Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: spyro
2008-04-22, 21:25
nie rowne obroty silnika
Autor Wiadomość
Pawcik 
Autostopowicz



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 11
Skąd: klodzko
  Wysłany: 2007-05-29, 22:03   nie rowne obroty silnika

Napisze w skrocie co go boli a wiec jak go zapale chodzi na ssaniu 1100obr/min. Po wylaczeniu sie ssania spada na 850obr. i tak w gore do 900obr. i w dól,nieraz na moment spadnie mi nawet do 200obr. ale nie zgasnie :mysli: , tak jest na gazie a na benzynie sprawdzilem prawie to samo tylko wyzsze sa obroty.Prosze :prosi: o pomoc bo moze mial ktos taki problem. Jak to by byl jakis czujnik to sam go wymienie . Mechanicy sami nie wiedza ile za co zedrzec z goscia kasy,wole ich omijac .

Z gory wielkie dzieki
_________________
Pawcik 1,8 b+g 66kw/90kucy 93r.
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-05-29, 23:34   

Silnik krokowy - demontaż i czyszczenie albo wymiana. Oczywiście wszystko to "na oko" i na domiar złego korespondencyjnie, więc niepewne.
 
 
Pawcik 
Autostopowicz



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 11
Skąd: klodzko
Wysłany: 2007-05-30, 01:28   

Jutro biore sie za czyszczenie silniczka krokowego ,zobacze co to da .
_________________
Pawcik 1,8 b+g 66kw/90kucy 93r.
 
 
tomala2301 
Zapalony Ventkarz
VW Vento 1.9 TD



Silnik: 1,9TD
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 219
Skąd: dolnyśląsk- WOŁÓW
Wysłany: 2007-05-31, 06:50   

Sprawdź podstawe wtrysku.
 
 
Morfeusz142 
Pan i władca oktanów
Morfeusz142



Silnik: 1.6 ABU
Pomógł: 18 razy
Wiek: 51
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 1027
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2007-05-31, 07:45   

Silnik krokowy w vw jest nierozbieralny, więc nie wiem czy czyszczenie coś pomoże. Najlepszym wyjściem byłoby zamontowanie drugiego. Na allegro widziałem silniczki po 50zł 4-pinowe, 6- pinowy mozna kupić za 120zł.
_________________
Morfeusz142
 
 
Pawcik 
Autostopowicz



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 11
Skąd: klodzko
Wysłany: 2007-05-31, 09:29   

Faktycznie nic nie daje wykręcenie silniczka krokowego, jest nie rozbiralny i tylko spryskalem mu tą sprężynke preparatem wd40. Gdzieś wyczytalem ze jeszcze może mi nawalać czujnik polożenia przepustnicy :idea: . Jak za to się zabrać ?? ,nawet nie wiem jak to odkręcić ma dziwne śrubki!!!!
Tomala2301 co mam sprawdzić w podstawie wtrysku, na co zwrócić uwage. :hmmm:
_________________
Pawcik 1,8 b+g 66kw/90kucy 93r.
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-05-31, 10:47   

W moim przypadku już dwa razy miałem ten problem i dwa różne rozwiązania. Raz obroty się uspokoiły po wymianie świec. Drugi raz jak przebierał na wolnych obrotach to mechanik podłączył auto do kompa (rozebrał pudełko z napisem lambda) zmienił jakiś zakres (nie wiem dokładnie co to było, może ktoś skojarzy) i po wykonaniu tej czynności powiedział "że go zalewało" W każdym razie czego by nie zrobił -pomogło.
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2007-05-31, 22:28   

Silnik krokowy nie jest rozbieralny ?? , ludzie nie głoście herezji! W każdym razie ja rozbierałem i czyściłem w kilku (co najmniej) autach. Wykręcić, podważyć "łapki" w plastikowej obudowie i już! 75% przypadków nierównych obrotów to silniczek krokowy właśnie. Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu, co łatwo wywnioskować, ale można spróbować odłączając potencjometr. Sterownik przejdzie wtedy na tryb awarii czujnika i "uśredni" wartości z niego - samochód będzie miał objawy niedogrzania na zimnym silniku (da się jeździć) i lekko podniesie wolne obroty.
PS: nie radzę wykręcać potencjometru - nigdy nie przykręcisz tak samo i zmienisz jego pozycję - sterownik źle będzie odczytywał kąt położenia przepustnicy i konieczna będzie adaptacja (Vag, komputer i te rzeczy...)
 
 
Pawcik 
Autostopowicz



Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 11
Skąd: klodzko
Wysłany: 2007-06-01, 01:47   

Stopa napisał/a:
Jeśli chodzi o potencjometr przepustnicy, to raczej szarpałby przy określonym jej położeniu

Witam Cię Stopa nareszcie coś konkretnego mi piszesz , obawiam sie że mi pada potencjometr przep. :( bo jak jade np. w korku ulicznym na jedynce bez gazu to mi wariują obroty a jak nacisne pedal gazu to szarpnie :załamka: .
Podczas ruszania też musze uważać bo jak nie dodam odpowiednio gazu to albo szarpnie albo zgaśnie(szarpnie i zgaśnie). :bezradny:
Zobacze jak bedzie się zachowywal z odlączonym potencjometrem :mysli:
_________________
Pawcik 1,8 b+g 66kw/90kucy 93r.
 
 
rafal00 
Niedzielny kierowca


Wiek: 46
Dołączył: 25 Lip 2006
Posty: 75
Skąd: katowice
Wysłany: 2007-06-01, 10:19   Re: nie rowne obroty silnika

u mnie obroty tez skakaja ale nei az tak a od pewnego czasu jak przekrocze 200 obr to jak by przestawal podawac paliwko na sekunde i dalej jedzie i przed 300 obr tez tak jest ale ja mam gaz i kiedys przy nim grzebalem wiec moze cos nie tak na benzynie jedzie bez problemow
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9