Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Paweł J.
2008-04-22, 11:59
ściąga podczas jazdy
Autor Wiadomość
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-04-10, 15:05   ściąga podczas jazdy

cześć wszystkim, jak w temacie, sciąga na prawo, musze trzymać kierownicę żeby jechał prosto, czy może być to wina opon? dodam, że zbiezność ustawiałem komputerowo, przekładki tez nic nie dają (jest jeszcze gorzej), pozdrawiam...
 
 
pablo23L 
Niedzielny kierowca


Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 71
Skąd: lublin
Wysłany: 2006-04-10, 16:12   

Cisnienie w oponach z jednej i drugiej strony powinno byc takie samo (sprawc to ) moze byc taka przyczyna !! !! Jezeli nie jest to wlasnie taki efekt jest !! !(sciaga)pozdrawiam
 
 
MAPET 
Vento to ja!


Silnik: VR6
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 3128
Skąd: Cze-wa
Wysłany: 2006-04-10, 16:46   

zbiezonosc ustawiales.. a kąty tez?
_________________
www.vwVento-Fans.com
...najlepsza strona i FORUM miłośników VW Vento!!

www.mapet-TUNING.com
Strona i sklep dla pasjonatów tuningu...
zawieszenia sport, lampy, grille, dystanse, śruby i inne
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-10, 17:47   

Jeśli zbieżność i kąty OK-to będą opony, albo nieosiowość auta, czyli odległość kół przednich i tylnych różni się z każdej ze stron(np. po "dzwonie"). Piszesz, że ustawione, ale czy nie miałeś jakiegoś zdarzenia w ostatnich dniach (bliskie spotkanie z krawężnikiem na przykład :? ). Przeczytaj temat "Drżąca kierownica", pisałem tam o efektach jazdy na badziewiastych oponach. Poza tym skojarz, czy to nie zaczęło się po zmianie z zimowych na letnie i będziesz już wiedział, czy opony winne.
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-10, 17:59   

Przeczytaj post o drżącej kierownicy, tam się wszyscy rozpisywaliśmy i odpowiedzi pasuje też do twojej sytuacji...

[ Dodano: 2006-04-10, 18:00 ]
http://forum.vwvento.org/...134&view=newest
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
wojtek 
Ventofan


Pomógł: 8 razy
Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-04-10, 21:21   

Według mnie to najpierw trzeba mimo wszystko sprawdzic zbieżność i przy tej okazji zawieszenie a potem zabrać się za oponki.Ja osobiście odradzam ustawianie komputerowo zbieżności właśnie dlatego że miałem podobna sytuacje i wróciłem z reklamacją,słyszałem komentarze pracowników serwisu na ten temat,którzy sami na boku doradzili ustawianie na starych urządzeniach i potem było już ok...
 
 
ali 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 TD



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-10, 21:24   

albo zimmerblock wahacza...
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-10, 22:49   

dokladnie ja tam w te wynalazki nie wierze albo inaczej nie wierze w tych co na tych wynalazkach ustawiaja sa to ludzie ktorzy ufaja tym bajerom a nie zawsze tak jest jak oni maja w oprogramowaniu kumplowi jak merca124 poustawiali na komputerze to zima na sliskim nie szlo jezdzic dopiero jak pojechal do dziadka na pomy to ten na starych urzadzeniach mu poustawial i teraz nie ma problemu.no tez bym gruntownie sprawdzil zawieszenie,nie wykluczylbym tez ze fura miala dzwon i jest kiepsko wyprostowana.pozdrawiam
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
pete 
Niedzielny kierowca


Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 57
Skąd: warszawa
Wysłany: 2006-04-11, 09:19   

auto mialo dzwon w Holandii (lekko w tyl) ale znajomy co go sprowadzil wrocil nim jeszcze do kraju i tu zrobil remont (jak to zrobil nie bede juz bluzgal), więc raczej osiowość jest ok, zaczęło sie ja zmieniłem opony kiedyś na nowe BF Goodrich i wtedy się zaczęło, letnie - ściaga, zimowe - nie ściąga (albo minimalnie), może faktycznie zbieżność (tradycyjne ustawianie ok. 50zeta?) nie mam nikogo z takimi oponami bo bym sprawdzil i byłoby wszystko jasne, ja stawiam na opony, zobaczymy co sie okaże... dzieki za rady!
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-11, 09:58   

