Wysłany: 2013-01-27, 11:49 wywala płyn ze zbiornika chłodniczego ( leci para z króćca )
Witam mam problem z ogrzewniem a jednoczesnie z chłodzeniem silnika tzn 2 dni temu wracajac do domu zagotował mi sie, myslałem ze termostat wymieniłem go zagrzałem było oki ale po zgaszeniu i odpaleniu auta problem znów był ten sam wszystkie weze gorące ale dolny nadal zimny i przy odpowietrzaniu układu i dolewaniu wody płynu wcale nie ubawało tak jakby sie cos przypchało i znów sie gotował . zdjąłem wezyk przelewowy by sprawdzic czy jest odpowietrzanie ale nic był zapchany, udrozniłem go a długi czas patrzyłem czy sie odpowietrzy ale z niego zamiast wody leciała para i to goraca, dziwny przypadek... po odkreceniu krucca woda praktycznie wcale nie leciała z głowicy mimo ze pompa pomopowałą na sporych obrotach. Czy padła uszczelka pod głowica ? czy jednak sie cos przypchało , zaznaczam ze tydzien wczesniej wsypałem poszek do uszczelniania chłodnic i nie wiem czy nie wina jego była... jak to wszystko wyczyscic przepłukac UDROZNIC BY BYŁ OK :( a z ogrzewaniem jest tak ze temp trzyma w miere leci ciepło i w pewnym momencie wskazówka zaczyna ostro jechać w góre i kupa dymu z pod machy wywala wszystko i zimno w srodku... proszę o pomoc bo juz 2 dzien walcze z tym i rezultatu nie ma ...
Ostatnio zmieniony przez kogix 2013-01-27, 11:52, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2.8 AAA Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 396 Skąd: skąpe/grodzisk maz
Wysłany: 2013-01-27, 12:11
Mi to wyglada na walnieta pompe wody skoro zdjoles werzyk pszelewowy i do udrozniles to tamtedy powinien leciec plyn w dodatku piszesz ze pompa pracowala na sporych obrotach.Wiec wina lezy raczej po stronie pompy byc moze i korpus pompy jest wytarty.A uklad chladzacy w tym silniczku sam sie odpowietrza.Co do uszczelki pod glowica to w zbiorniczku wyrownawczym po odpaleniu autka beda bic bable powietrza.
no zobacze mam akurat 2 pompe która zdjąłem z miesiac temu podejrzewajac ze jest przyczyna złego ogrzewania ale nie było to wiec ja założe i zobaczymy czy będzie poprawa ale wczesniej zdejme wszystkie weze rurki od chłodzenia i je jeszcze raz sprawdze czy sa drozne a czy kolektor ssacy ma połaczenie kanałowe od chłodzenia z głowica? bo tam jest cienki węzyk i moze on sie zapchał? ale w pierwszej kolejnosci sprawdze pompe, jakby były jakies pomysły to pisac
no problem wydaje mi sie został rozwiązany przyczyna grzania był za późno otwierajacy sie termostat wiec go wywaliłem i jezdze bez narazie. Nie grzeje sie i pod cisnienia zadnego nie ma w zbiorniku tylko czemu nowy termostat po nie całym miesiacu uzytkowania padł?? przyjmą zwrot w sklepie albo dadzą drugi...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-27, 17:10
Z termostatami jest loteria, ja dla przykładu trafiłem na wahlera, który na starcie minimalnie już puszczał, a teraz mam verneta od prawie półtora roku i puki co ani kropelki nie puści do momentu otwarcia i o dziwo otwiera się przy dobrej temperaturze.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-01-27, 17:36
Najlepiej zagadać ze sprzedawcą i brać na próbę, potem w garnek wody z termometrem i podgrzewać i w tedy wyjdzie kiedy się otworzy i czy się do końca domyka.....chodź i tak nikt nie da pewności, że w aucie pochodzi więcej jak tydzień.
chciałem nie bawic sie wanioche jakas za 20 zł i kupiłem WAHLERA najdrozszy jaki był kosztował koło 40 zł tymbardziej ze stary tez byl tej firmy i na forum tez go polecali wiec tym sie zasugerowałem no w sumie pierwszy raz mi sie przypadek taki zrobił wczesniejsze termostaty przepuszczały i nie dogrzewał :/ ok pojade zapytam i jak bedzie mozliwosc odmienie go bo innej opcji nie ma załoze nowy i napisze co sie dzieje po wymianie
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-29, 21:51
kogix, czestą pomyłką jest odwrotne założenie paska na pompę, da się go założyć od góry wiele osób tą pomyłke robi i wówczas niema dobrego krążen ia płynu. Pasek ma iść pod kółkiem pompy wody nie nad. Upewnij się czy jest ok.
Pasek jest i był założony od dołu kółka pompy ale znów jest problem i gotuje się, a wygląda to tak jak jeżdżę normalnie spokojnie do 100 km/h wszystko jest ok ale jak jadę dość żwawo po lekkim przeciągnięciu na biegach i wyższych prędkościach no auto zagrzewa się na odcinku 8km i wywala płyn zaznaczam tak jak wcześniej że wywaliłem termostat i jeżdżę bez niego więc obieg od początku do końca jest pełny, chłodnica przysłonięta by ogrzewanie było i wydaję mi sie żę nie powinno mieć miejsce zagotowania płynu bo chłodnica cały czas chłodzi ciecz jak nie przez napór powietrza to wentylator się załącza chyba ze nie nadarza go w krótkim czasie schłodzić .... jak Wy to widzicie bo w tym momencie już głupi jestem ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum