Wysłany: 2014-03-10, 21:46 Najzwyklejsze Vento z Gdańska
Witam!
Wreszcie stwierdziłem że czas ukazać moje zwykłe najzwyklejsze vento które kupiłem w okolicach 13.07.2012 i przez pierwszy tydzień jeździłem z warsztatu do warsztatu aby do doprowadzić do względnego stanu użytkowania aby jechać na 20 lipca do Kołobrzegu.
Jest to chyba najuboższa wersja jaka tylko istnieje bo posiadam w nim:
- wspomaganie
- radio
- beznadziejną antenę w tylnej szybie
- silnik 1.8 AAM (ubóstwiane 75 koni których pewnie już połowy nie ma)
- Podtlenek LPG'ie
- alarm i centralny!
Autko z rocznika 1995 z zagranicy jak go kupiłem było 230 tyś km teraz mam 264 tyś km i nadal mam napis "Total"!
Historia znalezienia nie jest urzekająca, sprzedałem swoją Felicie i od kumpla kupiłem w kiepskim stanie brak hamulców, słabe amorki i wiele innym mankamentów lecz za sumę którą nie martwiłem się że nie będę miał na naprawy.
Co do dnia dzisiejszego zrobiłem:
- wymienione wszystkie poduchy pod silnikiem i 2 łapy do tego
- wszystkie filtry wymienione
- ogarnięta w miarę instalacja gazowa choć dalej coś z nią jest nie tak bo mi pali 14/100 lpg
- przednie amorki wymienione
- wszystkie płyty wymienione już parę razy
- wszystkie hamulce zmienione bo ich nie było
- próg bo go wygiąłem i brzydko wyglądał
- trochę rdzy się pozbyłem lecz nadal jest jej trochę
- praktycznie cały wydech wymieniony łącznie z łączem elastycznym od którego się zaczęła wymiana
- wymiana oponek letnich w ostatnim sezonie na pirelli może i balony ale chodzi mi szczególnie o wygodę
- drążki jak i sworznie co jakiś czas bo nasze drogi są genialne
Co zamierzam
- odnowić i polakierować na jakiś kolor alusy które mam na lato małe bo 14" ale są (tylko jaki kolor? hmm)
- może jakaś folia na dach aby mniej się grzał
- przyczepić dokładkę która leży w garażu na lato
- pozbyć się dalszej rdzy
- dać go na polerkę
- rozpórkę przednią górną kupić i zamontować
Jedyne czego nie chce zrobić przy samochodzie to go dać na glebę chyba że taką minimalną -20mm ale to też nie teraz bo jak nowe amorki mam dość nowe bo wymienione w listopadzie to się nie opłaca na chwilę obecną. Bo autko użytkuję do codziennej jazdy i czasami go mocniej zapakuję.
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-10, 21:51
Dobrze działasz. Sporo już zrobiłeś, zrobisz to co masz w planach i dalej z górki. A co do wersji nie panikuj. Mam taką samą bazę (CL + AAM + LPG) a nie panikuję tylko robię, planuję doposażać i robić z tego dosyć poważny projekt.
Czemu beznadziejna? Pewnie słabo ściąga stacje radiowe. Widzę że masz nie oryginalne radio które potrzebuje separatora antenowego kosztuje ok 7zł, zamontowałem to i łapie mi wszystkie stacje w okolicy. Na oryginalnym radiu problem nie występuje bo z niego wychodzi napięcie na antene
Hitchhiker, nie panikuję tylko czasem mi brak elektryki na przodzie i klimy.
Ten focus kombi na 2 planie to mój służbowy to jest lekka różnica między autem z klimą a bez Lecz nie ma tego złego bo Ventyl przejechał ze mną całą Polskę już wzdłuż i to nie raz. Choć raz miałem przygodę z odkręconymi śrubami w przednim kole bo miałem złe szpilki...
Pawel mam wzmacniasz fm za radiem więc jest już trochę lepiej.
Ostatnio zmieniony przez sztabson 2014-03-10, 21:56, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-03-10, 22:03
Ja mam nieoryginalne radio a stacje odbera b dobrze a rozchodzi się o czarny kabel idacy kolo kabla antenowego to jest tzw, wzmacniacz antenowy, przy kostce iso podlaczasz go bodajże do niebieskiego
Radio to najmniejszy problem bo i tak w 90% używam w ciągu dnia służbowego lub w swoim jeżdżę na usb. Co prawda na wakacje będzie trzeba to zrobić a że koszt niewielki to nie będę się zastanawiał tylko zajadę i kupię. Zamontować to też nie problem elektryczne to tylko wygoda otwierania okna od str pasażera czy wmontuję? jak będę miał za dużo kasy owszem nie na siłę. Pytałem się o swap klimy w 3 zaprzyjaźnionych warsztatach w gdańsku i nikt mi nie chciał tego ogarnąć grrr... Sam tego też nie zrobię bo nie jestem mechanikiem ani z zawodu ani z zainteresować ^_-
Więc bd szukał i informacji i ludzi dalej choć to jest nieco koszt bo widziałem aukcje gdzie klima kosztuje same części do ventyla ~800 zł i nie chodzi mi o manualną
Mam też do was parę pytań:
1) co potrzebuję do wymiany rozrządu? chodzi mi o części:
- pasek
- rolka
- pompa wody
- coś jeszcze? chce wszystko od razu wymienić
2) jaka spinka jest potrzebna to przyczepienia podstawowej "kopertówki" wiem że to inaczej się zwie ale tak będzie łatwiej ogarnąć. Bo od strony kierowcy mi lata i denerwuje i muszę do boczku przyczepić, ta od strony końca drzwi, nie od głośnika.
3) na jaki kolor odnowić felgi na lato jakieś propozycje?
Ostatnio zmieniony przez sztabson 2014-03-11, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
no no widze juz jest troche przy vencie porobione i to własnie najwazniejsze rzeczy, jeszcze dojdzie rozrząd to juz wogóle bedzie git
Co do anteny to ja równiez zaliczamy sie do tych którzy na nią nie narzekają, najlepsze jest zdziwienie kolegów jak mówię im że mam antene w tylniej szybie i pokazuje na których jest paskach to robia fajne miny
Mi tez brakuje troche elektryki, no ale jak wielu mówi im mniej elektryki tym mniej rzeczy do psucia
Co do koloru felg to według mnie będa ładnie pasować takie srebrne jak masz teraz
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Paweł J., nie wiem kiedy był wymieniany. Nie wymieniałem po kupnie więc wolę z pompą wody o wiele nie podniesie kosztu a będę miał spokój.
Kurde chyba mi aku pada ;/ bo w zeszłym tygodniu nie mogłem odpalić więc go naładowałem, cały czas był spokój aż do dziś... Rano znowu miał problem ale dał radę, po pracy powiedzmy bez problemu a po godzinie stania znowu problem... chyba że coś innego to jest bo i rano i u znajomego stałem prosto a w pracy przodem w dół...
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-11, 19:35
sztabson napisał/a:
wolę z pompą wody o wiele nie podniesie kosztu a będę miał spokój.
Pompa podniesie Ci koszty wymiany rozrządu o 150%. 1.8 to stary, dobry silnik, nie spedalony różnymi "urozmaiceniami" i jak zajrzysz pod maskę to zobaczysz, że pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu.
Paweł J., jakiej firmy proponujesz kupić pasek i rolkę aby były dobre jakościowo i warte kupna?
Kolor felg zdecyduję pewnie dopiero jak je zawiozę do malowania tylko najpierw muszę opony ściągnąć...
Jak by ktoś miał na sprzedaż podpinkę klapy tylnej to proszę o jakąś informację
Separator w radiu zostanie ogarnięty do końca tygodnia jak tylko zdążę dojechać do sklepu po samą część.
Witajcie!
Rozrząd musi trochę poczekać bo puki jest w dobrym stanie to mogę kur... znaczy się muszę zrobić parę innych rzeczy... Tzn dziś wymienione zostały paski od alternatora i wspomagania. Jutro kostka stacyjki bo nie zawsze łapie. I na dniach a raczej jutro bo pewnie nie odpalę znowu akumulator nowy ;/ mam 2 aku i oba są na padnięciu...
