Witam, mam vento 1,9 TD 75 KM. Moj problem polega na tym ze gdy silnik sie zagrzeje do około 75-80 stopni zapala sie kontrolka od oleju i miga w jednakowych odstepach czasu i gasnie przy obrotach okolo 2200. Na zimnym silniku jest ok. Pompa oleju zmieniona na pewna sprawna, czujniki tez, olej nowy Mobil 15W40, nowy filtr oleju. Panewki maja dobra kompozycje. Dodam ze gdy odepne kabel od czujnika przy podstawce filtra kontrolka dalej miga, natomiast jak odepne kabel od czujnika w głowicy kontrolka gasnie. Poradzcie co to moze byc, moze ktos mial podobny problem. Z gory dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdro
Nikt mi nie wmowi ze nowy czujnik to sprawny czujnik . Ja za 4 razem kupiłem sprawny . Sprawdź ciśnienie jak kolega pisze. Druga sprawa jesteś pewien ze kupiłeś dobry czujnik bo mi sprzedano niebieski a potrzebny był siwy.
Taka sprawa ze wczesniej w vencie tez siedzial AAZ ale zakonczyl zywot( klin na wale). Z nim bylo okey tzn jezeli chodzi o cisnienie oleju i to wlasnie z niego sa czujniki i pompa. A niech ktos powie jaki kolor czujnika ma byc przy glowicy a jaki przy filtrze
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-20, 23:05, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdziłem przy filtrze na 100% mam siwy nie biały a z głowicy brązowy.
Wiem że te czujniki powinny mieć jakąś oporność tylko nie pamietam ile i w ten sposób można je sprawdzić. U mnie jak był czujnik walniety jak sie przytrzymało auto na 4tys obr to kontrolka sie zapalała i piszczało wymieniłem czujnik ten siwy i jest dobrze
Lepiej zamiast kupować czujniki i wywalać siano sprawdź u kogoś to ciśnienie i masz problem z głowy, u mnie też jes tak że jak trochę pocisnę to się zapala, ale sprawdzałem ciśnienie jest ok wieć jak czasem zaświeci to mi to lotto.
Tom Cio tylko jak naprawdę się coś stanie tzn braknie oleju pompa padnie i zapali się lampka tez będzie Ci lotto a wtedy Cię zaskoczy. Jak coś nie działa jak powinno to trzeba naprawić a nie olewac. Bo to się może zle skonczyc. Sprawdź ciśnienie jak tom Cio pisze i szukaj dalej przyczyny
muchomorek165 a mozesz zapodac zdjecie tego czujnika przy filtrze? tak dla pewnosci bo przy głowicy jest brazowy taki jak ma byc. A jeszcze powiedzcie jaka ma byc wartosc cisnienia oleju na zimnym i cieplym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-21, 16:03, w całości zmieniany 2 razy
Na ciepłym około 4bar jak będzie 5 to też nie jest źle muchomorek165, jak stanie to płakał nie będę bo i tak idzie na straty, jak tylko padnie wpada ABF
No czyli masz siwy, sprawdź lepiej to ciśnienie skoro czujniki w tamtym silniku były ok, bo wątpię że szlag je trafił przez wykręcenie i ponowne wkręcenie.
Na głowicy powinieneś mieć niebieski czujnik EPS to 1.800.108 z oryginału
028 919 081 D, 028 919 081 H , Może kontrolka zapala się bo masz nie taki czujnik daj jakiś numer z niego to sprawdzę.
Koledzy mierzylem dzis cisnienie i sprawa wyglada tak: przy podstawce filtra oleju cisnienie na biegu jałowym wyniosło 2 atmosfery, po wkreceniu do ok 3 tys obr wzrosło do 5 atmosfer, natomiast przy głowicu wskaznik nawet nie drgnął na max obr a co dopiero na biegu jałowym. Mierzone na zimnym i cieplym silniku. I badz tu madry
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-23, 13:10, w całości zmieniany 1 raz
Przytkany kanał olejowy na głowicę? Oleju nie zajada? Bo na to wychodzi że przy filtrze ciśnienie nie jest takie złe.
Edit: zdejmij pokrywę zaworów i spróbuj odpalić(ale zakryj trochę bo może chlapać) i zobacz czy podaje olej na głowicę, jak będzie mało sprawdź jak się mają panewki wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony przez tom cio 2013-09-23, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Panewki wałka sa ok bo przy wymianie szklanek (klekotały) jak wyciagalem wałek to sprawdzalem. Olej zalany nowy + filtr oleju tez nowy. Po wykreceniu czujnika przy głowicy olej sie saczy(przy zgaszonym silniku) czyli wychodzi na to ze jest, zreszta po sciagnieciu pokrywy zaworow wałek rozrzadu jest "upaćkany" w oleju. Na moj rozum gdyby kanał olejowy byl przytkany to na zimnym silniku kontrolka by tez sie zapalala a ona tylko miga na cieplym
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-23, 23:02, w całości zmieniany 1 raz
Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche
Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche
W silniku 1.9TD AAZ od kad pamietam zawsze byłys szare czujniki przy filtrze, niebieski był w 1.8 benz AAM o ile sie nie myle.
Witam mogło dojść do uszkodzenia pompy oleju i nie podaje na głowice lub przytkany smok albo tak jak kolega wyżej pisał przytkane kanały najlepiej to zamiast wykręcać pokrywe zaworów odkręc czyjnik przy głowicy weź szmate w reke przytkaj wylot niech ktoś odpali i zobacz czy chlapie czy nic sie nie dzieje
hotdriver, tak jak pisalem w pierwszym poscie pompe przełozylem ze sprawnego silnika, w ktorym działala poprawnie, przed zamontowaniem wyczyscilem smoka, miske olejowa i zalalem to nowym olejem i załozylem nowy filtr oleju. Nie mozliwe ze pompa by sie uszkodzila lezac w pudełku za półce w garazu . Moje pytanie: jezeli kanał olejowy bylby przytkany to czy na zimnym silniku kontrolka by sie nie zapalałą? Czy dzieje sie tak dlatego ze gdy silnik sie rozgrzeje do 70 stopni potrzebuje wiecej oleju do smarowania? Przeciez luzy wtedy sie zmniejszaja. Jezeli sie myle to mnie poprawcie bo pomysłow juz mi brak
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-24, 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie kłucic sie szary to czujnik przy filtrze oleju wejdz na etke i sobie zobaczycie silnik aaz to to samo 1z i 1y ja w 1 z mam szry na filtrze oleju i niebieski na glowicy na bank tak jest w etcce wszystko napisane. a co do tego powiedz mi czy miska olejowa byla montowana na silikon czy orginalna uszczelke??
hotdriver micha na uszczelce bez zadnych silikonow itp. Co do czujnikow to u mnie w AAZ jest szary przy filtrze i brazowy przy glowicy. Pompa przed montarzem byla wyczyszczona( w smoku byly wlasnie resztki silikonu i ogolnie jakies smieci, mimo to działała prawidlowo w poprzednim silniku). Powiedzcie mi czy kanał olejowy idacy z pompy do głowicy to jest rurka w bloku? Moze jest jakies pekniecie w kanale i zanim silnik sie nagrzeje to olej jest na tyle gesty ze idzie na głowice a jak sie juz rozgrzeje to ucieka i wraca do miski? I ewentualnie jak to sprawdzic czy kanał nie jest pekniety?
Tak tak rurka z tylu silnika to splyw z turba. Mi własnie chodzilo o kanał ktorym idzie olej na głowice ale juz wyjasnieles:D Tylko dalej zostaje kwestia nieszczesnego cisnienia oleju w głowicy. Wiem ze jest do kitu bo silnik klekocze bo slychac popychacze.
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-26, 09:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum