Witam, mam taki mały problem ze swoim autkiem. Sprawa wyglada tak, ze samochod zapala bez problemow, ale podczas jazdy na kazdym biegu gdy dochodzi w granice obrorow 2500 i wyzej zaczyna byc slychac przekaznik 104( poprostu sie rozlacza i zalacza) i wtedy wariuje licznik( nie dziala obrotomierz, przedkosciomierz, kasuje sie zegarek, nie pokazuje kilometrow i kasuje sie dzienny przebieg, oraz zapalaja sie kontrolka ładowania, kontrolka wody i kontrokla cisnienia oleju miga) Dodam ze stalo sie to z dnia na dzien. I tutaj moje pytanie:
1- co moze byc tego przycxzyną?
2- za co odpowiada ten przekaznik 104?
Z opisu skrzynki bezpiecznikow wynika tyle ze jest to sterowanie silnikiem, a moze ktos wiecej wie na ten temat.
Vento 1.9 TD.
Dieki za odpowiedzi,
pozdrawiam
Tak, masz racje to przekaznik swiec zarowych, ja zle przeczytalem opis, podmienilem go na inny sprawny i dalej dzieje sie to samo przy pewnych obrotach tak jak to opisalem wczsniej, dodam ze wskaznik temperatyry zchodzi tylko z tych kresek czyli pokazuje jakies 50-60 stopni i to tez stalo sie nagle jak zaczal wariowac licznik.
muchomorek165,mowisz o czujniku temp w kruccu przy glowicy? a miało by to wpływ na wariacje licznika? w sensie ze przestaje dzialac obrotomierz, predkoscimierz, zegarek, gasnie licznik TOTAL i ksuje sie trip, no i zapala sie kontrolka ladowania, oleju i wody?
Dodam ze wiatraki sie włączaja jak dlugo jest na postoju zapalony albo jak dostanie czasami po gazie ale temp jak stanie tak sobie stoi
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2014-03-23, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
muchomorek165,mowisz o czujniku temp w kruccu przy glowicy? a miało by to wpływ na wariacje licznika? w sensie ze przestaje dzialac obrotomierz, predkoscimierz, zegarek, gasnie licznik TOTAL i ksuje sie trip, no i zapala sie kontrolka ladowania, oleju i wody?
No może bez przesady że wszystkie te objawy przez czujnik
Są dwa czujniki w krócću i w chłodnicy podstaw jeden i drugi.
Co do licznika wyjmij i wepnij jeszcze raz kostkę z licznika i posprawdzaj masy.
muchomorek165, u mnie jest jeden czujnik w kruccu koloru czarnego. w chlodnicy mam czujnik nowy ale tez go podmienie. Jutro posprawdzam masy i dam znac co i jak
Aaaa to źle przeczytalem, myslalem ze piszesz ze sa 2 czujniki w kruccu i w chlodnicy jeden ale juz sie wyjasnilo:) nawiasem mowiac mialem golfa 3 1.9 td aaz mial klime i mial 2 czujniki w kruccu:) ale to tak na marginesie:D masy posprawdzam, mozliwe ze cos zamoklo bo ostatnio duzo u mnie padalo i kaluze byly:D a mozliwe ze alternator robi zwarcie? bo jak wjechalem w duza kaluze to przez chwile obrotek nie dzialal bo pasek zaczal slizgac. Mozliwe ze go zalalo??
Nie no to wiadome tylko czemu to wszystko wariuje przy tych obrotach co pisałem w 1 poście. Zrobie tak jak mówisz, zobacze jutro masy i moze sie cos wyjasni
Ja miałem problem z tym ze przy każdym odpalaniu resetowal sie trip i zegarek winna była masa. A jak mi kontrolki szalaly wina była słabo dokreconej klemy od akumulatora. Zdejmij obie wyczysc i porządnie skrec.
Sprawa wyglada tak: po przeczyszczeniu mas przy silniku, klem od aku, masy na slupkach pod deska, bezpiecznikow itd problem dalej pozostaje. czuniki od temperatury podmienione i dalej nic.
tez mi to do głowy porzyszlo, a takie pytanie: dlaczego przy obrotach 2500 i wyzej gdy licznik wariuje slychac tykanie przekaznika 104 ten od swiec zarowych?
Chetnie bym wpadł tylko drogi troche odpinalem kable od alternatora i tykania nie ma, licznik tez nie gasnie, ale nie podoba mi sie tez kontrolka od swiec zarowych bo slabo swieci wlasnie tak jakby masa slaba byla ale masy sprawdzona i wyczyszczone doslownie wszystkie
Sprawdzales mase skrzynia biegow-buda? psiknij preparatem do stykow w zlaczki alternatora oraz wez miernik w lape i sprawdz ladowanie zeby wyeleminowac uszkodzenie alternatora
hotdriver, zapomnialem dodac w poprzednich postach ze ladowanie sprawdzone, 14.53V a na swiatłach 13.7 to raczej dobre, masy jak pisalem wczesniej sprawdzone wszystkie.
Właśnie sprawdzałem ładowanie przy tych obrotach co wariuje obrotomierz i ładowanie jest okey czyli 14.3-14.5V czyli alternator raczej odpada tak mysle
Pytam o to bo sprawa wyglada tak: podczas gdy kabelek jest do tego podlaczony to licznik wariuje przy obrotach tak jak pisalem wczesniej, ale gdy odłącze ten kabelek to licznik calkowicie gasnie. Po podłączeniu odpietego kabelka bezposrednio do akumulatora licznik zaczyna zyc i nawet przy obrotach nic sie mu nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez Pele_55 2014-03-27, 09:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum