Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka oleju POMOCY!!
Autor Wiadomość
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-20, 14:10   Kontrolka oleju POMOCY!!

Witam, mam vento 1,9 TD 75 KM. Moj problem polega na tym ze gdy silnik sie zagrzeje do około 75-80 stopni zapala sie kontrolka od oleju i miga w jednakowych odstepach czasu i gasnie przy obrotach okolo 2200. Na zimnym silniku jest ok. Pompa oleju zmieniona na pewna sprawna, czujniki tez, olej nowy Mobil 15W40, nowy filtr oleju. Panewki maja dobra kompozycje. Dodam ze gdy odepne kabel od czujnika przy podstawce filtra kontrolka dalej miga, natomiast jak odepne kabel od czujnika w głowicy kontrolka gasnie. Poradzcie co to moze byc, moze ktos mial podobny problem. Z gory dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdro :)
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-20, 17:52   

Dodam ze im silnik cieplejszy tym wiecej obrotow trzeba zeby przestalo migac. Cisnienia oleju nie mam jak zmierzyc.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-20, 18:49   

No to najlepiej podjedź gdzieś do mechanika by sprawdzić to ciśnienie bo na to wygląda że go nie ma.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-20, 20:22   

Nikt mi nie wmowi ze nowy czujnik to sprawny czujnik . Ja za 4 razem kupiłem sprawny . Sprawdź ciśnienie jak kolega pisze. Druga sprawa jesteś pewien ze kupiłeś dobry czujnik bo mi sprzedano niebieski a potrzebny był siwy.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-20, 23:04   

Taka sprawa ze wczesniej w vencie tez siedzial AAZ ale zakonczyl zywot( klin na wale). Z nim bylo okey tzn jezeli chodzi o cisnienie oleju i to wlasnie z niego sa czujniki i pompa. A niech ktos powie jaki kolor czujnika ma byc przy glowicy a jaki przy filtrze
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-20, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-20, 23:46   

Przy filtrze 1.9 TD AAZ siwy , a drugi powiem jutro jak zerkne
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-21, 09:37   

No przy filtrze by sie zgadzał. Chociaz bardziej mi to wyglada na biały a przy głowicy mam brazowy
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-21, 09:55   

Sprawdziłem przy filtrze na 100% mam siwy nie biały a z głowicy brązowy.
Wiem że te czujniki powinny mieć jakąś oporność tylko nie pamietam ile i w ten sposób można je sprawdzić. U mnie jak był czujnik walniety jak sie przytrzymało auto na 4tys obr to kontrolka sie zapalała i piszczało wymieniłem czujnik ten siwy i jest dobrze :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-21, 14:16   

Lepiej zamiast kupować czujniki i wywalać siano sprawdź u kogoś to ciśnienie i masz problem z głowy, u mnie też jes tak że jak trochę pocisnę to się zapala, ale sprawdzałem ciśnienie jest ok wieć jak czasem zaświeci to mi to lotto.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-21, 14:44   

Tom Cio tylko jak naprawdę się coś stanie tzn braknie oleju pompa padnie i zapali się lampka tez będzie Ci lotto a wtedy Cię zaskoczy. Jak coś nie działa jak powinno to trzeba naprawić a nie olewac. Bo to się może zle skonczyc. Sprawdź ciśnienie jak tom Cio pisze i szukaj dalej przyczyny :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-21, 15:35   

muchomorek165 a mozesz zapodac zdjecie tego czujnika przy filtrze? tak dla pewnosci bo przy głowicy jest brazowy taki jak ma byc. A jeszcze powiedzcie jaka ma byc wartosc cisnienia oleju na zimnym i cieplym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-21, 16:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-21, 17:59   

Na ciepłym około 4bar jak będzie 5 to też nie jest źle :D muchomorek165, jak stanie to płakał nie będę bo i tak idzie na straty, jak tylko padnie wpada ABF :)
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-21, 18:05   