+ ogarnąć jakiś wąż gumowy który leci z tyłu komory silnika od trójnika przy nawiewów leci chyba od miksera czy czegoś innego od gazu podobno. (jest po prawej stronie od silnika z tyłu jak się patrzy od przodu. Grubość węża jakoś 2-3cm wie ktoś może co to? Czy potrzeba zdjęcie?)
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-27, 14:52
sztabson napisał/a:
wie ktoś może co to?
Z tego co piszesz to albo przewód gazowy między parownikiem a mieszalnikiem (mikserem), albo wodny wpinany w przewody od nagrzewnicy aby ogrzać parownik.
Witajcie!
Tak dla upewnienia się spytam, aby dołożyć przeciwmgłowe przednie wystarczy że kupię blendy i włącznik? Czy coś jeszcze? Jak coś to czy ktoś ma na sell włącznik?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-04-30, 21:19
Tak musisz kupić, włącznik krótkie blendy i halogeny oczywiście. Oraz wiązkę z przedniego pasa z halogenami, lub dorobić brakujący kawałek wiązki. W złączu nad chłodnicą masz tylko jedno wolne miejsce na pin od halogenów od strony instalacji dochodzi kabel szary z żółtym paskiem to jest +12V halogenów, a masę łapiesz z karoserii. Gdybyś chciał włącznik z opcją halogenów to posiadam taki na zbyciu. Więc pisz na PW jak coś.
Czas na mały aktual
Halogeny zamontowane, zajęło mi to 3 dni przez 2 dni szukałem odpowiedniego źródła prądu tym bardziej że to robiłem w przerwie w pracy. Pochwalę się jak kupię nowe kierunki aby krótkie blendy zamontować.
W między czasie wymieniono:
- przednie sprężyny
- poduszki i miseczki montażowe czy jak to się tam nazywa przy amorkach i sprężynach.
- rozrząd z pompą wody
- koło zębate na wale korbowym bo się okazało że na nim nie było już klinu. o.O
- parę uszczelek wału korbowego
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- korek wlewu płynu chłodzącego.
I to chyba wszystko na chwilę obecną. Chyba że o czymś zapomniałem to jak przypomnę to pewnie dopiszę
Żeby nie było że się nic nie dzieje, choć faktycznie nic się nie dzieje.
W ostatnim bliższym i dalszym czasie zamontowany podpinkę klapy bagażnika duużo wygodniej się go zamyka i lepiej wygląda (mimo że jest na czarne tyrytyki zamontowany z powodu braku czasu na poszukanie spinek).
Dzięki pomocy Leśnego zaczęło coś słyszeć w samochodzie wzmacniacz i głośniki przednie i skrzynka która zajmuje 75% bagażnika, ale dla 2 osób na łikend bez problemu się spakujemy! poza tym i tak przeważnie samemu jeżdżę więc mam tylną kanapę do wożenia
No i czas na filtry i olej było to zostało wszystko wymienione tzn jeszcze został filtr kabinowy ale to później się zmieni. Zmieniając filtr powietrza zauważyłem wężyk:
Czy ja dobrze rozumiem że on ma być podłączony a ktoś kiedyś to zmienił?
Pytanie mam co to jest? leży za filtrem powietrza i nie wiem czy nie powinno gdzieś zamontowane aby nie latało, i do czego to służy?
Następne pytanie: w ciągu ostatnich paru dni było dość wilgotno w gdańsku i po 15 godzinach stania pod pracą już miałem problem z odpaleniem a dokładnie mówiąc nie odpalał, kręcił się cały czas normalnie ale nie mógł załapać, rozumiem że to przez brak iskry? Świece wymienione tydzień temu przy zmianie filterka i regulacji gazu.
A ten wężyk jest chyba od klapki ciepłe/zimne powietrze w puszce filtra powietrza, zaworek na drugim foto jest od opar paliwa ze zbiornika. Powinien on być zamontowany za filtrem powietrza, poszukaj gdzieś musi być jakiś uchwyt na to.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum