Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pytanie o silnik audi a4
Autor Wiadomość
VW_Kriss_PZL 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90 KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 263
Skąd: Wlkp PZL
Wysłany: 2014-02-02, 16:20   Pytanie o silnik audi a4

Witam, przymierzam się do kupna audi a4 b5 i mam dylemat co do wyboru silnika. Na pewno będzie to benzyna ;) , tylko 1.8 125km czy 1.8T 150km??
Miał ktoś może do czynienia z tymi silnikami? Jak ze spalaniem w obu przypadkach?
Szukam sprawdzonych informacji najlepiej na własnym doświadczeniu, szukałem, czytałem ale każdy pisze co innego. Jedni piszą że spalanie jest podobne w obu przypadkach, inni że 1.8T pali nawet mniej, nie wiem już co o tym myśleć. Od czytania tych opinii tylko boli głowa :D
_________________
Grupa Wielkopolska
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=35
 
 
VW_Kriss_PZL 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90 KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 263
Skąd: Wlkp PZL
Wysłany: 2014-02-11, 14:00   

Jeśli nikt nie miał porównania dla obu silników, to może miał ktoś z Was do czynienia z silnikiem 1.8T i o nim może coś powiedzieć, bo skłaniam się bardziej ku 1.8T 150km
_________________
Grupa Wielkopolska
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=35
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-11, 15:08   

Wolnossąca benzyna będzie bankowo milsza dla portfela w eksploatacji.

1.8T bardzo fajny motorek, pod warunkiem, że trafisz zadbany, a już a4 niestety robią się powoli leciwe. Patrząc z ekonomicznego punktu widzenia.....według mnie.....jeśli chcesz się pchać w turbo i dwumasa to czy nie lepiej kupi klekota ?

Osobiście chyba nie pchałbym się w nowsze vagi (nowsze od naszych vento) np honda ma lepsze motorki (oczywiście lepsze według moich kryteriów).
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-02-11, 17:08   

Ogólnie obydwa silniki są bardzo udane. Benzyna to nie diesel, że z turbina będzie palić mniej od wolnossącego. Tu jest nawet odwrotnie, żeby była moc to trzeba silnikowi więcej podlać i dmuchnąć w kolektor. Z moich informacji dwumas jest w obydwu silnikach. Jeśli chcesz w przyszłości jeszcze podnieść moc to zdecydowanie 1.8T bo tam zrobisz to za pomocą wgrania nowych map. Moim zdaniem trzeba trafić na dobry egzemplarz jak pisze Paweł J., i wtedy bedziesz zadowolony. Co do spalania to jeden znajomy miał 1.8 20V i spalanie miał 8-14l w zależności od tego jak go dusił. A drugi ma 1.8 20V TURBO i spoalanie w granicach 9-15l przy ostrym butowaniu.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
Ostatnio zmieniony przez wojtas83 2014-02-11, 17:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
corek 
Ventofan


Silnik: 1.8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 193
Skąd: WWL
Wysłany: 2014-02-11, 22:46   

Bolączka tych motorów jest hyrauliczny napinacz łańcucha co spina 2 wałki i zapychający się smok . Ja osobiście jak już miał bym wybierać to 1.8 T miałem przyjemność poruszać się zwykłym 1.8 w audi a3 szału nie ma trzeba go targać na obrotach, Paweł J., dobrze gada kup klekota
_________________

 
 
zula 
Niedzielny kierowca



Silnik: mk2 gti 1z+
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 81
Skąd: Brzozów
Wysłany: 2014-02-12, 01:40   

VW_Kriss_PZL, miałem passka b5 z 1.8 125hp i ci powiem ze w audi bedzie to samo,czyli dośc dużo paliło bo jednak za słaba moc do takiej budy,granica na sekwencji zaczynała sie od 12l w góre,niekiedy dochodziło do 18l wg swoich obliczeń,a żeby jechało to trzeba było go dobrze ciągnąc pod czerwone.teraz albo wziąłbym 1.8T albo klekota 110/116
Ostatnio zmieniony przez zula 2014-02-12, 01:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-12, 09:56   

W wolnossącym 1.8 moc jest, nm w sumie też, ale co z tego jeśli są blisko czerwonego pola.

Nie czaję tej polityki, firmy które wypuszczały mocne, elastyczne benzyny pod koniec lat 80-tych i na początku 90-tych, nagle podkładały zaworów do swoich silników i mamy takie coś. 1.8 to ma chyba nawet 20V.

Ten filmik obrazuje wszystko, słabsze (na papierze) 8v vs 16 (niby mocniejsze)


 
 
Pozor 
Ventofan
Golf master


Silnik: AAH
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 135
Skąd: kaliska
Wysłany: 2014-02-12, 14:48   

yyy audi s2 ma silnik 2.2 T i też ma 20 zaworów a silnik jest ceniony wśród właścicieli mimo to że jest z lat 90 . A na temat filmiku można by się kłócić bo porównaj sobie silnik 2E a ABF bloki są takie same tylko inne głowice i osprzęt mają a nie trzeba tłumaczyć co lepsze w osiągach . :)
_________________
Dupowóz Audi
http://forum.vwvento.org/...p=281860#281860
Krowa :D
http://forum.vwvento.org/...p=284111#284111
Ostatnio zmieniony przez Pozor 2014-02-12, 14:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-12, 21:47   

Pozor, pisząc o porządnych silnikach z przed dwóch dekad mam właśnie na myśli 16v. i te motory są dla mnie wzorem i nie kumam jak po latach można wypuszczać takie badziewie. Nie kwestionuję tych silników, ale uważam że vag dał ciała gdy je konstruował w mk 4 czy pasku b5 lub audia4....jak kto woli. Mi osobiście lepiej śmiga sie szesnastkami opla niż vaga, gdyż są elastyczniejsze i mniej palą.

Poza tym 2.2T z eski.....chyba ma 5 garów i chyba to konstrukcja porsche....jeśli dobrze pamietam......a my tu chyba rozmawiamy o silnikach z dla zwykłych zjadacz chleba....przynajmniej takie odniosłem wrażenie.

Audi czy vw ma mega dobrych silników....ale powyżej dwóch litrów pojemności, a o tych chyba tu nie rozmawiamy ;)
 
 
VW_Kriss_PZL 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90 KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 263
Skąd: Wlkp PZL
Wysłany: 2014-02-13, 13:57   

Czyli te 1.8 125km chyba sobie odpuszczę, bardziej przemawia do mnie 1.8T.
Co do klekota to mam mieszane uczucia, z pewnością jego dużym plusem byłoby spalanie. Ale nigdy nie brałem pod uwagę diesla, pewnie dlatego że każdy w rodzinie jeździ zawsze na samej benzynie i dieslem tak naprawde nie miałem okazji jeździć, więc nie wiem jak to z nimi jest
_________________
Grupa Wielkopolska
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=35
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2014-02-13, 16:14   

VW_Kriss_PZL, miałem podobny dylemat ON vs. Pb, ale nie skreślaj diesla jeśli nim nie jeździłeś :) Ja przed Ventem jeździłem tylko benzyniakami, a jak wracałem z Niemiec Roverem 45 w 2-litrowym dieslu to tak mi się spodobało że powiedziałem sobie że moje pierwsze auto będzie właśnie dieslem. Przez 1200km był czas żeby się nastawić do diesla :D Na pewno diesel będzie oszczędniejszy, dużo mniej awaryjny, wygodniej i "lżej" się nim jeździ (chodzi mi o ruszanie, elastyczność, moment obrotowy). Tym bardziej jeśli ma to być silnik do A4 b5, najlepszy będzie stary, dobry 1.9 TDI 90 albo 110KM, tyle że 110-konny będzie w lepszym wyposażeniu no i odejście będzie miał lepsze :D Spalanie będzie mniej więcej to samo...

Oczywiście nie odrzucam tutaj benzynowych 1.8 bo to też nie kiepskie mebelki, choć moim zdaniem 1.8T nie był udanym wymysłem. Podobno turbiny są w nim zdechliwe, tak słyszałem...

Kwestia też jakie ktoś ma ucho, jeden ubóstwia klekocik dieselka, drugi lubi benzynową ciszę :D

Poproś kogoś kto ma diesla i się nim przejedź, będziesz wiedział czy Ci podpasuje czy jednak nie będzie dla Ciebie właściwym motorem :]
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-13, 16:56   

speedy333 napisał/a:
dużo mniej awaryjny,

Speedy, zerknij na forum golfa do działu technicznego.....tam masz podział na silniki według paliwa na jakie chodzą, w tedy zobaczysz jakie są najbardziej awaryjne ;) Patrz na ilość tematów w każdym dziale. ;)
 
 
VW_Kriss_PZL 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90 KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 263
Skąd: Wlkp PZL
Wysłany: 2014-02-13, 23:02   

No ja spojrzałem i widać że w dieslach więcej się dzieje :)
Po ilości tematów z problemami to i na naszym forum jest więcej pytań co do diesla :)
_________________
Grupa Wielkopolska
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=35
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-02-14, 10:23   

Ale weź pod uwagę to, że diesli może być więcej na forum i dlatego jest więcej tematów to raz, a dwa to połowa tematów jest powtarzająca się o notlaufie, grzaniu świec i innych pierdołach ;)
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-14, 11:11   

Zasada jest prosta chcesz butowac, nie oszczedzac na paliwie, mniej dbac o silnik i miec zrywniejsza bryke kupuj benzyne, chcesz spokojniej jezdzic, oszczedzac i dbac to diesel, diesel od benzyny jest tyle tylko gorszy ze wszystko na czas trzeba robic ale za to odwdzieczy sie niezawodnoscia nawet milion kilometrow przejedziesz co benzyna jest nie mozliwe silniki benzynowe przy okolo 300 tys km sa do generalnego remontu co dbane diesle przy tym przebiegu to dopiero sie rozkrecaja :-)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-14, 16:11   

hotdriver napisał/a:
silniki benzynowe przy okolo 300 tys km sa do generalnego remontu

Dziwne, nie wiedziałem, że mam motor do generalnego remontu, a tydzień temu jak sprawdzałem gaz z laptopem na ekspresówce to łapałem V-max deklarowane przez producenta dla nowiutkiego vento.

Wybaczcie Panowie, że to napiszę.....ale zaczynacie powoli pierdzielić głupoty, a wszystko to idzie w świat. Diesel to.....benzyna tamto.....jak porównujecie dawajcie chociaż konkretne przykłady, może być 1.4 z mk4, a może być 2.5 z e39- a to dwa inne światy mimo iż jedno i drugie to benzyna.
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-02-14, 16:23   

Diesel to Diesel a benzyna to benzyna każdy ma swoje wady i zalety. Każdy oczekuje coś innego do auta. Więc jeden będzie zadowolony z diesla drugi z benzyniaka.

Jak Paweł J., pisze to mały silnik a duży tzn pojemnościowo tez będą różne odczucia z jazdy i eksploatacji aut.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-14, 18:53   

Paweł J., Tu wcale nie chodzi o V max, moze i masz juz tyle najechane ale stopien kompresji w silnikach benzynowych przy tym przebiegu jest o wiele nizszy niz w silnikach wysokopreznych ktore maja ten sam przebieg, poprostu benzyniaki szybciej sie zuzywaja ze wzgledu na swoja konstrukcje. bo dla czego w tirach montuja diesle a benzyne nie? i nie chodziu tu wcale o spalanie(oczywiscie jest to jeden z walorow) tylko o trwalosc jednostki napedowej oraz moment obrotowy
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-14, 20:03   

hotdriver, tak się składa, że z kolegą mechanikiem mierzyliśmy niedawno u mnie kompresję......podać dokładnie ??
Z tym samym człowiekiem miałem robiony pomiar na hamowni z sondą AFR w wydechu, aby sprawdzić czy pomiary z kompa i sondy zgadzają się z tym co jest wypluwane z wydechu....także chcesz zobaczyć ??

I tak na koniec pomyśl.....czy gdybym nie mial kompresji to osiągnąłbym seryjne przyspieszenie i v-max ?? A jeśli do tego nie jest potrzebna kompresja to co ?? Nie wiem już sam....może Twoja opinia przez neta.....jeśli tak to jutro dzwonię i rezerwuję miejsce na generalke mojej benzynki......a mam jeszcze wizytówkę pewnego zakładu (patrz niżej wyjaśnione)


Może nie wiesz, ale kompresję w dieslu masz większą....nawet w nowym.....chyba stąd się wzięła nazwa....silnik wysokoprężny.....fachowcem nie jestem, ale większa kompresja w diesel-u jest po to aby po prostu ropa wybuchała.....w benzynie jest to zbyteczne.

A jak ocenisz stopień kompresji tego auta ??

http://motoryzacja.interi...uto,1867892,415

I nie mów mi o żywotności wszystkich diesel-i i ich nm.....latem robiłem sześciocylindrowego diesel-a z przelotem ok 150-160 tys km, motor z czegoś takiego jak tir na którego sie powołujesz......złapało na panewce.....koszt 8.400zł, a to tylko dlatego że jest wolnossący.....z turbo wyszło by mi ok 12.000-13.000zł.....no i co....trzeba było zapłacić i ugryźć się w język. i nie mówię tego jako użytkownik venta w benzynie......używam 4 klekotów i dwóch benzynówek.

I nie jest tak że lubie to a tego nie trawię przez stereotypy.....jak widać wyżej nie trawi także pewnych benzynówek, ale głównie nie trawię generalizowania......typu.....np.....masz benzynkę, taki i taki przebieg i nadaje sie tylko do remontu.....

Tyle debatujemy a nikt nie zapytał na jakich odcinkach śmiga autor tematu i ile robi km rocznie.....
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-02-14, 20:50   

Paweł J., To ze kompresja w dieslu jest wieksza to wiadomo, juz nie chcialem o tym pisac, z opiniami diesel czy benzyna jest tak samo duzo jak samochodow, nie mowie to ze chwale diesla bo wlasnie jak napisales koszty remontu diesla zawsze sa wieksze niz remont benzyniaka, chodzilo mi o to ze dislem zawsze wiecej km zrobisz bez generalki a jesli chodzi o jakies tam wykresy ktore robiles to szczerze w tym temacie one do niczego sie nie przydadza tym bardziej mi, wiec nie ma sie co klucic bo nie o to tu chodzi w ten sposob nic nie wnosimy do tematu. choc przyznam ci racje ze wlasnie nikt nie spytal kolegi jak ma zamiar eksploatowac auto co wlasnie to duzo by wyjasnilo:-)
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-02-14, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-02-15, 11:35   

Zwróć także uwagę, że aby zrobić milionowy przebieg, na który się powołujesz, trzeba po prostu jeździć. Załóżmy, że ten milion zrobisz w 20 lat bo gdzieś na tyle buda wystarcza.

20 lat razy 365 dni roku daje nam 7300dni.

1.000.000km / 7300dni = 137 km dziennie.

Więc aby wyrobić taką średnią dniówkę trzeba trochę latać, robiąc tyle km dziennie(a nie co dziennie się lata, są święta, dni wolne, choroby-ale średnią trzeba wyrobić), albo latasz po trasach, albo Ci silnik nie stygnie.....tak czy siak chodzi o to, że silnik jest ciągle dogrzany, mało kiedy chodzi zimny, ma najlepsze smarowanie co z kolei odbija się pozytywnie na jego żywotności.

a wolnossącą benzynę kupuje się po to aby np szybciej się rozgrzewała, możesz ją gasić kiedy chcesz, nic nie musisz chłodzić, często lata po 2-3km i gaszenie....to zdrowe nie jest, więc nie dziwota, że zazwyczaj benzyny robią mniej, a swoją drogą ciekawe ile km zrobiłby u mnie uturbiony diesel na odcinkach które latam, czyli 8-9tys km rocznie i po 2-2.5km i gaszenie.....wiem jedno miliona by nie pociągnął, bo albo buda by sie rozleciała, albo ja i nikt by o tym tak czy siak nie usłyszał, chodź i tak wątpię w milionowy przebieg na takich odcinkach.

Było niedawno ogłoszenie forda galaxy, które wrzucałem na boxa.....miał vr6 i ok 700.000 km przelotu, miał 10-czy 11 lat i latał głównie po trasach.

Swego czasu znałem policyjnego mechanika, jak stare nieoznakowane venta odchodziły z policji i były zastępowane vectrami miały po 500-700 tys km przebiegu i przy silnikach nikt nic nie grzebał.

Także według mnie to czy silnik zrobi 1mln km nie zależy od tego na co chodzi , tylko od tego jak jest udany i czy chodzi dogrzany i ile km bije na godzinę, bo w mieście przez godzinę możesz nabić 30km i studzić silnik w tym czasie z 10 razy, za to na trasie przez godzinę możesz nabić 100, 120, 150 km nie rozgrzewając motoru, w optymalnej temperaturze.
 
 
VW_Kriss_PZL 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 90 KM
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 263
Skąd: Wlkp PZL
Wysłany: 2014-02-15, 13:04   

Paweł J. napisał/a:
Tyle debatujemy a nikt nie zapytał na jakich odcinkach śmiga autor tematu i ile robi km rocznie.....

hotdriver napisał/a:
nikt nie spytal kolegi jak ma zamiar eksploatowac auto co wlasnie to duzo by wyjasnilo:-)


No to też jest istotna sprawa :)
A więc autem robię głównie krótkie trasy, przede wszystkim dojeżdżam nim do pracy 10km w jedną stronę. Do najbliższego miasta mam 4km, więc bardzo często właśnie jadę 4km i gaszenie. Średnio miesięcznie robię po ok 600-700km. Ventem przez rok zrobiłem 10tyś.
_________________
Grupa Wielkopolska
http://forum.vwvento.org/...er=asc&start=35
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8