Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Najzwyklejsze Vento z Gdańska
Autor Wiadomość
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-10, 21:46   Najzwyklejsze Vento z Gdańska

Witam!
Wreszcie stwierdziłem że czas ukazać moje zwykłe najzwyklejsze vento które kupiłem w okolicach 13.07.2012 i przez pierwszy tydzień jeździłem z warsztatu do warsztatu aby do doprowadzić do względnego stanu użytkowania aby jechać na 20 lipca do Kołobrzegu.
Jest to chyba najuboższa wersja jaka tylko istnieje bo posiadam w nim:
- wspomaganie
- radio
- beznadziejną antenę w tylnej szybie
- silnik 1.8 AAM (ubóstwiane 75 koni których pewnie już połowy nie ma)
- Podtlenek LPG'ie
- alarm i centralny!

Autko z rocznika 1995 z zagranicy jak go kupiłem było 230 tyś km teraz mam 264 tyś km i nadal mam napis "Total"!
Historia znalezienia nie jest urzekająca, sprzedałem swoją Felicie i od kumpla kupiłem w kiepskim stanie brak hamulców, słabe amorki i wiele innym mankamentów lecz za sumę którą nie martwiłem się że nie będę miał na naprawy.

Co do dnia dzisiejszego zrobiłem:
- wymienione wszystkie poduchy pod silnikiem i 2 łapy do tego
- wszystkie filtry wymienione
- ogarnięta w miarę instalacja gazowa choć dalej coś z nią jest nie tak bo mi pali 14/100 lpg
- przednie amorki wymienione
- wszystkie płyty wymienione już parę razy
- wszystkie hamulce zmienione bo ich nie było
- próg bo go wygiąłem i brzydko wyglądał
- trochę rdzy się pozbyłem lecz nadal jest jej trochę
- praktycznie cały wydech wymieniony łącznie z łączem elastycznym od którego się zaczęła wymiana
- wymiana oponek letnich w ostatnim sezonie na pirelli może i balony ale chodzi mi szczególnie o wygodę
- drążki jak i sworznie co jakiś czas bo nasze drogi są genialne

Co zamierzam
- odnowić i polakierować na jakiś kolor alusy które mam na lato małe bo 14" ale są (tylko jaki kolor? hmm)
- może jakaś folia na dach aby mniej się grzał
- przyczepić dokładkę która leży w garażu na lato
- pozbyć się dalszej rdzy
- dać go na polerkę
- rozpórkę przednią górną kupić i zamontować

Jedyne czego nie chce zrobić przy samochodzie to go dać na glebę chyba że taką minimalną -20mm ale to też nie teraz bo jak nowe amorki mam dość nowe bo wymienione w listopadzie to się nie opłaca na chwilę obecną. Bo autko użytkuję do codziennej jazdy i czasami go mocniej zapakuję.

Teraz czas na fotki robione na szybko pod pracą:







Pozdrawiam Sztabson

Ps. Hejty też mile widziane ;) nie obrażę się.
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-10, 21:51   

Dobrze działasz. Sporo już zrobiłeś, zrobisz to co masz w planach i dalej z górki. A co do wersji nie panikuj. Mam taką samą bazę (CL + AAM + LPG) a nie panikuję tylko robię, planuję doposażać i robić z tego dosyć poważny projekt.

Btw. Gaz ogarnij. Mój pali na trasie ok 9, w mieście ok 10 do 11. Tu masz zresztą dokładnie moje spalanie: http://www.motostat.pl/me.../stats/id/63934
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
Ostatnio zmieniony przez Hitchhiker 2014-03-10, 21:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-03-10, 21:54   

sztabson napisał/a:
- beznadziejną antenę w tylnej szybie

Czemu beznadziejna? Pewnie słabo ściąga stacje radiowe. Widzę że masz nie oryginalne radio które potrzebuje separatora antenowego kosztuje ok 7zł, zamontowałem to i łapie mi wszystkie stacje w okolicy. Na oryginalnym radiu problem nie występuje bo z niego wychodzi napięcie na antene :)
_________________
Vento OEM+
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-10, 21:55   

Hitchhiker, nie panikuję ;) tylko czasem mi brak elektryki na przodzie i klimy.
Ten focus kombi na 2 planie to mój służbowy to jest lekka różnica między autem z klimą a bez ;) Lecz nie ma tego złego bo Ventyl przejechał ze mną całą Polskę już wzdłuż i to nie raz. Choć raz miałem przygodę z odkręconymi śrubami w przednim kole bo miałem złe szpilki...

