Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Hałas po zmianie silnika
Autor Wiadomość
bullet35i 
Niedzielny kierowca



Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 61
Skąd: Cewice
Wysłany: 2013-03-28, 16:54   Hałas po zmianie silnika

Witam. Wczoraj zmieniłem silnik w moim Vento z 1Y na AAZ TD, odpalił od strzała, osprzęt ani rozrząd nie był ruszany, jedynie skrzynia przełożona z 1Y. Przez około 5 minut było cichutko, elegancki klekot diesla, po naciśnięciu gazu słychać gwizd turbiny od 2500 obr., (bo jeszcze nie ma całego wydechu). I nagle coś zaczęło szorować jakby łożysko oporowe, dźwięk jest dosyć głośny, ale po wciśnięciu sprzęgła nie przestaje. I teraz mam kilka pytań:

- czy uszkodzone sprzęgło/ skrzynia/ łożysko oporowe, po wciśnięciu sprzęgła powinny przestać hałasować ?
- czy może to szurać turbina ? Gwiżdże ładnie, ale jak będę wieczorem w garażu sprawdzę luzy wirnika według instrukcji.
- olej wlałem do należytego stanu, odpaliłem, pochodził, i jak wystygł stan nadal się zgadza, więc chyba przycieranie silnika mogę wykluczyć

Wieczorem jadę dalej walczyć, gdyby ktoś mógł podpowidzieć na co zwrócić uwagę, co jeszcze mogę sprawdzić byłbym wdzięczny.

PS. Dodam że nie ma znaczenia czy auto jedzie czy stoi w miejscu.
 
 
areczek0000000 
Kierowca eLki



Silnik: TDI
Dołączył: 26 Gru 2012
Posty: 44
Skąd: FG
Wysłany: 2013-03-28, 17:49   

Nagraj i zapodaj ten dźwięk szorowania.Może koło pasowe???
_________________
Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-28, 18:35   

Może rolka od rozrzadu? Jakbyu łozysko oporowe to po wcisnieciue sprzegła powinno wyc troche głośniej. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bullet35i 
Niedzielny kierowca



Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 61
Skąd: Cewice
Wysłany: 2013-03-28, 19:50   

Własnie wybieram się do garażu, pokombinuję i nagram filmik.
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-03-28, 21:19   

Cytat:
po wcisnieciue sprzegła powinno wyc troche głośniej. ;)
_________________


jeśli jest zuzyte sprzegło i juz slychac lozysko oporowe to po wcisnieciu sprzegla powinno ucihcnąc tak mialem w 1Y jak sprzeglo juz bylo wysłużone
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
bullet35i 
Niedzielny kierowca



Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 61
Skąd: Cewice
Wysłany: 2013-03-29, 16:12   

PROBLEM ZDIAGNOZOWANY- hałasuje turbina, kiedy przestała gwizdać i zaczęła szurać, nie zwróciłem własnie uwagi na to że przestała gwizdać :młotek:

Teraz pytanie, jeśli na początku gwizdała konkretnie, i nagle padła, mniej więcej po 5 minutach pracy silnika, zastanawia mnie czy dostawała olej ? Jak mogę sprawdzić czy olej idzie na turbinę ? Odpalić silnik i odkręcić przewód od oleju ? Niby jest brudna od oleju no ale... Chyba że coś z wirnikiem, albo poprostu się wysłużyła. Dzisiaj ściągnę dolot i wszystko powinno być wiadome. Hałas jest niesamowity.

Dzięki za wszystkie sugestie i zainteresowanie tematem.
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-29, 18:03   

Tak samo bret miał w borze, załozył nowe turbo, ale było niewyważone i bardzo głośno swistało, dokładnie 5 min pochodziła i zaczeła dymic na szaro, a gwizdanie przerodziło sie w szuranie i zgrzyt...
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bullet35i 
Niedzielny kierowca



Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 61
Skąd: Cewice
Wysłany: 2013-03-29, 19:12   

No własnie jak kupowałem to serducho to cos tam wspominali ze turbo po regeneracji, ale nie bralem tego na powaznie. Zastanawiam sie jak sprawdzic czy sprawne jest smarowanie turbiny, zeby po zalozeniiu drugiej turbinki nie zrobic takiej samej skuchy.
Ide zdjac dolot i zobaczyc co jest ku#&a grane..

PS. Czy przez to szuranie moze uszkodzic sie silnik ? Chodzi mi gdyby oderwala sie lopatka czy jakis element to pewnie silnik go zassie i lepiej nie odpalac go w tym stanie ?
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-03-29, 23:23   

u brejdaka było mnóstwo opiłków, ale do kolektora dolotowego nie doszły, zatymały sie w wiekszosci w IC, wiec wystarczylo wyczyścic przewody i IC i było w porzadku, u Cb jest gorzej, bo odrazu zmucha w kolektor, wiec lepiej zajrzyj i sprawdz. Jesli beda duze odłamki, to być może trzeba bd ściagać głowice :/
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 8