VCDS-Lite Version: Release 1.2
Sunday, 13 October 2013, 14:10:29.
Chassis Type: 1H - VW Golf/Vento III
Scan: 01,02,03,08,12,15,25,41,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL
Controller: 028 906 021 C
Component: 1,9l R4 EDC SG D60
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 0F51303F5E45
1 Fault Found:
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)
30-00 - Open or Short to Plus
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1H0-959-656.LBL
Controller: 1H0 959 656
Component: AIRBAG IS 55 V01
VCID: F195D6C7A8B1
1 Fault Found:
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
coś takiego pokazał mi komputer ale nie bardzo wiem o co tu chodzi, zczaiłem że coś z poduszkami, coś z czujnikiem temperatury silnika (już wymieniłem) i że coś jest zwarte do plusa albo otwarte.Proszę o pomoc:-(
jest jeszcze błąd 65535 - uszkodzony moduł sterujący, co to może być?
dziwne bo wymieniłem ten czujnik kasuje te blędy a one i tak się pokazują kiedy ponownie daje wyszukaj błąd
pierwszy blad to: 522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - G62, Czujnik temperatury chłodziwa silnika - G62 a to nizej to znaczy ze jest uszkodzony moze byc ze kupiles nie ten nie do tego silnika jezeli byl wymieniany. drugi to :588 Zapalnik poduszki powietrznej kierowcy - N95, Obwód uruchamiania poduszki powietrznej 1 - strona kierowcy - N95, to nizej ze rezystancja za wysoka prawdopodobnie czujnik uderzeniowy moze nawet cos z kablem moze przetarty. trzeci to: 65535
Uszkodzony sterownik, Błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli. Błąd pamięci podtrzymującej (KAM) lub brak
zasilania jednostki kontrolnej lub zły kontakt z uziemieniem lub nie zapisano żadnych usterek (jeśli MIL nie jest podświetlony) czyli moze byc masa zla
Czujnik zmieniłem na taki sam. A co z tym błędem 65535 gdzie szukać przyczyny bo to co mi napisałeś to trochę "czarna magia" dla mnie. Ma to jakiś wpływ na odpalanie rano? Jak zlikwidować te usterki(błędy z poduszką usunąłem)
moze miec miec wplyw ze masz zla mase (silnik-buda) czyli przejzyj wszystkie polaczenia masy z buda czyli klema w aku - kabel buda, buda kabel - polaczenie z silnikiem prawdopodobnie laczenie jest kolo skrzyni biegow (nie wiem jak jest w vento bym musial zajzec) zobacz jeszcze polaczenia masy kolo skrzynki bezpiecznikow (dokladnie po lewej stronie u gory takie brazowe kolko) jak ona wyglada czy nie ma widocznych sladow korozji. te w silniku odkrec wez papier scierny i przeczysc ponownie zakrec sprawdz bledy i dalej zobaczymy. a co do podlaczenia kompa z masa to moze inni urzytkownicy podpowiedza gdzie komp ma podlaczenie bo ja osobiscie nie wiem. A co do czujnika temperatury to jak masa bedzie ogarnieta to blad powinien zniknac.
Wszystko sprawdziłem poczyściłem i dalej to samo...podejrzewam jeszcze, że to może być walnięty ECU,samo to ,że pokazuje ten błąd 65535(uszkodzony sterownik)może dostał wody i coś tam nie gra.W ogóle dziwna sprawa,że na rozgrzanym silniku kontrolka świec świeci bardzo długo a nie powinna. Mam jeszcze takie pytanie,czy jak się wyciągnie ten mały wtyk od immobilizera co jest pod kierownicą z prawej strony to auto powinno zapalić,i czy ta dioda co tam jest powinna się świecić?
a kontrolka swiec swieci czy mryga?? ja osobiscie imobilajzera bym nie dotykal bo mozna go rozkodowac a jak sie to stanie to mozesz nie odpalic. a co komp byl mokry ze tak sadzisz???jak podlaczales vaga to sprawdzales na odpalonym jakie ma wskazania silnik???logi statyczne???
kontrolka świeci za każdym razem taki sam okres czasu, niezależnie od tego czy zimny czy ciepły. Chodzi Ci o parametry, kąt wtrysku dawka powietrza i cała reszta?