Ali, to o czym piszesz to raczej będzie silentblock-jeśli masz na mysli tuleję stalowo-gumową... :?:
 
 
ali 
Niedzielny kierowca
VW Vento 1,9 TD



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2006-04-11, 13:55   

Stopa napisał/a:
Ali, to o czym piszesz to raczej będzie silentblock-jeśli masz na mysli tuleję stalowo-gumową... :?:


Masz rację... :oops:

A wracając do sprawy to może też być wina opon. W zeszłym roku znajomy miał ten sam problem jak kupił nowe opony, też mu ściągało. Najeździł się po tych co zbierzność i geometrię ustawiają, a okazało się że opony miały wadę fabryczną, wymienili mu je na gwarancji... i teraz jest ok.
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-11, 14:27   

mam kumpla gumiarza i mowil ze nawet te samej firmy opony ale z innej parti maja cholerne roznice wagowe i ze juz tez kilka razy mial problem bo klienci robili mu jazde ze zle wywarzal a jak sie okazywalo to poprostu mialy wine opony sproboj pozamieniac po przekatnej moze cos pomorze
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-11, 22:17   

A ja proponouję wrzucić na wywarzarkę i zobacz czy bije całe koło... Poza tym oglądnij po zdjeciu dokładnie całą oponę i będzie już wszystko wiadomo...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-17, 20:50   

moga byc tez zleżałe to beda bic i robic zamieszanie
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-24, 23:19   

Póki nie sprawdzisz na wyważarce to nie będziemy wiedzieć co i jak...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-24, 23:56   

w sumie opony to nie bede bo jesli nawet beda krzywe to beda tylko bic i szarpac kierownica ale nie beda sciagac,jednak bedzie zle ustawiona geometria kol
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-25, 11:30   

Geometria też może być, ale najpierw (bo taniej) sprawdziłbym koła) u mojej matki w poldku byłą taka sama sytuacja, po zrobieniu geometrii i zbieżności było to samo, okazało się, że wadliwa była jedna z opon (nowiutkie oponki).
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-26, 00:14   

nie to nie beda opony
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-26, 19:32   

Banderas, uwierz, że to mogą być opony :!: Ja to przećwiczyłem na swoim aucie. Zimówki - sciąga, letnie-wszystko OK, geometria bez zarzutu. Poczytaj topik "Drżąca kierownica".
 
 
pablo23L 
Niedzielny kierowca


Wiek: 41
Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 71
Skąd: lublin
Wysłany: 2006-04-26, 22:57   

moim zdanie przyczyna moze byc inna !! !!!
ja bym proponowal pojechac na ustawienie geometrii i wziac opis tego wydru itp
np jezeli auto bylo tluczone w pray lub lewy bok co powoduje przesuniecei wachacza nawet o 8 mm lub wiecej !! !! to nie jest widoczne luckim okiem ale na geometrii powinno wyjsc !! !! niestety jezeli jest to przyczyna nie oplaca sie tego naprawiac !! !!! spotkalem sie z taka przyczyna ostatnio w kumpla golfie!!!! tez nie wiedzial co to moze byc!!!
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-04-26, 23:22   

a ja nadal twierdzę, że najtaniej na początku byłoby sdprawdzić na wyważarce koła, po co ładowac się w koszty geometrii i zbieżności skoro za dosłownie pare groszy można wrzucić na wyważarkę i zobaczyć czy biją. W dobrym zakłądzie nie powinni wziąć za to nic, bo to żadna praca, tylko zdjąć koło i wrzucić na wyważarkę.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-04-27, 10:47   

Pablo-te 8 mm, o których piszesz mieści się w dopuszczalnej granicy odchyleń, jakie przewidują normy dla stacji diagnostycznych (0,9 albo 1,1% odległości między osiami) i nie powinno być przyczyną sciągania. Dodam, że nasze normy nie odstają od innych krajów, a podane wielkości mogą być objawem zużytych silentbloków na wahaczu, drązku stabilizacyjnym itp. Do tego wystarczy miara-nie potrzeba jeździć po warsztatach, tylko zmierzyć i porównać odstępy między osiami z lewej i prawej strony.
 
 
BANDERAS_RR 
Pan i władca oktanów
BANDERAS_RR



Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 10 razy
Wiek: 48
Dołączył: 09 Mar 2006
Posty: 1226
Skąd: SZAMOTULY
Wysłany: 2006-04-28, 20:31   

dokladnie to nie jest jakas wielka niedogodnosc,ja w kadecie mialem skrzywiona tylnia os 3 cm do srodka z lewej strony i jezdzilismy cale lato do jesieni tylko jakos opony szybko spadly ale zaczelem podejzewac cos jak przy 160km/h na mokrym sprzet mnie porobil jak dzieciaka na szczescie droga byla szeroka i nic nie jechalo to zaraz na geometrie pojechalem i wyszlo ze os musze wymienic
_________________
ŻYCIE BEZ SILNIKÓW SPALINOWYCH BYŁO BY NUDNE! I NIE TYLKO
 
 
rabenshwarz 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: mielec
Wysłany: 2007-11-30, 12:36   Re: ściąga podczas jazdy

pete napisał/a:
cześć wszystkim, jak w temacie, sciąga na prawo, musze trzymać kierownicę żeby jechał prosto, czy może być to wina opon? dodam, że zbiezność ustawiałem komputerowo, przekładki tez nic nie dają (jest jeszcze gorzej), pozdrawiam...



ja mam ten sam problem ustawilem zbieznosc i geometrie komputerowo dalej to samo mechanik powiedzial ze to wina opon 15 zalozylem 14 dale to samo juz nie wiem co robic...dam komus zeby mi chyba jeszcze jakos recznie na jakis starszych maszynach ustawil
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-11-30, 12:46   

pete napisał/a:
sciąga na prawo

ale zauważcie że drogi sa tak budowane że środek jezdni jest wyżej a boki (pasy ruchu) niżej żeby woda spływała. Tez sie nad tym zastanawiałem...raz spróbowałem jechac lewym pasem pod prąd (bez nadjeżdzających samochodów) i odziwo auto zaczęło miec tendencje do nieznacznego ściągania w lewo a na prawym pasie ściągało w prawo (tez nieznacznie). Raz miałem przypadek kiedy owo ściąganie w prawo sie nasiliło ale po pomiarze ciśnienia w oponach i dopompowaniu do dobrego "poziomu", ściąganie znikło.

rabenshwarz napisał/a:
ja mam ten sam problem ustawilem zbieznosc i geometrie komputerowo

Jeśli geometria jest naprawdę ok to sprawdź ciśnienie w oponach i ewentualnie jeśli Ci sie zechce spróbuj zamienić koła. Moze to cos da a przynajmniej pozwoli wykluczyć winę kół.
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-11-30, 17:29   

Ja wcześniej też się żaliłem ze po zmianie opon na zimowe zaczeło mi ściągać na prawo. Pojechałem do serwisu przełożyli mi opony z przodu na tył i odwronie jeszcze raz sprawdzili i wyważyli i gówno... to samo. Później sprawdzili luzy w zawieszeniu i okazło się że z prawej strony duży luz jest na kole, diagnoza: drążek do wymiany a potem konieczna zbieżność. Umówiłem się na wtorek. No to pytam się mechanika dlaczego na letnich nie sciągało. Koleś stwierdził że opona letnia się tak dotarła i niebyło tego czuć dopiero jak założyłem dobre opony to wyszło, zobaczymy.
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
buli1108 
Ventofan
Vento1.8 90KM



Wiek: 36
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 100
Skąd: Hrubieszów
Wysłany: 2007-11-30, 18:00   

no mi ciagneło w prawo ze miałem skreconą kierownice pod katem 45stopni zeby prosto jechac!! i okazało sie ze to wina opon! przezuciłem przod na tył i tył na przod i idealnie! zero problemu! opony sa kierunkowe i to juz ich ostatni sezon! :lol2:
_________________
VW - VEntO WaRiaT
 
 
rabenshwarz 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 TDI
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 49
Skąd: mielec
Wysłany: 2007-11-30, 20:57   

Tygrysisko napisał/a:
pete napisał/a:
sciąga na prawo

ale zauważcie że drogi sa tak budowane że środek jezdni jest wyżej a boki winę kół.

z ta droga to masz troche racji....moim zdaniem cos morze byc z amortyzatorem albo sprezyna ze nizej siedzi z jednej strony bo jak wjade na koleine lub górkę to jest ok
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-12-06, 16:59   

Wyminili mi drążek kierowniczy, ustawili zbieżność ponoć kąty wyszły bardzo dobrze i dalej sciąga. Zamienili miejscami opony z przodu i dalej sciąga na tą samą strone.
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2007-12-06, 18:28   

To może jakiś krzywy wahacz np.... :hmmm:
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-12-07, 21:11   

A jak by był krzywy to nie wyszło by to przy sprawdzaniu zbieżności?
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
Whiskas 
Niedzielny kierowca
VW Maniak od 1987r


Silnik: 1,9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-12-09, 20:29   

Witam
A ja przychylam się do stanowiska, że to problem opon. I Andrzejku nie zawsze na wyważarce wychodzi szczególny problem uszkodzenia opon. Chodzi o uszkodzenie kordytu bocznej części opony. Wychodzi to dopiero przy obciążeniu auta. Miałem taki przypadek z nowymi oponami BF Goodrich. I teraz powiem jak sobie poradził z tym mój wulkanizator. Otóz najprościej w świecie napompował oponę do prawie 4 barów i wtedy wyszło wybrzuszenie na boku opony. I to było przyczyną ściągania. Nadmieniam, że przy wyważaniu maszyna tego nie wykryła, poza jednym symptomem, że za każdym wyważaniem zmieniało się nieznacznie położenie ciężarka wyważenia od strony uszkodzenia opony. Nie było też widać bicia opony.
Opony poszły na reklamację i bez zmróżenia okiem reklamacja była uwzględniona.
Pozdrawiam.
_________________
GRUPA WIELKOPOLSKA
 
 
grzybek 
Autostopowicz


Dołączył: 26 Lis 2007
Posty: 5
Skąd: koszalin
Wysłany: 2007-12-15, 21:27   

powiem wam ze mi sciągalo tezl ekko w lewo kiedys i okazalo sie ze pompa kierownicza byla walnieta ,no z tym ze mialem stuki z przodu samocjodu,ale jak u ciebie nic nie stuka tylko znosi bez przyczyny,to jeszcze sprawdz drazki a jak nie to to na pewnio zostanie tylko opona :OK:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2007-12-16, 18:40   

Whiskas, masz rację, widziałem taka opcje ostatnio u wulkanizatora, gościu przyjechał Volvo że ściąga mu a opny wizualnie lux, Facet napompował na ful i wyszedł bąbel z boku... I od razu było wiadomo o co chodzi.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Poldi 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 3 razy
Wiek: 47
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 268
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-12-17, 10:19   

No przyjrzałem się oponkom i powiem że jedna ma takie malutkie wybrzuszenie z boku ale nie wiem czy to ma wpływ bo naprawde niewielkie wyczuwalne pod palcem. Opony są na gwarancji. Myślicie, że takie coś zostanie uwzględnione? Moge oczywiście napompować do kilu atmosfer i pewnie wyjdzie większy ale jak z takim bomblem podjade wybulonym to czy czasem nie zarzucą mi że napompowałem za dużo i uszkodziłem opone.
_________________
Vento'97 2.0 LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9