Pawel mam wzmacniasz fm za radiem więc jest już trochę lepiej.
Ostatnio zmieniony przez sztabson 2014-03-10, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-10, 21:58   

Zawsze możesz później wrzucić elektrykę. Klimę jak się uprzesz to też zeswapujesz. Ja przynajmniej zamierzam docelowo to zrobić :P
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-03-10, 22:03   

Ja mam nieoryginalne radio a stacje odbera b dobrze a rozchodzi się o czarny kabel idacy kolo kabla antenowego to jest tzw, wzmacniacz antenowy, przy kostce iso podlaczasz go bodajże do niebieskiego ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
Ostatnio zmieniony przez vwjanekvento 2014-03-10, 22:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-10, 22:09   

Ja też nie mam oryginalnego. Antena wpięta jest przez przejściówkę i działa bez zarzutu
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-03-10, 22:25   

Poradnik http://www.vwvento.org/porady/separator/
_________________
Vento OEM+
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-11, 14:12   

Radio to najmniejszy problem bo i tak w 90% używam w ciągu dnia służbowego lub w swoim jeżdżę na usb. Co prawda na wakacje będzie trzeba to zrobić ;) a że koszt niewielki to nie będę się zastanawiał tylko zajadę i kupię. Zamontować to też nie problem ;) elektryczne to tylko wygoda otwierania okna od str pasażera czy wmontuję? jak będę miał za dużo kasy owszem nie na siłę. Pytałem się o swap klimy w 3 zaprzyjaźnionych warsztatach w gdańsku i nikt mi nie chciał tego ogarnąć grrr... Sam tego też nie zrobię bo nie jestem mechanikiem ani z zawodu ani z zainteresować ^_-
Więc bd szukał i informacji i ludzi dalej choć to jest nieco koszt bo widziałem aukcje gdzie klima kosztuje same części do ventyla ~800 zł i nie chodzi mi o manualną ;)
Mam też do was parę pytań:
1) co potrzebuję do wymiany rozrządu? chodzi mi o części:
- pasek
- rolka
- pompa wody
- coś jeszcze? chce wszystko od razu wymienić
2) jaka spinka jest potrzebna to przyczepienia podstawowej "kopertówki" wiem że to inaczej się zwie ale tak będzie łatwiej ogarnąć. Bo od strony kierowcy mi lata i denerwuje i muszę do boczku przyczepić, ta od strony końca drzwi, nie od głośnika.
3) na jaki kolor odnowić felgi na lato jakieś propozycje?
Ostatnio zmieniony przez sztabson 2014-03-11, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-11, 17:46   

sztabson napisał/a:
co potrzebuję do wymiany rozrządu?

Pasek i rolka wystarczą.
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-03-11, 19:29   

no no widze juz jest troche przy vencie porobione i to własnie najwazniejsze rzeczy, jeszcze dojdzie rozrząd to juz wogóle bedzie git :)

Co do anteny to ja równiez zaliczamy sie do tych którzy na nią nie narzekają, najlepsze jest zdziwienie kolegów jak mówię im że mam antene w tylniej szybie i pokazuje na których jest paskach to robia fajne miny :D

Mi tez brakuje troche elektryki, no ale jak wielu mówi im mniej elektryki tym mniej rzeczy do psucia :P

Co do koloru felg to według mnie będa ładnie pasować takie srebrne jak masz teraz :)
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-11, 19:31   

Paweł J., nie wiem kiedy był wymieniany. Nie wymieniałem po kupnie więc wolę z pompą wody o wiele nie podniesie kosztu a będę miał spokój.
Kurde chyba mi aku pada ;/ bo w zeszłym tygodniu nie mogłem odpalić więc go naładowałem, cały czas był spokój aż do dziś... Rano znowu miał problem ale dał radę, po pracy powiedzmy bez problemu a po godzinie stania znowu problem... chyba że coś innego to jest bo i rano i u znajomego stałem prosto a w pracy przodem w dół...
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-11, 19:35   

sztabson napisał/a:
wolę z pompą wody o wiele nie podniesie kosztu a będę miał spokój.

Pompa podniesie Ci koszty wymiany rozrządu o 150%. 1.8 to stary, dobry silnik, nie spedalony różnymi "urozmaiceniami" i jak zajrzysz pod maskę to zobaczysz, że pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrządu.
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-12, 21:14   

Paweł J., jakiej firmy proponujesz kupić pasek i rolkę aby były dobre jakościowo i warte kupna?
Kolor felg zdecyduję pewnie dopiero jak je zawiozę do malowania tylko najpierw muszę opony ściągnąć...
Jak by ktoś miał na sprzedaż podpinkę klapy tylnej to proszę o jakąś informację ;)
Separator w radiu zostanie ogarnięty do końca tygodnia jak tylko zdążę dojechać do sklepu po samą część.
 
 
Docki 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8
Pomógł: 3 razy
Wiek: 30
Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 287
Skąd: Ozimek
Wysłany: 2014-03-12, 22:17   

http://allegro.pl/rozrzad...4014519086.html
Cos takiego będzie dobrym wyborem, lepszego paska nie dostaniesz, nie wiem jak reszta. Niech sie ktoś wypowie jeszcze ;)
_________________

 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-03-26, 21:15   

Witajcie!
Rozrząd musi trochę poczekać bo puki jest w dobrym stanie to mogę kur... znaczy się muszę zrobić parę innych rzeczy... Tzn dziś wymienione zostały paski od alternatora i wspomagania. Jutro kostka stacyjki bo nie zawsze łapie. I na dniach a raczej jutro bo pewnie nie odpalę znowu akumulator nowy ;/ mam 2 aku i oba są na padnięciu...
+ ogarnąć jakiś wąż gumowy który leci z tyłu komory silnika od trójnika przy nawiewów leci chyba od miksera czy czegoś innego od gazu podobno. (jest po prawej stronie od silnika z tyłu jak się patrzy od przodu. Grubość węża jakoś 2-3cm wie ktoś może co to? Czy potrzeba zdjęcie?)
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-03-27, 14:52   

sztabson napisał/a:
wie ktoś może co to?

Z tego co piszesz to albo przewód gazowy między parownikiem a mieszalnikiem (mikserem), albo wodny wpinany w przewody od nagrzewnicy aby ogrzać parownik.
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-04-30, 20:57   

Witajcie!
Tak dla upewnienia się spytam, aby dołożyć przeciwmgłowe przednie wystarczy że kupię blendy i włącznik? Czy coś jeszcze? Jak coś to czy ktoś ma na sell włącznik?
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-04-30, 21:19   

Tak musisz kupić, włącznik krótkie blendy i halogeny oczywiście. Oraz wiązkę z przedniego pasa z halogenami, lub dorobić brakujący kawałek wiązki. W złączu nad chłodnicą masz tylko jedno wolne miejsce na pin od halogenów od strony instalacji dochodzi kabel szary z żółtym paskiem to jest +12V halogenów, a masę łapiesz z karoserii. Gdybyś chciał włącznik z opcją halogenów to posiadam taki na zbyciu. Więc pisz na PW jak coś.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2014-06-05, 12:29   

Czas na mały aktual ;)
Halogeny zamontowane, zajęło mi to 3 dni przez 2 dni szukałem odpowiedniego źródła prądu tym bardziej że to robiłem w przerwie w pracy. Pochwalę się jak kupię nowe kierunki aby krótkie blendy zamontować.
W między czasie wymieniono:
- przednie sprężyny
- poduszki i miseczki montażowe czy jak to się tam nazywa przy amorkach i sprężynach.
- rozrząd z pompą wody
- koło zębate na wale korbowym bo się okazało że na nim nie było już klinu. o.O
- parę uszczelek wału korbowego
- uszczelka pod pokrywą zaworów
- korek wlewu płynu chłodzącego.
I to chyba wszystko na chwilę obecną. Chyba że o czymś zapomniałem to jak przypomnę to pewnie dopiszę :D
 
 
sztabson 
Ventofan


Silnik: 1,8
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 132
Skąd: WMG
Wysłany: 2015-04-01, 16:33   

Żeby nie było że się nic nie dzieje, choć faktycznie nic się nie dzieje.
W ostatnim bliższym i dalszym czasie zamontowany podpinkę klapy bagażnika duużo wygodniej się go zamyka i lepiej wygląda (mimo że jest na czarne tyrytyki zamontowany z powodu braku czasu na poszukanie spinek).
Dzięki pomocy Leśnego zaczęło coś słyszeć w samochodzie ;) wzmacniacz i głośniki przednie i skrzynka która zajmuje 75% bagażnika, ale dla 2 osób na łikend bez problemu się spakujemy! poza tym i tak przeważnie samemu jeżdżę więc mam tylną kanapę do wożenia ;)
No i czas na filtry i olej było to zostało wszystko wymienione ;) tzn jeszcze został filtr kabinowy ale to później się zmieni. Zmieniając filtr powietrza zauważyłem wężyk:

Czy ja dobrze rozumiem że on ma być podłączony a ktoś kiedyś to zmienił?

Pytanie mam co to jest? leży za filtrem powietrza i nie wiem czy nie powinno gdzieś zamontowane aby nie latało, i do czego to służy?


Następne pytanie: w ciągu ostatnich paru dni było dość wilgotno w gdańsku i po 15 godzinach stania pod pracą już miałem problem z odpaleniem a dokładnie mówiąc nie odpalał, kręcił się cały czas normalnie ale nie mógł załapać, rozumiem że to przez brak iskry? Świece wymienione tydzień temu przy zmianie filterka i regulacji gazu.
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-01, 16:45   

sztabson napisał/a:
rozumiem że to przez brak iskry? Świece wymienione tydzień temu przy zmianie filterka i regulacji gazu.

Najprawdopodobniej kable. Ale przy okazji sprawdź też palec + kopułkę i cewkę.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-02, 00:23   

A ten wężyk jest chyba od klapki ciepłe/zimne powietrze w puszce filtra powietrza, zaworek na drugim foto jest od opar paliwa ze zbiornika. Powinien on być zamontowany za filtrem powietrza, poszukaj gdzieś musi być jakiś uchwyt na to.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 8