Jeśli o to chodzi to sprawdzałem te parametry.
Wody na kompie nie widziałem ale może być tak że się tam jakoś po prostu dostała, bo już nie mam pojęcia co mogło się stać, brak mi pomysłów, ręce opadają, a mrozy idą i znów zajadę aku i rozrusznik. Teraz jak go rano odpalam to rzuca silnikiem i dymi na biało. Czyli wychodzi na to ,że nie grzeje świec choć kontrolka się zapala...
Zanim kompa bedziesz chcial wymieniac:-) to srawdz jeszcze raz wszystkie bezpieczniki i przekazniki jak bede w domu to postaram sie zrobic jakas porade jak sprawdzic przekazniki bo z tym bledem sterownika to moze byc wszystko a nie tylko ze uszkodzony. A parametry jak mieszcza sie w normach w przedzialach czy czegos za duzo dostaje? Kontrolka bedzie mrygac bo sa bledy. A na cieplym nie powino dlugo grzac dobrze wtyczke wlozyles w czujnik temperatury?jaki kolor masz czujnika niebieski czy pomaranczowy 4 czy 2 piny?
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-16, 07:51, w całości zmieniany 2 razy
Kontrolka nie mryga,tylko świeci za każdym razem około 10 sek. i gaśnie niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy ciepły. Parametry sprawdzę jeszcze raz ale to dopiero w sobotę jak będę miał więcej czasu i wrzucę na forum. Kostka czujnika ma 4 piny pomarańczowy, i jest dobrze wsadzona ;-)
Wczoraj nie mialem czasu zeby cos zadzialac moze dzis sie uda:-) a napewno masz silnik 1z bo z tego co wiem w naszych silnikach czujnik tem jest niebieski ja wymienilem tez na pomaranczowy i zle pokazuje temperature nagrzewa sie niby do 100 stopni tak pokazuje kontrolka co jest nie prawda i musze zmienic, tylko ze pomaranczowy kosztuje 40 zl a niebieski 100 i narazie przeboleje. Osobiscie obstawiam przekazniki, jak zrobie porade to zobaczysz u siebie i wtedy dalej popatrzmy
Na 100% 1Z ten stary czujnik co miałem też był pomarańczowy. Te czujniki są aż tak drogie? na allegro sprawdzałem i są o wiele tańsze...Podam Ci teraz te parametry o których wspominałeś.Wszystko sprawdzałem na ciepłym silniku(VAG 2,5) na wskaźniku temperatura około 80 stopni
obroty 903
ilość wtryskiwanego paliwa 39
napięcie pompy wtryskowej 1,50
temperatura którą zanotował czujnik to 36 stopni (po odłączeniu tego czujnika to samo)
masa powietrza zakładana 3790
masa powietrza aktualna 3990
wypełnienie impulsu zaworu EGR 50 %
wyprzedzenie wtrysku zakładane 122
wyprzedzenie wtrysku aktualne 133
współczynnik wypełnienia impulsu zaworu wyprzedzenia wtrysku 3%
dawka startowa 118
dawka zimnego startu 133
dawka paliwa wymagana od pedału gazu 6
ograniczenie 141
ograniczenie 98
ciśnienie doładowania zakładane 840
aktualne 899
wypełnienie impulsu zaworu regulacji ciśnienia doładowania 92
świece żarowe 199
napięcie zasilania sterownika 11,77 volt
napięcie z pompy paliwa 1,92 volt
Na tym błędzie tego czujnika temp. jest jeszcze napisane zwarcie do plusa,o co to może chodzić, gdzie może być to zwarcie? I błąd sterownika jest dalej nic się nie zmieniło czasem załącza się błąd położenia czujnika pedału gazu(sporadycznie) ma to na coś wpływ?
wyslalem ci maila jak sprawdzic przekaznik a w drugim jakie powinny byc wartosci jest silnik ahu ale to to samo co 1z. aha jeszcze jedno czy ustawiles jak instalowales kabel ustawienia ze silnik jest pod 1z?? ale jak tak patrze to masz cos z czujnikiem temperatury jest albo uszkodzony albo styki albo kable przejzyj wszystkie kable bo widze vag pokazuje inaczej a rozgrzles go niby do 80 wiec powinien pokaza gdzies 70 a nie okolo 40*C i to moze byc przyczyna nie grzania swiec ma zware. mozesz nawet sprawdzic vagiem jak odrazu go odpalicz czyli na zimnym czy caly czas ta sama temeratura jest, jak jest to juz wiemy co jest przyczyna nie grzania swiec
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-17, 21:02, w całości zmieniany 3 razy
Dzięki za maila taką temperaturę miałem po przejechaniu 25 km,nie wiem dlaczego,może wskaźnik źle pokazuje albo termostat mam uwalony, bo ostatnio długo się nagrzewa... wartości w drugim tzn? bo nie rozumiem...
to sa wartosci w jakich powinny sie miescic okreslone dane z czujnikow i ich przedzialy. ale po przejechaniu 25 klockow silnik nawet bez termostatu powinie sie zagrzac do swojej temeratury no chyba ze mieszkamy na syberii:)
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-17, 21:08, w całości zmieniany 1 raz
Na Syberii nie mieszkam hehe choć jest trochę zimno u mnie około 3 stopnie...
Nie chce mi działać ten vag com zainstalowałem go skopiowałem plik do folderu i lipa.
357919501A czujnik temperatury do twojego silnika. sprawdz kable przy wtyczce do czujnika tylko dobrze obejrzyj czy nie sa zalamane i tam gdzie sie lacza w okraglej kostce bo jest gdzies zwara i niewiadomo gdzie bo jezeli czujnik odlaczony a dalej temperature pokazuje to cos jest nie tak, jak cos to nie kupuj czujnika bo ja mam pomarancz i bym kupil niebieski do siebie a tobie za drobna oplata bym wyslal ten pomarancz co mam zalozony
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-17, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
poszperałem jeszcze trochę w necie i piszą,że pomarańczowy jest w benzynie a do klekota montują niebieski lub zielony,ale o zielonym mało kto wspominał,przewaga montażu niebieskiego i najlepiej z ASO, nie zamiennik...
no wlasnie ja to tez slyszalem ze pomaranczowe sa w benzynach wiec sam juz kur...zglupialem. wlasnie jak ci sie zagrzeje tak juz ze dalej nie idzie jaka masz mniejwiecej tem na wskazniku???troche wiecej jak 90 czy wskazowka jest rowno na 90
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-17, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
a to zwarcie to powinno być gdzieś tam na 100% czy szukać też gdzie indziej...wziąłbym od Ciebie ten czujnik ale to się mija z celem bo ja jestem teraz za granicą i będę dopiero w domu pod koniec grudnia,a potrzebuję naprawić autko teraz bo mrozy idą...
do 90 nawet nie dochodzi czasem jest 70 a czasem kolo 80 na postoju potrafi przekroczyć 80. Dodam jeszcze że latem miałem pewien problem temperatura urosła do prawie 100 stopni i nie załączył się wentylator, czy to ma na coś wpływ? W sumie chyba tak bo czujnik mógł zaniżać temperaturę, czy się mylę?
Ostatnio zmieniony przez lukas 2013-10-17, 22:23, w całości zmieniany 1 raz
ma wplyw bo temeratura na wskazniku moze ci nawet 130 pokazywac a jest jeszcze jeden czujnik gdzies kolo wentylatora i to on zalancza wentylator. zobacz kabel z czujnika temeratury cieczy ktory idzie do kompa jest koloru brazowo niebieski a drugi to niebiesko brazowy, ten brazowo niebieski powinien isc do tego styku okraglego obejrzyj dobrze wszystko moze ma lekkie gdzies zalamanie. a jeszcze jedno mi sie przypomnialo niby nic nie ma wspolnego ale to zaczelo ci sie robic poza granica i moze w anglii???
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2013-10-17, 23:01, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum