Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana pierscieni tlokowych
Autor Wiadomość
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-05-12, 13:14   Wymiana pierscieni tlokowych

Jak w temacie, wciaga mi 200 ml oleju na 80 km, silnik suchy plynu chlodniczego nie ubywa a spaliny na gazie biale na benzynie to jak w dieslu. Pytanie moje jest następujące czy przy wymianie pierścieni musze oddawać tuleje do honowania lub cokolwiek z nimi robić? czy poprostu wyjmuje tłoki zmieniam pierścienie i to wszystko? I ile by chciał mechanik za taką przyjemność, tak pi razy drzwi
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-05-12, 14:33   

tuleje jeśli są ładne nie podrapane i ogólnie są cacy to nie musisz, ale jesli są rowki i niezbyt ładnie to wygląda lepiej je dać do honowania, ale po tym trzeba pamietać ze cylinder zmienia troche rozmiar i trzeba dobrać odpowiednie pierścienie. przy okazji mozesz ogarnąć jak wyglądają panewki choć warto też je zmienić, koszt nie jest duży a na pewno lepiej jak sie zmieni :) jeśli w grę by wchodziło honowanie dolicz jeszcze koszt planowania glowicy, nowa uszczelka pod glowice i szpile głowicy.
mechanik za taką przyjemność skasował by pewnie sporo :) myślę ze moze z 1000 jak nie lepiej, bardziej opłacalne było by zrobić to samemu :)
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-05-12, 15:59   

Dawincioor napisał/a:
spaliny na gazie biale na benzynie to jak w dieslu.

A czy przypadkiem nie masz gazu na śrubkę ??

Dawincioor, Zrób pomiar ciśnienia na każdym cylindrze, a potem próbę olejową, w tedy będziesz wiedział mniej/więcej którędy olej się spala. Możliwe że ucieka uszczelniaczami i pierścieni nie trzeba ruszać. Co do wymiany samych pierścieni to jedna wielka loteria, czasami pomorze, a czasami nie, a czasami możesz sobie tylko zaszkodzić. Tu musi fachowiec ocenić stan tulei i podjąć decyzje co dalej.

A panewek nie ruszaj bo bez sensu tylko je wymieniać, jeśli są ok, to niech chodzą (stary dobry materiał) a jak wytarte to i tak sama wymiana nic nie da, bo musisz wał oddać do szlifu i dobrać idealnie panewki.
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-05-12, 21:34   

jak na 22 letnie auto ma maly przebieg, 230 tys. Pojade jutro do dawnej szkoły tam mają sprzęt to zrobie próbe. Myśle przy okazji wymiany pierścieni wymienić uszczelke pod głowicą tylko zastanawia mnie czy musze oddać głowice do szlifu, znajomy mówił że nie jest konieczne, wierzyć mu czy nie? ;p Panewek nie wymieniam bo licze sie z kosztami szlifu wału a nie mam zbyt dużego budżetu.


A gaz rozumiem na "śrubke" tzn regulacja na parowniku? tak mam a co?
Ostatnio zmieniony przez Dawincioor 2014-05-12, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-05-12, 22:25   

szlif glowicy musi być.
a śrubka w sensie ta co jest na przewodzie od parownika do miksera
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-05-13, 08:58   

no to takiego bajeru nie mam
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2014-05-13, 12:41   

no idzie wąż z parownika do miksera to jak to nic tam na nim nie ma, na pewno jest, albo śrubka albo krokowiec
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-05-15, 21:40   

Gaz mam wyregulowany jeśli do tego dążysz.


Mam kolejne pytanie. Oglądałem silniki na allegro. Ceny za jednostke 1.8 90 km wachają się od 400 do 500 zł, w okolicy mam sporo szrotów na których też powinienem taką jednostke wyrwać. Pytanie brzmi. Lepiej robić ten który mam (55 kW), robić czyli pierścienie uszczelka rozrząd itd czy lepiej kupić drugi silnik i zrobić zmiane. Następna sprawa co z gazem? Czy będę musiał robić dużą przebudowe? Instalacja jest stara, ma jakieś 15 lat, parownik jest jak nowy bo robiłem regeneracje butla jeszcze na 5 lat nie miałem z układem żadnych problemów. I ile mechanik by wołał za taką przekładke.
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-05-16, 01:11   

Co do przekładki to kupujesz słupek 1.8 90km o oznaczeniu abs i zakładasz w miejsce starego aam. Nie musisz robić żadnych przeróbek, tylko wymienić sterownik silnika na podszybiu na taki z abs. Możesz jeszcze założyć kolektor wydechowy z abs bo się różni od tego z aam, i cieszysz się pełnymi 90km. Z gazem też raczej bez przeróbek, tylko ponowna jego regulacja. Ja bym kupował drugi silnik, najlepiej jakby był jeszcze w aucie i posłuchać jak chodzi.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-05-16, 10:55   

Dawincioor napisał/a:
Gaz mam wyregulowany jeśli do tego dążysz.


Trochę wytłumaczę bo sam (może nie potrzebnie) temat zacząłem....

Pisałeś

Dawincioor napisał/a:
spaliny na gazie biale na benzynie to jak w dieslu


Jak masz gaz na śrubce to ów gaz nie korzysta z sondy lambda, za to komputer benzynowy owszem. Sondę możesz mieć walniętą i daje ona znikome lub zerowe napięcie co jest odczytywane przez sterownik jako dawna uboga, sterownik z kolei robi wszystko aby dawkę wzbogacić i daje więcej benzyny, której może nie przepalać i stąd czarny dym.

Dawincioor napisał/a:
Następna sprawa co z gazem?

Nic nie musisz zmieniać, powinno to hulać. Chyba, że masz teraz parownik na styk to w mocniejszym silniku może nie wyrabiać. Do abs-a musisz mieć parownik na 130-140KM.

Dawincioor napisał/a:
Instalacja jest stara, ma jakieś 15 lat,

To w niczym nie przeszkadza, tam się nie ma co zepsuć, aby parownik był ok i będzie malina. Za to w drugiej generacji to tylko silniczek krokowy do czyszczenia i ewentualnie komp gazowy może paść ze starości, a tak poza tym te instalacje są bezobsługowe.

Reasumując, jak gaz masz pierwszej generacji (na śrubkę) to nic nie robisz, montujesz tylko mikser między przepustnicę, a monowtrysk, regulujesz i to lata. Jak masz gaz drugiej generacji (z silniczkiem krokowym ), musisz wpiąć komp gazowy pod sondę lambda, czujnik położenia przepustnicy i obroty silnika, ale to już możesz obaczaić (kolory kabelków) jak masz teraz u siebie.

Co do kupna nowego silnika to loteria, czasami mały przebieg niczego nie gwarantuje bo przeciez ktoś mógł śmigać na króciutkich odcinkach i silnik po 200 tys km może być w gorszym stanie niż ten co ma 500tys km i latał na trasach.
 
 
Dawincioor 
Kierowca eLki
Zielony


Silnik: 1.8 CL
Wiek: 30
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 27
Skąd: Pyrzyce. ok. Szczecina
Wysłany: 2014-05-16, 20:33   

No to mam pierwszą generacje, od parownika przewód który idzie do miksera ma tą właśnie "śrubke". Właśnie tego sie obawiam najbardziej przy nowym silniku, że nie wiem co to jest. Ten który mam teraz ma 22 lata i jest to pierwsza z "poważnych" uszkodzeń jakie ma, nawet uszczelka pod głowicą nie była zmieniana a trzyma. Jutro sie za niego biore z ojcem postanowiliśmy wymienić te pierścienie a przy okazji zrobić rozrząd wszystkie uszczelki jakie sie tylko da i tyle. Można powiedzieć że silnik przejdzie mini remont :P

Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam temat można zamknąć ;]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9