rolz, Też zależy czemu mu tego oleju ubywa, u kumpla gumki były do wymiany i na 10w40 popijał sobie, dolał 15w40 i przestało ubywać tak jak wcześniej, a po ich wymianie nalał 10w40 i śmiga bez niczego, a z tego co pamiętam u Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-07-12, 19:09
Jest w internecie wiele tabelek informujących o tym co oznaczają dane oleju (np 15w40) i można dojść łatwo do wniosków, iż żyjemy w takiej strefie klimatycznej gdzie -25 czy -30 stopni zdarzy się raz na jakiś czas, a w tych temperaturach minerał już starci płynność i może uniemożliwić start silnika.
Poza tym czy 10w40 czy 15w40 to jeden ciul dla silnika gdy ma już ok 100stopni (chodzi o lepkość) te oleje różnią się tylko uszlachetniaczami, które dbają o zasadowość silnika i transport zanieczyszczeń do filtra i tu już wiadomo że mineralny ma tego najmniej.
A minerał....nawet jak już coś "uszczelni" w silniku to tylko gdy silnik się dogrzewa, potem to już to samo bo przecież jeden i drugi ma 40 tuż po W.
Według mnie tylko syntetyk lub półsyntetyk, zawsze szybciej dotrze do całego silnika tuż po uruchomieniu plus więcej uszlachetniaczy.
Tomaszex na którymś tłoku było niskie ciśnienie więc ja bym nie szalał z syntetykiem i wlał minerała.
ja chcem tylko półsyntetyk Tak jak wspomniał Paweł syntetyk i półó szybciej docierają to "zakątków" silnika, niewiem czy muchomorek gdzies nie pisał czasu w jakim to się wszystko rozprzestrzenia. No i coś tam jeszcze ma związek z popychaczami hydraulicznymi ale nie znam szczegółow
Moje vento cześciej jeździ na krótszych odcinkach także myśle że duzo lepszy byłby półsyntetyk tylko zastanawiam się własnie czy za szybko nie będzie ubywał przez te pierścienie
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Tak kiedyś pisałem który olej jak szybko dociera do najdalszych zakamarków silnika i 10W40 dociera po ok. 7 sek a 15W40 mineral po 27 sek więc , co lepiej wlac ? No i szklanki od zaworów w Naszych silnikach są regulowane hydraulicznie , oleje więc warto wlewać porządny. Co do Mobila czemu nie , tylko preferuje z banki nie beczki .
Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
Silnik: 1.8 GLX Pomógł: 29 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Kwi 2012 Posty: 2825 Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-07-13, 09:59
Tomaszex mi tez ubywalo oleju dosyc sporo okazalo sie ze przez dziure w tloku, wiec na twoim miejscu bym nie szalal, i zmierz cisnienie na nim za jakis czas, bo u mnie przy 3 atm juz nie chodzil, ale po kapitalce 700km zrobionei ani grama nie wzial a lalem Total Quartz
Ojj panowie te silniki 1.9tdi są chyba nie do zajechania, jak mówicie ze lejecie pół syn tetyk a kiedyś do poloneza co miał 147tyś lałem już mineralny lotosa...
ja leję od dłuższego czasu pełen syntetyk i ani grama nie bierze
Tomaszex, Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze bo komputer rozpoznaje nie dobor cisnienia przez wolniejszy obrot walka i na danym garze zwieksza dawke paliwa aby wyruwnac obroty i w ten sposob mozesz sie dowiedziec w jakiej kondycji jest dany gar przez zwiekszona lub zmniejszona dawke paliwa
Nie musisz odrazu sprawdzac cisnienia jezeli masz kompa podlacz pod Vaga i Ci wyjdzie na jakim tloku jest wieksze cisnienie a na jakim mniejsze
Vento było sprawdzane VAGiem przed pomiarem cisnienia i wyszły dośc duże poprawki na bodajże 1 i 3 albo 4 cylindrze. Sprawdzenie cisnienia wykazało że tylko 4 jest lipny (21) a reszta ok. za jakiś czas sprawdze jak to się dalej ma.
A czy poprawki wskazywane na VAGu, na cylindrach o dobrym cisnieniu mogą oznaczać przytkane wtryski ?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
W vento pokazywane sa roznice pomiedzy parami cylindrow. Miedzy 1a2, 2a3 i 3a4. W nowszych samochodach sa juz aktywne 4 banki i kazdy odpowiada za 1 cylinder.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
W sumie o sam nawet nie wiem bo ja VAGa na oczy nie widziałem tylko znajomy mi to powiedział który zna się na tym Tylko pytanie co korekty mogą oznaczac oprócz niskiego cisnienia ?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
Jak myślicie...? Auto wcześniej jezdziło na mineralnym i gdy wlałem mu pół syntetyk zaczego przykapcać...?? Bo nie możliwe żeby jezdziło na syntetyku...
_________________ Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...
polsyntetyk jest zadszy dlatego pali ci olej a mineralny jest gestszy i jezeli mozna powiedziec silnik juz przezyl swoje bo mineralny uszczelnia wycieki, zasada jest taka ze mozesz zmienic z syntetyka na polsyntetyka i polsyntetyka na mineralny ale odwrotnie juz sie nie zaleca bo jezeli byl lany mineralny to zatkal jakies tam wycieki a zalales polsyntetyka czyli zadszego to on wyplukal wlasnie male nieszczelnosci i dlatego przykapca, maslo maslane ale chyba rozozumiesz???
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-08-10, 11:36, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2014-08-10, 11:43
Pany.....a czy mineralny będzie "gęstszy" w temperaturze roboczej od półsyntetyku Nie wydaje mi się.....zerknijcie do tabelek z tym co oznaczają poszczególne cyferki na oleju.
Ja też zamierzam zmienić mineralny na półsyntetyka ale wlaśnie specjalny do silników z dużym przebiegiem. Kolega zmienił z 10w/40 na 5w/40 i twierdzi że to dobra decyzja
Ja zaraz po kupnie przeszedłem z minerała na półsyntetyk Shell Helix Diesel Plus 10w40 i jest git
Napiszę tutaj by nie tworzyć tematu nowego.
Dzisiaj przyjrzałem się misce i poci się dość mocno. Zakupiłem uszczelkę, w sklepie mieli akurat pasującą, tylko wydaje mi się że ona powinna mieć taką blachę w środku, w sklepie stwierdzili że pierwsze słyszą o tym. Teraz nie wiem czy tą oddać i zamówić tą z blachą czy mogę montować tą kupioną bez blachy?
Pewnie niewiele z tego można zrozumieć ale proszę o informacje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum