Wysłany: 2013-09-28, 22:16 Długo kręci na zimnym silniku, wymienione świece żarowe
Witam wszystkich. Mam problem z odpalaniem mojego Venta.Nie odpala na zimnym silniku,mimo że kontrolka świec żarowych się zapala,świeci około 10 sek gaśnie a później długo kręci.(na ciepłym odpala odrazu). Świece są nowe,nowy akumulator,rozrusznik po remoncie. W ogóle to kontrolka świeciła nawet latem też około 10sek. Nie mam pojęcia w czym tkwi problem,proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Lwomati 2013-10-02, 06:27, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdzałem ten bezpiecznik i jest on cały,choć widać ślady,że coś się tam przypaliło bo ta plastikowa osłonka co zakrywa ten bezpiecznik jet trochę nadpalona...więc skoro ten bezpiecznik jest cały to powinno wszystko działać a tu lipa...
muchomorek165, tan bezpiecznik jest od świec do podgrzewania płynu chłodniczego które w zimie pomagają szybciej uzyskać ciepło w środku i szybsze podgrzewanie się płynu
Jak już wspomniałem,bezpiecznik jest cały,a ja wciąż nie znam przyczyny...przeszukałem trochę forum i znalazłem coś o czujniku temp.silnika,czy to może mieć coś wspólnego z tym ,że ciężko pali na zimnym silniku?
a świece najlepiej sprawdzić kabelkiem a dokładniej to ściągnąć z nich tą plastikową listwę zasilająca i jedną stroną kabelka do + przy aku. i do każdej świecy jak będzie iskrzyć to znaczy że świeca dobra pamiętaj jak byś wymieniał świece to wszystkie na raz
a świece najlepiej sprawdzić kabelkiem a dokładniej to ściągnąć z nich tą plastikową listwę zasilająca i jedną stroną kabelka do + przy aku. i do każdej świecy jak będzie iskrzyć to znaczy że świeca dobra pamiętaj jak byś wymieniał świece to wszystkie na raz
I tu się nie zgodzę, sprawdzałem u siebie tak i na wszystkich iskrzyło tylko że spirale całe tylko porcelanki popękały i nie grzało jak powinno. Jak nie wykrecisz to na 100% nie sprawdzisz. A jak juz wykrecisz to nawet prostownikiem mozna sprawdzić. Ale fakt wszystkie na raz wymieniamy
Świeczki mam nowiutkie,więc na pewno są sprawne dodam,że jak wymieniałem stare to końcówki były lekko nadpalone i trochę okopcone na czarno...a to raczej nie jest normalne,nie powinny być okopcone i nadpalone...wieczorem spróbuje odpiąć czujnik temp.silnika i zakręcić tak jak polecił hrubek18 ,może ten czujnik jest rozdupczony i stąd ten problem...
czujnik mozesz sprawdzic jezeli dalej ciezko pali to nie czujnik wtedy wez miernik w lape ustaw na mierzenie stalego pradu odepnij wsowke od czujnika temperatury cieczy chlodzacej (wtedy bedziesz mial wiecej czasu na sprawdzenie czy idzie prad) wypnij listwe ze swiec zarowych i miernikiem sprawdz czy po przekreceniu na zaplon jest prad w listwie na kazdej fajce swiecy czyli plus miernika do fajki, minus miernika do minusa aku jezeli tam nie bedzie pradu to moze byc przekaznik lub bezpiecznik ktory znajduje sie nad skrzynka bezpiecznikow. mozesz tak nawet sprawdzic czy przepuszcza ten blaszany bezpiecznik na sciance grodzi, miernikiem mozesz sprawdzic jak juz masz zdjeta listwe w jakim stanie sa swiece wez go ustaw na mierzenie opornosci czyli omy w najmniejszym polozeniu i plus miernika do cypla swiecy a minus do obudowy swiecy sprawne swiece powinny miec przedzial (oczywiscie zimny silnik) od 0,5 Omow do 1,5 Omow jezeli jest wiecej to swieca uszkodzona jezeli jest mniej to rowniez to samo i wskazania na swiecach nie moga sie duzo roznic ja na cieplym silniku mam 1,7 Ohm'a wiec i na kazdej swiecy wiec mozna twierdzic ze dziala ale czy juz grzeje to inna kwestia to juz trzeba wykrecac swiece. ale mowiles ze zmieniales swiece wiec nie masz co wykrecac bo napewno dzialaja teraz tylko mozesz sprawdzic jak dzialaja czy pobieraja duzo pradu i szybko sie grzeja czy malo i wolno. a teraz moja prosba masz taki sam silnik i ventyla jak ja jak mozesz wez zerknij na moj post i problim z tymi kablami moze ty mi pomozesz
Nie mam teraz dostępu do takiego miernika,ale może w weekend mi się uda to sprawdzić.Mianowicie co jeszcze zauważyłem...Właśnie byłem odpalać mojego Ventla, i co się okazało,przekręcam kluczyk zapala się kontrolka świec,świeci około 10sek ale nie słychać "pyknięcia" przekaźnika,czy to może oznaczać ,że ten przekaźnik co jest od świec jest po prostu walnięty czy nie ma reguły ,że musi on "pyknąć"?
Chciałem jeszcze dodać ,ze próba odpalenia była przy odpiętym wtyku od czujnika temp.silnika...(i chodzi o to "pyknięcie po zgaśnięciu kontrolki podgrzewania świec)
Silnik: AFN+ Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Żuromin/Warszawa
Wysłany: 2013-10-02, 17:30
hotdriver napisał/a:
czujnik mozesz sprawdzic jezeli dalej ciezko pali to nie czujnik wtedy wez miernik w lape ustaw na mierzenie stalego pradu odepnij wsowke od czujnika temperatury cieczy chlodzacej
Stałego napięcia, nie prądu.
_________________ Chiptuning - nie tylko TDI.
Hamownia.
no napisalem tak na chlopski rozum zeby kazdy zrozumial o co chodzi a co do tematu to jezeli males odlaczony czujnik to powinien przekaznik pykac mozesz go sobie wyjac rozebrac plastik wlozyc zpowrotem bez plastiku(obudowy) i zobaczyc jak dziala i czy dziala oczywiscie tylko pamietaj musisz miec odlaczony czujnik bo jezeli jest wlozony to nie wiem czy go zalaczy bo jest plus na zewnatrz, a jak bedziesz mial go rozlozonego to mozesz odrazu zobaczyc jak wygladaja jego styki czy zasniedziale i czy nie wypalone
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-02, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
ktory elektrozawor na pompie??? na pompie wtryskowej masz tylko nastawnik. hehhe nie szukaj dodatkowych przyczyn zprawdz najpierw jedno potem mozna szukac gdzie indziej bo tak to mozna caly silnik wymienić
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-02, 21:41, w całości zmieniany 1 raz
Ten przekaznik to r12 na obudowie ma oznaczenie 103 znajduje sie w prawym koncu na dole nad bezpiecznikami prawdopodobnie o tym co mowisz to przekaznik od awaryjnych ten od swiec jest nizej a ten bezpiecznik 50A jest tez od swiec tez go sprawdz czy jest caly czy przypadkiem wsowki sa nie zasniedziale
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-03, 09:28, w całości zmieniany 1 raz
dzieki lukas a co do Twojego problemu to bez kitu zobacz miernikiem czy masz prad w fajce do swiec jak nie bedzie to masz przekaznik uszkodzony wlasnie ja tez nie mialem grzania i szukalem co jest grane miernikiem sprawdzilem i nie bylo napiecia w fajce bezpieczniki dobre i przekaznik niby tez dobry to sie dzis wkurw...em wyjelem przekaznik rozebralem go, wzielem miernik i co sie okazalo nie bylo przejscia wypalony styk elektromagnes dziala zalacza przekaznik a nie ma przejscia to wzielem wypalony styk troszke przeciscilem papierem sciernym wygiolem blaszke zeby mocniej dociskala wlozylem w auto i eureka jest grzanie na swiece
Daj znać co i jak,miałem ten sam problem przy 1Z.