Pele 55 mam tylko fon więc foto wyjdzie dziwne siwy to siwy :D tom Cio jak tak to racja :D swojego tez bym zmienił na TDI :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-22, 12:33   

Przy filtrze mam taki kolor czujnika http://allegro.pl/golf-ve...3556346978.html
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-22, 12:46   

No czyli masz siwy, sprawdź lepiej to ciśnienie skoro czujniki w tamtym silniku były ok, bo wątpię że szlag je trafił przez wykręcenie i ponowne wkręcenie.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-22, 17:25   

Jutro sprawdze i dam znac co i jak ;)
 
 
Daro 
Kierowca eLki
DARO26


Silnik: AAZ
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Okolice Kraśnika
Wysłany: 2013-09-23, 11:13   

Na głowicy powinieneś mieć niebieski czujnik EPS to 1.800.108 z oryginału
028 919 081 D, 028 919 081 H , Może kontrolka zapala się bo masz nie taki czujnik daj jakiś numer z niego to sprawdzę.
_________________
DAro
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-23, 12:19   

Daro,
nie kłóć się szary

Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095

EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)

i taki tez jest u mnie i jest dobrze :pała:
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-23, 13:06   

Koledzy mierzylem dzis cisnienie i sprawa wyglada tak: przy podstawce filtra oleju cisnienie na biegu jałowym wyniosło 2 atmosfery, po wkreceniu do ok 3 tys obr wzrosło do 5 atmosfer, natomiast przy głowicu wskaznik nawet nie drgnął na max obr a co dopiero na biegu jałowym. Mierzone na zimnym i cieplym silniku. I badz tu madry :mur:
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-23, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-23, 22:08   

Przytkany kanał olejowy na głowicę? Oleju nie zajada? Bo na to wychodzi że przy filtrze ciśnienie nie jest takie złe.

Edit: zdejmij pokrywę zaworów i spróbuj odpalić(ale zakryj trochę bo może chlapać) i zobacz czy podaje olej na głowicę, jak będzie mało sprawdź jak się mają panewki wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony przez tom cio 2013-09-23, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-23, 22:25   

moja propozycja to plukanka motula lub liqui moly i wymiana oleju na 10W40 np Motula . Może pomoże ale nie zaszkodzi, i wymień filtr .
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-23, 22:58   

Panewki wałka sa ok bo przy wymianie szklanek (klekotały) jak wyciagalem wałek to sprawdzalem. Olej zalany nowy + filtr oleju tez nowy. Po wykreceniu czujnika przy głowicy olej sie saczy(przy zgaszonym silniku) czyli wychodzi na to ze jest, zreszta po sciagnieciu pokrywy zaworow wałek rozrzadu jest "upaćkany" w oleju. Na moj rozum gdyby kanał olejowy byl przytkany to na zimnym silniku kontrolka by tez sie zapalala a ona tylko miga na cieplym
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-23, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-24, 11:30   

muchomorek165 napisał/a:
Daro,
nie kłóć się szary

Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095

EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)

i taki tez jest u mnie i jest dobrze :pała:


Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-24, 12:24   

Pele_55,

Cytat:
Piszesz o czujniku szarym, z tego co daro napisal we wczesniejszym poscie wychodzi na to ze czujnik przy glowicy ma byc niebieski a Ty piszesz ze szary, to jaki w koncu bo sie pogubilem troche :D


W silniku 1.9TD AAZ od kad pamietam zawsze byłys szare czujniki przy filtrze, niebieski był w 1.8 benz AAM o ile sie nie myle.

Moim skromnym zdanie powinien byc szary.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-24, 14:01   

To by sie zgadzalo, przy filtrze jest szary ale mi chodzi o czujnik przy głowicy. Moze nie jasno napisalem wczesniej. U mnie ten czujnik jest brazowy
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-24, 14:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-09-24, 14:20   

Pele_55,

Cytat:
U mnie ten czujnik jest brazowy

i przy głowicy tak jak masz powinien być brązowy :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-24, 19:33   

No to teraz pozostaje pytanie czemu nie ma cisnienia oleju na glowicy? Co moze byc tego przyczyna?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-24, 20:20   

Witam mogło dojść do uszkodzenia pompy oleju i nie podaje na głowice lub przytkany smok albo tak jak kolega wyżej pisał przytkane kanały najlepiej to zamiast wykręcać pokrywe zaworów odkręc czyjnik przy głowicy weź szmate w reke przytkaj wylot niech ktoś odpali i zobacz czy chlapie czy nic sie nie dzieje
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-24, 22:43   

hotdriver, tak jak pisalem w pierwszym poscie pompe przełozylem ze sprawnego silnika, w ktorym działala poprawnie, przed zamontowaniem wyczyscilem smoka, miske olejowa i zalalem to nowym olejem i załozylem nowy filtr oleju. Nie mozliwe ze pompa by sie uszkodzila lezac w pudełku za półce w garazu :) . Moje pytanie: jezeli kanał olejowy bylby przytkany to czy na zimnym silniku kontrolka by sie nie zapalałą? Czy dzieje sie tak dlatego ze gdy silnik sie rozgrzeje do 70 stopni potrzebuje wiecej oleju do smarowania? Przeciez luzy wtedy sie zmniejszaja. Jezeli sie myle to mnie poprawcie bo pomysłow juz mi brak :(
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-24, 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-24, 23:35   

No skoro masz olej na głowicy to raczej nie ten kanał, chyba że przytkał się akurat ten od czujnika ciśnienia i tylko tam nie ma.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Daro 
Kierowca eLki
DARO26


Silnik: AAZ
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Okolice Kraśnika
Wysłany: 2013-09-25, 13:46   

muchomorek165 napisał/a:
Daro,
nie kłóć się szary

Czujnik ciśnienia oleju EPS 7.0095

EPS 068 919 081A czujnik ciśnienia oleju 0,9 bar VW (szary)

i taki tez jest u mnie i jest dobrze :pała:


Mam tak w samochodzie i u mnie działa chyba że masz na myśli 1.800.008 brązowy to OK sprzedaje tak od 5 lat i nikt się nie skarżył.
_________________
DAro
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-09-25, 21:49   

Nie kłucic sie :) szary to czujnik przy filtrze oleju wejdz na etke i sobie zobaczycie silnik aaz to to samo 1z i 1y ja w 1 z mam szry na filtrze oleju i niebieski na glowicy na bank tak jest w etcce wszystko napisane. a co do tego powiedz mi czy miska olejowa byla montowana na silikon czy orginalna uszczelke??
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-25, 23:20   

hotdriver micha na uszczelce bez zadnych silikonow itp. Co do czujnikow to u mnie w AAZ jest szary przy filtrze i brazowy przy glowicy. Pompa przed montarzem byla wyczyszczona( w smoku byly wlasnie resztki silikonu i ogolnie jakies smieci, mimo to działała prawidlowo w poprzednim silniku). Powiedzcie mi czy kanał olejowy idacy z pompy do głowicy to jest rurka w bloku? Moze jest jakies pekniecie w kanale i zanim silnik sie nagrzeje to olej jest na tyle gesty ze idzie na głowice a jak sie juz rozgrzeje to ucieka i wraca do miski? I ewentualnie jak to sprawdzic czy kanał nie jest pekniety?
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2013-09-26, 06:40   

Kanał olejowy na głowicę idzie w bloku, przez uszczelkę pod głowicą, rurka którą widzisz to pewnie spływ oleju z turba.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Pele_55 
Ventofan


Silnik: 1.9 TDi
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 136
Skąd: RDE
Wysłany: 2013-09-26, 09:33   

Tak tak rurka z tylu silnika to splyw z turba. Mi własnie chodzilo o kanał ktorym idzie olej na głowice ale juz wyjasnieles:D Tylko dalej zostaje kwestia nieszczesnego cisnienia oleju w głowicy. Wiem ze jest do kitu bo silnik klekocze bo slychac popychacze.
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2013-09-26, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,26 sekundy. Zapytań do SQL: 12