Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapchany EGR.
Autor Wiadomość
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2013-04-13, 12:24   Zapchany EGR.

Panowie prosze mi powiedzieć czy przypchany EGR będzie miał wpływ na spalanie?
 
 
shranz 
Ventofan
Wariat



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 35
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 158
Skąd: Wyszkow Marki
Wysłany: 2013-04-16, 18:06   

Też na swoje problemy wszystkie nie mogę uzyskać odpowiedzi. A ja Ci powiem na temat egr , czytałem ze nie którzy zaślepiają a nie którzy czyszczą egr. A jakie masz objawy prócz większego spalania? Kopci ? Nie ma siły czy jak?
 
 
MustangGT 
Zapalony Ventkarz
Pewka.pl



Silnik: 1.9TDI 110KM
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 371
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-04-16, 23:40   

EGR brudny auto będzie słabsze, łakome na ropke ;) itp. bo tak być nie powino :)
EGR zaślepiony jedni mówią że daje to mocy-ekonomi itp. ale ja nie z tych bo EGR otwiera się tylko na biegu jałowym albo podczas hamowania silnikiem.
Pozdro. :)
_________________
Przewozy 9 osobowym busem dostępny 24h. Mercedes Vito 639 www.Pewka.pl cała Europa.
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2013-04-17, 11:27   

Auto dymiło mi na wysokich obrotach ( powyżej 4 tys. ), ale dymiło tak że masakra - jeden wielki czarny obłok za mną. A z upływem czasu odczuwałem po prostu mniej mocy no i te spalanie. Któregoś dnia postanowiłem przeczyścić mu wydech i na odc. ok 15 km dostał tak po garach jak nigdy (wskazówka nie schodziła poniżej 4,5 tys heh ). I co sie okazało? Że auto przestało kopcić i ma większego buta więc doszłem do wniosku że musiał to być EGR. Więc stąd też moje pytanie czy mogło to mieć wpływ również na spalanie?
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-17, 22:24   

MustangGT, bzdury. Zawór EGR jest sterowany od sondy lambda, która reguluje dawke w zaleznosci od ilosci tlenu w spalinach. Jesli tlenu jest brak to zawór EGR jest otwietany, w celu dopalenia spalin, aby spaliny miały jak najmniej CO2 oraz CO i tlenków azotu i tlenków wegla. EGR to układ dopalania spalin. W Toyyotach (nowych oczywscie) wystepuje piąty wtryskiwacz, który odpowiada za dopalanie spalin (silnik DCAT) I EGR działa najczesciej na wyskokich predkosciach obrotowych i przy duzym obciazeniu. Tak wiec, zaslepiajac EGR, zyskujesz moc, bo silnik dostaje cały czas powietrze, a nie spaliny, przy czym nie zasywiasz kolektora dolotowego, przez co jego powierzchnia jest równa wiec łatwiej powietrzu dostac sie do silnika.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2013-04-18, 10:15   

Kolego, bzdury to Ty gadasz.
Mamy doczynienia z dieslem starej generacji. Tam nie ma sondy lambda bo nie ma zadnego filtra czastek stalych, ani super nowoczesnych strategii paliwowych z 2 przedwtryskami i 3 powtryskami.
Zawor EGR to zawor recyrkulacji spalin. Celem tego jest obnizenie temperatury spalin a co za tym idzie redukcja tlenkow azotu. W glownej czesci chodzi tylko o to. O tlenki azotu, ktore tworza sie powyzej temperatury 1000C gdzie azot wykazuje duze powinowactwo do tlenu.
EGR dziala w scisle okreslonych warunkach. Na pewno nie na podczas obciazenia silnika, bo wtedy wysterowanie zaworka jest na minimum co z reszta widac w logach grupy 003.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-18, 23:52   

Ooo, widzisz. To zwracam honor, ale w szkole tak nas własnie uczyli. ;) no ale wiadomo to wiedza ogolna, a nie na temat konkretnego samochodu. ;)
Ale dzieki za poprawke, na pewno jej nie zapomnie, a człowiek uczy sie całe życie. ;)
Jakbym mógł prosić człowieka który stworzył temat o plusika dla bradley'a za wykrycie i korekte mojego błedu. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
lukasz3k007 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 41
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 75
Skąd: Krzyż Wielkopolski
Wysłany: 2013-04-19, 09:20   

No to panowie ja juz nie wiem, co było przyczyną zadymienia??? To ten EGR miał na to wpływ czy nie?
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2013-04-19, 15:06   

Kruchy69, w nowych dieslach to i owszem. Tam lambda jest wlasnie tylko po to. Aby mierzyc tlen zawarty w spalinach i sterowac zaworem EGR.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8