł.
Faktycznie nic nie daje wykręcenie silniczka krokowego, jest nie rozbiralny i tylko spryskalem mu tą sprężynke preparatem wd40. Gdzieś wyczytalem ze jeszcze może mi nawalać czujnik polożenia przepustnicy . Jak za to się zabrać ,nawet nie wiem jak to odkręcić ma dziwne śrubki!!!!
Tomala2301 co mam sprawdzić w podstawie wtrysku, na co zwrócić uwage.
Pomógł: 3 razy Wiek: 47 Dołączył: 28 Sie 2006 Posty: 268 Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-05-31, 10:47
W moim przypadku już dwa razy miałem ten problem i dwa różne rozwiązania. Raz obroty się uspokoiły po wymianie świec. Drugi raz jak przebierał na wolnych obrotach to mechanik podłączył auto do kompa (rozebrał pudełko z napisem lambda) zmienił jakiś zakres (nie wiem dokładnie co to było, może ktoś skojarzy) i po wykonaniu tej czynności powiedział "że go zalewało" W każdym razie czego by nie zrobił -pomogło.
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-05-31, 22:28
Silnik krokowy nie jest rozbieralny , ludzie nie głoście herezji! W każdym razie ja rozbierałem i czyściłem w kilku (co najmniej) autach. Wykręcić, podważyć "łapki" w plastikowej obudowie i już! 75% przypadków nierównych obrotów to silniczek krokowy właśnie. Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu, co łatwo wywnioskować, ale można spróbować odłączając potencjometr. Sterownik przejdzie wtedy na tryb awarii czujnika i "uśredni" wartości z niego - samochód będzie miał objawy niedogrzania na zimnym silniku (da się jeździć) i lekko podniesie wolne obroty.
PS: nie radzę wykręcać potencjometru - nigdy nie przykręcisz tak samo i zmienisz jego pozycję - sterownik źle będzie odczytywał kąt położenia przepustnicy i konieczna będzie adaptacja (Vag, komputer i te rzeczy...)
Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu
Witam Cię Stopa nareszcie coś konkretnego mi piszesz , obawiam sie że mi pada potencjometr przep. bo jak jade np. w korku ulicznym na jedynce bez gazu to mi wariują obroty a jak nacisne pedal gazu to szarpnie .
Podczas ruszania też musze uważać bo jak nie dodam odpowiednio gazu to albo szarpnie albo zgaśnie(szarpnie i zgaśnie).
Zobacze jak bedzie się zachowywal z odlączonym potencjometrem
Wysłany: 2007-06-01, 10:19 Re: nie rowne obroty silnika
u mnie obroty tez skakaja ale nei az tak a od pewnego czasu jak przekrocze 200 obr to jak by przestawal podawac paliwko na sekunde i dalej jedzie i przed 300 obr tez tak jest ale ja mam gaz i kiedys przy nim grzebalem wiec moze cos nie tak na benzynie jedzie bez problemow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum