Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki olej lac do ventka 1.9TDI 110KM 1997r. auto z niemiec
Autor Wiadomość
rolz 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 tdi 1z
Pomógł: 14 razy
Wiek: 41
Dołączył: 16 Sie 2008
Posty: 799
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-07-12, 15:07   

lukasz51195 napisał/a:
jaki olej mam lać do swojego venta 1.9tdi

Leję pełen syntetyk Motul 5W40 przy przebiegu 320 tys w 1z, zdecydowanie wyższa kultura pracy zwłaszcza przy mrozach :)
Tomaszex napisał/a:

Czy po zalaniu półsyntetyku oleju będzie dużo szybciej ubywało?

Prawdopodobnie nie, i później przeszedłbym na pełen syntetyk :)
_________________
Ventura rolz on...
Ostatnio zmieniony przez rolz 2014-07-12, 15:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-07-12, 18:31   

rolz, Też zależy czemu mu tego oleju ubywa, u kumpla gumki były do wymiany i na 10w40 popijał sobie, dolał 15w40 i przestało ubywać tak jak wcześniej, a po ich wymianie nalał 10w40 i śmiga bez niczego, a z tego co pamiętam u Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-07-12, 19:09   

Jest w internecie wiele tabelek informujących o tym co oznaczają dane oleju (np 15w40) i można dojść łatwo do wniosków, iż żyjemy w takiej strefie klimatycznej gdzie -25 czy -30 stopni zdarzy się raz na jakiś czas, a w tych temperaturach minerał już starci płynność i może uniemożliwić start silnika.

Poza tym czy 10w40 czy 15w40 to jeden ciul dla silnika gdy ma już ok 100stopni (chodzi o lepkość) te oleje różnią się tylko uszlachetniaczami, które dbają o zasadowość silnika i transport zanieczyszczeń do filtra i tu już wiadomo że mineralny ma tego najmniej.

A minerał....nawet jak już coś "uszczelni" w silniku to tylko gdy silnik się dogrzewa, potem to już to samo bo przecież jeden i drugi ma 40 tuż po W.

Według mnie tylko syntetyk lub półsyntetyk, zawsze szybciej dotrze do całego silnika tuż po uruchomieniu plus więcej uszlachetniaczy.
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-12, 20:09   

To mówicie panowie żeby lać pół syntetyk...?? Tylko jaki będzie dobry...?? Mobil 10W40 może być...?? :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-07-12, 21:19   

tom cio napisał/a:
Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.


ja chcem tylko półsyntetyk :D Tak jak wspomniał Paweł syntetyk i półó szybciej docierają to "zakątków" silnika, niewiem czy muchomorek gdzies nie pisał czasu w jakim to się wszystko rozprzestrzenia. No i coś tam jeszcze ma związek z popychaczami hydraulicznymi ale nie znam szczegółow :diabełek:


Moje vento cześciej jeździ na krótszych odcinkach także myśle że duzo lepszy byłby półsyntetyk tylko zastanawiam się własnie czy za szybko nie będzie ubywał przez te pierścienie :mur:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-07-13, 00:04   

Tak kiedyś pisałem który olej jak szybko dociera do najdalszych zakamarków silnika i 10W40 dociera po ok. 7 sek a 15W40 mineral po 27 sek więc , co lepiej wlac ? No i szklanki od zaworów w Naszych silnikach są regulowane hydraulicznie , oleje więc warto wlewać porządny. Co do Mobila czemu nie , tylko preferuje z banki nie beczki .
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-07-13, 00:09   

Jak pisałem ja leję Mobila do wszystkiego co posiadam i nie narzekam, więc polecam :)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-13, 00:44   

Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa... :faja:
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-07-13, 09:59   

Tomaszex mi tez ubywalo oleju dosyc sporo okazalo sie ze przez dziure w tloku, wiec na twoim miejscu bym nie szalal, i zmierz cisnienie na nim za jakis czas, bo u mnie przy 3 atm juz nie chodzil, ale po kapitalce 700km zrobionei ani grama nie wzial a lalem Total Quartz ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-07-13, 14:13   

vwjanekvento napisał/a:
Tomaszex mi tez ubywalo oleju dosyc sporo okazalo sie ze przez dziure w tloku


Dzieki wielkie za pocieszenie :rotfl:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-14, 21:47   

Panowie jeszcze takie jedno małe pytanko, ile wchodzi oleju do ventki..?
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-07-14, 21:48   

Od 3.8 do 4.2 L
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-14, 21:54   

lukasz51195 napisał/a:
Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa... :faja:

ja leję od dłuższego czasu pełen syntetyk i ani grama nie bierze :D
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-07-14, 22:02   

Tomaszex, Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze bo komputer rozpoznaje nie dobor cisnienia przez wolniejszy obrot walka i na danym garze zwieksza dawke paliwa aby wyruwnac obroty i w ten sposob mozesz sie dowiedziec w jakiej kondycji jest dany gar przez zwiekszona lub zmniejszona dawke paliwa
 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-07-14, 22:58   

hotdriver napisał/a:
Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze


Vento było sprawdzane VAGiem przed pomiarem cisnienia i wyszły dośc duże poprawki na bodajże 1 i 3 albo 4 cylindrze. Sprawdzenie cisnienia wykazało że tylko 4 jest lipny (21) a reszta ok. za jakiś czas sprawdze jak to się dalej ma.

A czy poprawki wskazywane na VAGu, na cylindrach o dobrym cisnieniu mogą oznaczać przytkane wtryski ?
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2014-07-17, 19:29   

W vento pokazywane sa roznice pomiedzy parami cylindrow. Miedzy 1a2, 2a3 i 3a4. W nowszych samochodach sa juz aktywne 4 banki i kazdy odpowiada za 1 cylinder.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Tomaszex 
Donator
Festynowy tuner



Silnik: TDI +R/2,4D
Pomógł: 12 razy
Wiek: 30
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 692
Skąd: Krosno/BTK
Wysłany: 2014-07-17, 21:47   

W sumie o sam nawet nie wiem bo ja VAGa na oczy nie widziałem tylko znajomy mi to powiedział który zna się na tym :D Tylko pytanie co korekty mogą oznaczac oprócz niskiego cisnienia ? :co?:
_________________
"Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi" :P

link do Vencia: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15517 :D
 
 
TigerZary 
Donator



Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 201
Skąd: Żary
Wysłany: 2014-08-01, 17:27   

Kto mi poleci dobry olej do TDI 90 kunia. Przebieg 291 tys.
_________________
http://vw-clubpolska.pl/MGalleryItem.php?id=402
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-04, 11:41   

Panowie zmieniłem olej na Mobil 10W40 i autko zaczeło na niebiesko przykapcać, z tego co wie m to nie oznacza to nic dobrego :(
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
TigerZary 
Donator



Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 201
Skąd: Żary
Wysłany: 2014-08-04, 14:45   

a jaki miałeś wczesniej?
_________________
http://vw-clubpolska.pl/MGalleryItem.php?id=402
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-04, 23:54   

TigerZary nie wiem, a zapomniałem zapytać sprzedającego... :mur:
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-09, 14:59   

Jak myślicie...? Auto wcześniej jezdziło na mineralnym i gdy wlałem mu pół syntetyk zaczego przykapcać...?? Bo nie możliwe żeby jezdziło na syntetyku...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-08-10, 11:34   

polsyntetyk jest zadszy dlatego pali ci olej a mineralny jest gestszy i jezeli mozna powiedziec silnik juz przezyl swoje bo mineralny uszczelnia wycieki, zasada jest taka ze mozesz zmienic z syntetyka na polsyntetyka i polsyntetyka na mineralny ale odwrotnie juz sie nie zaleca bo jezeli byl lany mineralny to zatkal jakies tam wycieki a zalales polsyntetyka czyli zadszego to on wyplukal wlasnie male nieszczelnosci i dlatego przykapca, maslo maslane ale chyba rozozumiesz??? :D
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-08-10, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-08-10, 11:43   

Pany.....a czy mineralny będzie "gęstszy" w temperaturze roboczej od półsyntetyku ?? Nie wydaje mi się.....zerknijcie do tabelek z tym co oznaczają poszczególne cyferki na oleju.
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-08-10, 12:28   

To jak myślicie..? Wylać ten a zalać go jakimś dobrym mineralnym...??
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
TigerZary 
Donator



Silnik: 1,9 TDI
Wiek: 49
Dołączył: 23 Lip 2014
Posty: 201
Skąd: Żary
Wysłany: 2014-08-10, 16:07   

Ja też zamierzam zmienić mineralny na półsyntetyka ale wlaśnie specjalny do silników z dużym przebiegiem. Kolega zmienił z 10w/40 na 5w/40 i twierdzi że to dobra decyzja
_________________
http://vw-clubpolska.pl/MGalleryItem.php?id=402
 
 
Budda 
Ventofan



Silnik: AAZ
Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 136
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 2014-08-12, 18:54   

Ja zaraz po kupnie przeszedłem z minerała na półsyntetyk Shell Helix Diesel Plus 10w40 i jest git :)

Napiszę tutaj by nie tworzyć tematu nowego.
Dzisiaj przyjrzałem się misce i poci się dość mocno. Zakupiłem uszczelkę, w sklepie mieli akurat pasującą, tylko wydaje mi się że ona powinna mieć taką blachę w środku, w sklepie stwierdzili że pierwsze słyszą o tym. Teraz nie wiem czy tą oddać i zamówić tą z blachą czy mogę montować tą kupioną bez blachy?

Pewnie niewiele z tego można zrozumieć ale proszę o informacje :D
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-13, 01:09   

Hehe u mnie jest z blacha. Ale nowa 250zl więc stara poszła na silikon. Podobno można założyć normalna.
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-08-13, 08:26   

Ja założyłem normalną i jest ok, nie leci nic, wcześniej też miałem ori z blachą w środku i gumą na obrzeżach.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 13