Witam kupiłem sobie jakieś 2 tygodnie temu vento i chciał bym się dowiedzieć czy ten model ma tak słabe hamulce ze wcale nie blokują się koła co prawda mam ABS ale wyjąłem bezpiecznik od nich i jest niestety to samo przejechałem oplem astra z abs i zupełnie inne hamowanie jest niż u mnie.. Dodam ze klocki i tarcza z przodu są naprawdę w dobrej formie.. nie wiem jak bębny na tylnich kołach no ale hamowanie z przodu to 70% Prosił bym o wypowiedz kogoś kto jeździ Vento z ABS. Czy naprawdę ten model ma słabe hamulce czy nie
Pozdrawiam LayoS
Ostatnio zmieniony przez LayoS 2013-07-01, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-01, 15:00
niestety, ten typ tak ma. Wprawdzie jak sie mocno przydusi to powinno zablokowoać, wiec moze spróbuj wymienic płyn i przewody elastyczne, to potrafi wiele pomóc.
No u mnie jest tak ze dopiero w 3/4 głębokości hamulca łapie jakieś hamowanie ... czyli na początek muszę wymienić płyn zobaczymy co się stanie:)
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-01, 15:19
wymien wymien, ale nie tylko w zbiorniczku (bo jak kiedys koledze podpowiedziałem to strzykawka wyssał ze zbiorniczka, zalał nowy płyn i mowił ze nic nie dało ) tylko jeszcze w przewodach. Jak nie wiesz jak to pisz, to Ci opisze jak to najlepiej zrobić.
No możesz opisać bo nigdy tego tak naprawdę nie robiłem^^
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-01, 18:54
tak wiec napewno potrzebujesz drugiej osoby. Ja to robiłem w taki sposób ze kładłem miske pod dany zacisk przykładam palec do odpowitrznika tak zeby go od gory zatkać, i odkrecam odpowietrznik. Osoba w srodku pompuje do tego momentu az zobaczysz ze leci czysty płyn (lecz ta metoda wysuszy Ci skore na palcu, jest mało bezpieczna).
Za to druga meteoda którą poradzil mi moj znajomy, jest duzo bezpieczniejsza, ale nie miałem okazji jej przetestować. Mianowicie, pierzesz strzykawke, bierzesz jakis gówmowy przewodzik i zakładasz na strzykawke i odpowietrznik, po czym wyciagasz stary płyn z zacisku.
W jednej i drugiej metodzie musisz co chwile uzupełniac płyn w zbiorniczku, zeby nie zapowietrzyć układu bo opowietrzanie jest bardziej czasochłonne.
nie no ogólnie jak wymienia się płyn to zostaje trochę starego w papie i potem komputer błędy sypie wiem bo robiłem podobnie w oplu astra.. niby błędy nie przeszkadzają ale ja nie lubię mieć czegoś źle zrobionego nie wiem zobaczymy dziś się pobawię z tym płynem zobaczymy co z tego wyjdzie
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-02, 14:33
nie wydaje mi sie zeby mogło ot tak sobie złapac błedy. Musiałeś coś zle zrobić, bo wymiana płynu w układzie hamulcowym jest to rzecz która robi sie po kazdym długim przegladzie w nowych autach, a tam nie widziałem zeby używali kompa do tej operacji. Uwaznie obserwuj poziom płynu w zborniczku, jesli nie przekroczysz minimum i nie wepchniesz płynu do zacisku to nie ma mowy o zapowietrzeniu.
ja też tak mam że od połowy hamulce łapią ale ja mam z tyłu bębny do wymiany bo szczęki mam dobre ale bęben już wytarty,zrób tak jak ja zaciągnij ręczny i zobacz czy hamulec wyżej zaczął łapać jak tak to masz coś z tylnymi hamulcami nie tak,chyba najprostszy sposób na sprawdzenie tylnych hebli
edit: tylko jak zaciągniesz to po paru hamowaniach powinno się poprawić
noo sprawdziłem i chyba faktycznie tył tez mam do roboty no zaciągam ręczny i mogę prawie normalnie jechać na nim ;PP Ale to nie na traz bo finansowo nie wyrobie najpierw piaskowanie muszę zrobić od spodu i zabezpieczyć żeby mi go rdza nie zjadła<3. A własnie moze wiecie czym moze byc spowodowane co jakis czas piszczenie jakby cos sie obcierało o coś sprawdziłem wiatraki od chłodznie nigdzie sie nie obciera pasek klinowy itd tak samo jest gir moze jakiś inne pomysły jeszcze?
juz wiem chyba czu mam takie slabe zablokowały mi sie tłoczki z przodu i najpierw mi tył hamuje a nie przyd muszę je poustawiać i te tłorzki jakos odblokować
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum