Witajcie.
Mam pewien problem który skłania mnie do myśli o podpaleniu tego auta...
Kiedy pierwszy raz nieoczekiwanie w trasie zerwało mi pasek od alternatora pomyślałem, że pewnie ze starości a dodatkowo na kole pasowym od alternatora na jednym rowku był zadzior.No ale założyłem nowy i jezdziłem kilka tys km.
Do czasu kiedy znowu pękł.
Tym razem zmieniłem koło pasowe na alternatorze na takie bez zadzora, zmieniłem małe koło pasowe na dole ( nie pamiętam od czego ono jest ) ale było krzywe.
No i wczoraj jadąc już pod domem usłyszałem jak coś "dzwoni" - Maska do góry a tam już rozsypujący się pasek na którym przejechałem ok 4 / 5 tys km.
Jakieś pomysły ?
Dodam tylko , że ten pasek piszczał w porównaniu do 2 poprzednich jak był zimny.
Jak macie foto to podrzuccie jak u was jest rozwiązany w 1z układ na kołach pasowych bo mam wrażenie , że u mnie jest coś nie tak , w miejscu gdzie powinny być rowki mam gładką powierzchnie na jednym z kół a tam przychodzą rowki , może przez to się pasek rozwarstwia.
musisz wszystko sprawdzić po kolei.Wyrabiają się tulejki siateczkowe(zaznaczone na rysunku) i pręt napinacza krzywo chodzi,zobacz także czy koło pasowe na wale nie ma bicia,zużywa się tłumik drgań i wtedy koło bije i piszczy pasek.
Najpierw sprawdź czy wszystko jest w jednej osi. Tak jak napisał slaw71, mozna zwrócić uwagę na tulejki, jak i na sam pręt który też może się wyrobić w miejscach gdzie są właśnie tulejki. A może łozyko w rolce na precie mówi papa ?
_________________ "Diesel kopci, Diesel czadzi, Diesel nigdy Cie nie zdradzi"
A powiedzcie mi czy ten napinacz przy uruchomionym silniku powinien powinien ruszać się w zależości od obrotów czy raczej powinien nieruchomo zachowywać swoją pozycje ?
Dodatkowo trzeba spytac czy posiada kolega klimatyzacje, czy odpowiednio zalozony jest pasek, czy na zadnym z kol nie ma oporow? i zasadnicze pytanie pali pasek czy go poprostu rwie?
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-09-08, 08:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma klimy jest thermotronic , pasek mechanik zakładał bo akurat jak zerwał sie poprzedni nie byłem u siebie w mieście , dodatkowo wymienił małe kółko od innego paska które było w pobliżu . Pasek się rwe / rozwarstwia .
Zrobię dziś fotkę jak jest u mnie. Patrząc na niego od frontu to po prawej stronie pierwszy rowek jest oberwany , ale zauważayłem, że od drugiej strony już jest rozwarstwienie.
Popatrzyłem na YT jak powinien się zachowywać napinacz i wdaje mi się , że u mnie jest do wymiany bo drga.
Ja tez mialem z tym problem w moim 1z dlatego zastosowalem taki patent wlasnego pomysłu+ sprzegielko jednokierunkowe tu masz filmik
https://m.youtube.com/watch?v=M-vThEuux8k
Widziałem ten film
Jakie koszta ? Wszystko pasowało P&P ? Cały element mocujący alternator wymieniałeś ?
Czyli napinacz u Ciebie powodował te problemy ?
_________________ Vento TDI
Ostatnio zmieniony przez alien 2014-09-08, 09:37, w całości zmieniany 1 raz
U mnie napinacz i rolka rolke kupilem ze sprzeglem za jakos 130zl a napinacz zastosowalem z audi bodajże 80. Tam napinaczem paska jest alternator tak samo jak w golfie 2 i silniku aaz. Uwierz ze po tym zabiegu pasek chodzil rowniutko nic go nie strzepilo i bylo slychac wylacznie klekot diesla.
A u mnie kolko napinajace lata i piszczy jakby bylo stado swierszczy i nie rwie paska i tak juz rok czasu jezdze wiec to wina napinacza ze rwie pasek u kolegi? ja stawiam na zle zalozony pasek.
Dziś postaram się zweryfikować ułożenie tego paska , ale temat napinacza zaczął mi mocno po głowie chodzić.
hotdriver napisał/a:
A u mnie kolko napinajace lata i piszczy jakby bylo stado swierszczy i nie rwie paska i tak juz rok czasu jezdze wiec to wina napinacza ze rwie pasek u kolegi? ja stawiam na zle zalozony pasek.
Przy źle założonym pasku przelatał bym ok 4 tys?
_________________ Vento TDI
Ostatnio zmieniony przez alien 2014-09-08, 10:13, w całości zmieniany 1 raz
Założyłem pasek wraz z napinaczem - uruchomiłem i pierwsze co da się zauważyć to fakt , że rolka niemal nie drgnie podczas wolnych obrotów jak i przy dodaniu gazu.
Dziś jadąc do pracy dostrzegłem jeszcze jedną rzecz , mianowicie nastała cisza przy pracy silnika tylko klekotał i nic poza tym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum