Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie odpala Vento 1.9 TDI
Autor Wiadomość
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 09:26   Nie odpala Vento 1.9 TDI

Witam Panowie, mam taki problem ze swoim nowym nabytkiem... :faja: A sprawa wygląda tak że auto jeszcze wczoraj jezdziło a dziś du..a silnik kręci ale nie chce załapać. Wczoraj jak go ostatni raz odpaliłem to nie odpalił od strzała tylko musiałem pokręcić silnikem tak ze 3-4sekundy i dopiero zapalił...? Co może być nie tak..?? Do świec żarowych nie dochodzi napięcie bo był bezpiecznik spalony,zmieniłem i też nie dochodzi no ale przy takej pogodzie powinien i tak chyba zapalić...? 2 Sprawa jest taka że czasami podczas jazdy kontrolka świec żarowych mi mrygała i gdy nadusze tak ze 2 razy na hamulec to gaśnie.... Co to się dzieje...?? 3 rzecz to taka że wczoraj troszkę na obrotach zaczoł wariować tzn same wchodziły tak do 1100 i za parę sekund spadały...
Ostatnio zmieniony przez lukasz51195 2014-06-11, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-11, 10:36   

Odnośnie migającej kontrolki świec żarowych - masz walnięty czujnik pedału hamulca, przerabiałem to. Wymień owy czujnik, są 2 i z bani.
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 11:23   

kowal323 nie żartujesz sobie...?? :P Co ma czujnik stopu do kontrolki świec....??? A odnośnie odpalenia auto odpaliło po dłuższym postoju na dworze i jak odpalił to miał wyższe obroty coś ok 1tyś,1100...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-11, 12:21   

Właśnie ma, gdy miga kontrolka świec żarowych oznacza, że jest jakiś błąd bądź awaria, w Twoim przypadku czujnik stopu przy pedale hamulca, nie wierzysz - podepnij auto pod VAGA i zobaczysz jakie błędy wyskoczą :)
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 12:38   

Aha, rozumiem... Dziękuje to już jeden problem był by rozwiązany ( a nie dało by go rade przeczyścić jakoś)? Jeszcze dziś zauważyłem że grzeje się przekaznik 109 się grzeje, dlaczego..? I koło filtra paliwa pod maską jest (takie coś i to na przekręconym zapłonie pyka cały czas,tam idzie kostka z 2 kabelkami) to tak musi cały czas pykać...??
Ostatnio zmieniony przez lukasz51195 2014-06-11, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-06-11, 13:47   

To co pyka pod maską to zaworek N75 sterujący doładowaniem turbosprężarki, zdania co do jego pykania są podzielone; jednym puka drugim nie i w obu przypadkach działają prawidłowo.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 16:04   

Na 99% znalazłem przyczynę dlaczego auto nie odpala, pan przed sprzedarzą wymienił filtr paliwa i przewody idące do niego ALE przewody chodziły leciutko bez żadnych opasek a ten przewód co idzie do pompy był pęknięty i mógł ciągnąć lewe powietrze i dlatego układ się zapowietrzył a jak już odpalił to miał wyższe obroty bo ciągną powietrze...??? Jak się mylę to mnie poprawcie....
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-11, 16:19   

Wątpię, U mnie zrobiło się od groma powietrza w przewodach, tylko, że u mnie winny jest filter ale auto chodzi normalnie, tylko tyle, że przy 120 zaczynać delikatnie poszarpywać jak chce więcej jechać bo zaczyna nie wyrabiać, z tego co gdzieś wyczytałem ostatnio, to TDI wysyła sobie więcej paliwa przez co nawet jak są te pęcherzyki to i tak pracuje normalnie. Bądź co bądź zrób te przewody i pozbądź się powietrza.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-11, 18:23   

lukasz51195, Jezeli jest pekniety wezyk oraz luzny to masz winowajce moge cie tylko ostrzec ze w niedlugim czasie czekac cie bedzie wymiana nastawnika pompy bo on strasznie nie lubi powietrza i chodzenia na sucho bo jest chlodzony i smarowany paliwem ale puki co jezdzij jezeli na wolnych obrotach obroty beda falowaly to to wlasnie nastawnik ale to juz bylo omawiane
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 20:21   

Jak odpowietrzyć Tdi...? W przewodzie powrotnym od pompy było sporo tych bąbelek powietrza to raczej musze go odpowietrzyć...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-06-11, 20:27   

Odpalic i pojeździć sam sie odpowietrzy .
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-11, 22:36   

Panowie to takie pytania jeszcze;
1. Dlaczego do świec nie dochodzi prąd...??
2.Po odpaleni ma obroty 1tyś 1100 czy to może być czujnik temperatury i wysyła info na kompe a ten dalej...??
3.Co z tym przekaznikem ze się grzeje...?
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-11, 22:47   

odepnij czujnik temp płynu przy króćcu z przodu głowicy i zobaczysz co się będzie działo
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-13, 19:28   

No witam panowie po dłuższej przerwie, :) dziś odpiełem kostkę od czujnika i obroty rosły, 2 sprawa przekaznik świec żarowch wogulę się nie załacza, a po 3 turbina wogule nie daje doładowania, dlaczego??? Czy to ma się coś wspulnego z tym że autko troszke stało a i też dymi na czarno po dodaniu gazu,wyczyściłem zawór EGR ale to samo...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-13, 19:44   

Cześć ;-) może masz uszkodzony zawór n75 a co do świeczek, sprawdzałeś taki duży bezpiecznik 50A?
_________________

 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-13, 20:10   

Ten bezpiecznik jest pod maską..?? A jak mogę sprawdzić ten zaworek..? :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-13, 20:28   

Pod maską masz bezpiecznik 80A a ten 50A jest tam gdzie bezpieczniki nad przekaźnikami z prawej strony ;-) zawór n75 sprawdzisz vagiem ;-)
Ostatnio zmieniony przez lukas 2014-06-13, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-16, 19:15   

Dobra panowie problemy prawię rozwiązane
1.Przewody paliwowe są do wymiany bo ciągną powietrze
2.Układ cały czas się zapowietrzał i dlatego były bąbelki powietrza w przewodzie powrotnym
3.Najprawdopodobniej przekaznik świec jest walnięty i dlatego świece nie grzeją (ale tego nie jestem pewny ale jak będę wiedział to napisze)
A teraz jeszcze moje pytania a mianowicie
A). Gdzie jest kostka żeby podłączyć kompa...??
A teraz pytanie z innej beczki. Gdzię znajduje się zawór EGR w Vectrze B 1.7 Td isusu...??
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-16, 19:47   

lukasz51195 napisał/a:
Gdzie jest kostka żeby podłączyć kompa...??


Nad zapalniczką.

Żółta strzałka:

http://images37.fotosik.pl/49/3ea3fd4e5dca4587.jpg
http://images36.fotosik.p...ac7af4a8med.jpg
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2014-06-16, 19:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-16, 20:36   

lukasz51195, kowal323, podał ci gdzie jest OBD2 a OBD1 jest pod dwoma zaslepkami miedzy wlacznikiem ogrzewania szyby a wlacznikami klimy jesli chodzi o ta fotke http://images37.fotosik.pl/49/3ea3fd4e5dca4587.jpg
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-06-17, 00:23   

hotdriver, a w tdi było w ogóle obd1? Bo przejście na obd 2 było w vencie w 1994r, a od tego też roku robią venta tdi.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-17, 13:56   

Panowie poszukuje łapły z rolką napinającą do rozrdządu z wersją z klimatyzacją, jak wiecie gdzie i na jakim szrocie mogę to kupić to piszcie... Szroty muszą być z okolic kocka,lubartowa,łukowa... Dziękuje za pomoc
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-17, 16:19   

Dobra panowie już znalazłem, dodam jeszcze że pasek rozrządu był tak zjechany że pszeskoczył na pompie o 2 zęby i dlatego tak chodził jak ciągnik a problem świec był bałagan w kablach i przekaznikach.... To narazie tyle... Jak by co to będę się jeszcze zgłaszał o pomoc a narazie to Dziękuje wam za pomoc i chęci.,... :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-17, 16:55   

tom cio, Bylo bo sam posiadalem OBD 1 a mam auto z 92 a silnik byl td :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-17, 17:39   

Mój Ventyl TDI, rocznik 94 - OBD 1 brak :] Więc Tom cio dobrze mówi ..
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-17, 17:50   

No tak ja tylko podalem ze istnieje rowniez OBD 1 bo nie wiadomo czy przypadkiem ktos nie zrobil przekladki ani nie wiadomo ktory rocznik auta :P
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-06-17, 17:51   

U mnie też '94 i jest OBD 2. Tak jak mówi tom cio, i z tego co słyszałem i czytałem standard obd 2 zaczął obowiązywać od '94 i wtedy tez wyszły vento tdi :)

No tak hotdriver racja. Chociaz może być tak że OBD 2 nie obowiązywało od poczatku roku tylko od któregoś miesiąca i niektóre wczesne tdi mogłyby mieć OBD1, takie moje przemnyslenie :diabełek:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
Ostatnio zmieniony przez Tomaszex 2014-06-17, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2014-06-17, 17:52   

hotdriver napisał/a:
No tak ja tylko podalem ze istnieje rowniez OBD 1 bo nie wiadomo czy przypadkiem ktos nie zrobil przekladki ani nie wiadomo ktory rocznik auta :P


Zgadza się ; )
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-22, 20:46   

Panowie mam jeszcze taki problem, mianowicie turbina wogule nie doładowuje, kolega mi powiedział że całkiem stoi, i teraz pytanie co z tym fantem zrobić poszukać gdzieś na szrocie czy dało by rade jakoś tą uratować...??
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-22, 20:49   

a z kad kolega wie ze stoi???i z kad wiadomo ze nie doladowywuje???
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-06-22, 20:51   

Najpierw sprawdź vagiem jakie błędy wyskoczą. Bo może to wina sterowania turbiną, a nie samej turbiny. Turbo możesz kupić używkę, lub oddać swoja dom regeneracji.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-22, 21:25   

hotdriver bo te przewody co od niej idą wogulę nie puchną i mułowaty jest... A wie dla tego że podjechałem do niego i zostawiłem go żeby podłączył mi pod kompa to nie mógł znaleść tego podłączenia bo mówił że nad zapalniczką nie ma ale nie wiem czy udało mu się odnaleść... A i dymi na czarno to też może być wina turbiny ALE chociaż nie koniecznie bo wczoraj z nim gadałem i powiedział mi że mam walnięty czujnik w pompie wtryskowej i dostaje za dużą dawke paliwa to też może być przyczyną dymienia...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-06-22, 21:30   

lukasz51195, po raz kolejny powtarzam na sluch i gdybanie co moze byc nie tak to mozna podejsc do fiata 125p, ty masz silnik tdi ktory jest juz sterowany komputerem wiec bez podlaczenia do Vaga nic nie zdzialasz wymienisz pol silnika i dalej bedzie to samo. PODLACZENIE POD VAG TO PIORYTET W TYM SILNIKU!!!!! a przyczyn dymienia mozesz miec mnostwo od zlego katu wtrysku, uszkodzonej turbiny, zaworu n75, innych czujnikow mierzacych temerature i cisnienie a jest ich kilka, moze nawet byc ze ktorys kabel od jakiegos czujnika jest przerwany i juz moze dymic, uszkodzone wtryski, czujnika masowego powietrza, zlego podlaczenia wezykow, dziurawe wezyki, uszkodzone ECU, wiec widzisz mozliwosci jest mnostwo tylko podlaczenie pod kompa da ci konkretnie odpowiedz co jest nie tak
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-06-22, 21:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-22, 21:36   

Dobra jutro jeszcze zadzwonię do niego i go zapytam czy udało mu się odnaleść do kostkę pod komputer, hotdriver Przepraszam jak zdenerwowałem :pijacy:
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukas 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Dołączył: 28 Wrz 2013
Posty: 154
Skąd: Bierutów
Wysłany: 2014-06-22, 21:44   

Nie złościmy się hehe lukasz51195 zrób jak pisze hotdriver, bo jeśli chcesz utrzymać dobry stan Ventylka i równowagę to po prostu połącz go z Vagiem ;-) wtedy dowiesz się wszystkiego, naprawisz go i będziesz zadowolony kolego;-) pozdrawiam ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9