Wina zimne luty w przekażniku 109,srodek skrzynki bezp. Przelutowałem po rozebraniu każdą nóżkę i kontrolka gasła po 1 sek,a auto odpalać zaczęło jak należy. Jakby to nie pomogło daj znać.
Koledzy sprawdziłem ten prąd i on jest dochodzi do listwy,a sprawdziłem to w ten sposób ,że przekręciłem zapłon i wbiłem grot probówki w ten cienki kabelek który zasila listwę i na jednym i na drugim przewodzie probówka zaświeciła.Nie wiem czy dobrze to sprawdziłem jak nie to mnie poprawcie...a ten przekaźnik 109 po dłuższej jeździe robi się ciepły,dziś go rozebrałem i trochę śmierdzi ta krzemowa płytka i jest na niej trochę rozlanej zastygniętej kalafonii. hotdriver A ten przekaźnik co kazałeś mi sprawdzić ma oznaczenie 167 nie mam tam przekaźnika 103 ten 167 ma cztery groty w tym jeden jest taki duży miedziany czy to byłby ten od świec bo już sam nie wiem.
Oj nie pamietam ile ma grotow narazie jestem w robocie i nie mam jak srawdzic. Auto dlugo masz? Silnik nie byl zmieniany z benzyny? Bo z tego co sie orjentuje takie przekazniki byly w benzynach chyba ze sie myle, 109 powinna sie grzac, szkoda ze nie masz miernika bo tak bys zobaczyl jaki prad masz w fajce bo probowka bedzie swiecic przy 5v i 12v ale przynajmniej wiesz ze jest prad ale teraz pytanie jaki
Silnik nie był zmieniany cały czas jest ten sam ...Może u mechanika mi podmienili ten przekaźnik...no właśnie teraz nie wiem jaki jest ten prąd,a jeżeli jest słaby to oznaczałoby że nie dogrzewa świec...Powiedzmy teoretycznie ,że jest słaby ten prąd więc może to być wina tego przekaźnika?
Teoretycznie moze byc to wina przekaznikow (109 i 167 lub 103)lub zasniedzialych stykow, kazda sniedz lub rdza zwieksza opor pradu co za tym idzie zmniejsza napiecie przeplywajacego pradu czyli np. Im wiekszy opor tym slabiej swieci 'swieczka' czyli mniej pradu do niej dochodzi mniejwiecej tak to wyglada:-) moze nawet byc to ze masa silnika jest za slaba czyli wlasnie zasniedzialy styk masy
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-05, 13:18, w całości zmieniany 1 raz
szczerze to zapomnialem ale bede i tak szedl do auta to zobacze i ci napisze ale taraz wlasnie tak patrze ze chyba 103 i 167 to to samo moze jedynie roznia sie tylko opornikiem w srodku ale chyba ogolnie to to samo tak czytam na internecie to sie roznia oznaczeniami i nie wiem czy to ma jakas roznice dodam foto. widze ze troche slabo widac roznia sie oznaczeniami 14.0300.00 ma 103 a 167 14.0500.00
167.jpg
Plik ściągnięto 27504 raz(y) 14,52 KB
103.jpg
Plik ściągnięto 27504 raz(y) 14,37 KB
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-05, 17:34, w całości zmieniany 1 raz
tak jak mowisz powinien pyknac, ja u siebie sprawdzalem i mam z 4 wez puki co odmawiaj z 7 bo czytalem na necie troche stron i na 7 moze ci nie dzialac szkoda kasy jak cos to zamawiaj tylko taki jaki masz albo 103
Kurcze już za późno,bo zamówiłem,oby zadziałał... zresztą było napisane, że pasuje do vento, więc się tym zasugerowałem. jak już będę miał ten przekaźnik to go zamontuję i dam znać co i jak. Pozdro
Lepiej nie wierz że coś pasuje do Vento bo hokeje od golfa też piszą że pasuje do Vento
Trochę póżno zerknąłem w temat jak by Ci nie działał to podaj nr przekażnika i za 5zł prawie każdy przekażnik dostaniesz tak na przyszłość
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum